[B4 2.0 ABK] Stag 4eco szarpie przy delikatnym dodawaniu gaz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak są kompatybilne. Jeszcze możesz kupić taniej coś takiego: http://www.drypa.pl/produkt5775_WTRYSKI ... ownik.html też jest kompatybilny ze resztą rzeczy od staga ale ma więcej funkcji jak np. korekta od temperatury reduktora.
I jest o 90zł tańszy od stag 4 plus http://www.drypa.pl/produkt1187_WTRYSKI ... ownik.html
Albo jeszcze rozważ pokombinowanie z czujnikiem temperatury gazu aby korygować dawkę gazu do momentu rozgrzania. Np. wstawić potencjometr z przełącznikiem szeregowo w obwód czujnika gazu aby przy jego pomocy zmniejszać odczyt temperatury (zwiększać opór) i zubażać mieszankę (zimny gaz jest gęstszy i sterownik zmniejsza czas wtrysku).
Albo równolegle aby zmniejszać opór tym samym podnosić odczyt temperatury i wzbogacać mieszankę.
Ręcznie obsługiwany przełącznik można zastosować przełącznikiem temperaturowym aby po rozgrzaniu układ pracował normalnie.
Schemat
I jest o 90zł tańszy od stag 4 plus http://www.drypa.pl/produkt1187_WTRYSKI ... ownik.html
Albo jeszcze rozważ pokombinowanie z czujnikiem temperatury gazu aby korygować dawkę gazu do momentu rozgrzania. Np. wstawić potencjometr z przełącznikiem szeregowo w obwód czujnika gazu aby przy jego pomocy zmniejszać odczyt temperatury (zwiększać opór) i zubażać mieszankę (zimny gaz jest gęstszy i sterownik zmniejsza czas wtrysku).
Albo równolegle aby zmniejszać opór tym samym podnosić odczyt temperatury i wzbogacać mieszankę.
Ręcznie obsługiwany przełącznik można zastosować przełącznikiem temperaturowym aby po rozgrzaniu układ pracował normalnie.
Schemat
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Nie jestem specem od LPG ale może masz emulator sondy?
Ja bym porównał co pokazuje woltomierz na sygnałowym sondy (lub Vag ) z tym co pokazuje AC Gaz Synchro.
[ Dodano: 2014-03-24, 16:08 ]
No i czy nie dzieje się coś z zasilaniem grzałki sondy po przełączeniu na LPG bo bez grzałki sonda w ABK nie działa
Ja bym porównał co pokazuje woltomierz na sygnałowym sondy (lub Vag ) z tym co pokazuje AC Gaz Synchro.
[ Dodano: 2014-03-24, 16:08 ]
No i czy nie dzieje się coś z zasilaniem grzałki sondy po przełączeniu na LPG bo bez grzałki sonda w ABK nie działa
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tego nie wiem i nawet nie wiem gdzie tego dziadostwa szukać.Francis1982 pisze:Nie jestem specem od LPG ale może masz emulator sondy?
A poza tym sonda do lpg jest niepodpięta. Na vagu sonda działa, woltomierz mam akurat do dupy znaczy tani więc nim nic nie sprawdzę.
Zasilanie hmm, powinno działaś bo sonda zaczyna działać bardzo szybko mowa o bp oczywiście.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a gdzie tego ewentualnie miałbym szukać, chodzi mi o to gdzie to mogłyby zamontować.aldi pisze:Przy sekwencyjnym gazie nie może być emulatora.
tak wiem, nawet kiedyś miałem chęć ją podłączyć ale z tego co mi wiadomo to ten sterownik i tak nie będzie korzystał z sygnału sondy więc podłączanie jest jest w sumie bezsensu.Francis1982 pisze:Zwykle w instalacjach przewód sondy do sterownika LPG jest fioletowy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Musi być podłączony do kabli od sondy. Ale emulator sondy lambda do sekwencji montują zazwyczaj najbardziej kreatywni partacze do nowszych samochodów aby rzadziej lampka check migała. Ale jak wcześniej wspominałeś że na gazie napięcie sondy na vagu stoi na 0,1V to raczej emulatora nikt tam nie wpakował bo na gazie cały czas by dawał ładny przebieg 0-1V-0V.PieterB pisze:a gdzie tego ewentualnie miałbym szukać, chodzi mi o to gdzie to mogłyby zamontować.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jak wszystkie kable i ustrojstwa przy silniku zbierają wilgoć.PieterB pisze:Kolejną rzeczą jaką zauważyłem to musi być bardzo bogata mieszanka bo sonda stoi na 0,01V(w tym czasie na bp chodzi) gdy tylko sonda zaczyna pracować kończą się problemy z szarpaniem.
Tylko pytanie czego to wina tego wysokiego ciśnienia na zimnym? czy jeszcze czegoś innego?
Proponuję przy sondzie uciąć kabelki i skręcić je kostką (oczywiście żadne lutowanie bo rdzenie przewodów są stalowe a tym zaciskanym konektorkom nie ufam) i to samo zrobić najbliżej wtyczek zachowując odległości.
Wcześniej można zmierzyć oporność sygnałowego sondy względem masy po nocy na dworze jak i po rozgrzaniu.
Nie wiem tylko jaki zakres ale omomierzem w mierniku za 30 zeta powinno dać się to zmierzyć.
[ Dodano: 2014-03-27, 15:33 ]
A po tym wnoszę, że dzieje się to na skutek wilgoci ponieważ sygnał sondy może mieć dużą rezystancję wewnętrzną (sygnał jest do 1V jednak bardzo słaby, znikoma wydajność prądowa) i byle przetarcie i wilgoć póki nie wyschnie skutecznie odprowadzają sygnał do masy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Hmm, chyba się nie rozumiemy
Opiszę jak to sprawdzałem.
Więc tak, podpiąłem vag'a odpaliłem auto na bp wiadomo. Gdy silnik po osiągnięciu temp 35 stopni przełączył się na lpg a ja w tym czasie akurat obserwowałem bloki pomiarowe i zauważyłem że sonda nie pracuje. Trochę się zdziwiłem bo nie dawno jeszcze pracowała(sprawdzana na bp była) więc przełączam na bp i ku mojemu zdziwieniu sonda odżyła. Po ponownym przełączeniu na lpg cisza nie działa więc obserwowałem tak przez chwilkę gdy nagle zaczęła działać przy temp silnika ok 70 stopni.
Dodam że sonda jest nie podpięta do kompa lpg ale teoretycznie sprawdza stan spalin nieważne czy bp czy lpg i oto mi właśnie chodziło.
Także wilgoć i inne czynniki wykluczam jak na razie.
Głównie chodziło mi o skład spalin widzianych przez sondę.
Opiszę jak to sprawdzałem.
Więc tak, podpiąłem vag'a odpaliłem auto na bp wiadomo. Gdy silnik po osiągnięciu temp 35 stopni przełączył się na lpg a ja w tym czasie akurat obserwowałem bloki pomiarowe i zauważyłem że sonda nie pracuje. Trochę się zdziwiłem bo nie dawno jeszcze pracowała(sprawdzana na bp była) więc przełączam na bp i ku mojemu zdziwieniu sonda odżyła. Po ponownym przełączeniu na lpg cisza nie działa więc obserwowałem tak przez chwilkę gdy nagle zaczęła działać przy temp silnika ok 70 stopni.
Dodam że sonda jest nie podpięta do kompa lpg ale teoretycznie sprawdza stan spalin nieważne czy bp czy lpg i oto mi właśnie chodziło.
Także wilgoć i inne czynniki wykluczam jak na razie.
Głównie chodziło mi o skład spalin widzianych przez sondę.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jak na razie widać ewidentnie spartolone podłączenie sondy do sterownika LPG.PieterB pisze:Hmm, chyba się nie rozumiemy
Lub równolegle niedbale jest wpięty emulator. Chociaż jak kolega aldi wspomniał emulatora nie powinno być.
Jakby nie było nawet niedbałe podłączenie sterownika LPG pod chociażby niebieski czujnik potrafi sporo namieszać w ECU PB.
Wychodzi na to że sterownik LPG z opóźnieniem wychwytuje właściwy sygnał sondy.
Można to sprawdzić idąc po ori sygnałowym kabelku sondy do wtyczki idącej do ECU PB i czy przypadkiem dalej (na przewodzie do ECU) nie ma jakiegoś zawiniątka izolacji a pod nim skrętka palcami (u mnie tak założyli akurat) albo ktoś być może nawet i zlutował ale się zrobił zimny lut.
Osobiście i tak obstawiam kable.
Chociaż równie dobrze sonda może też kończyć swój żywot po kontakcie z LPG... Chodzi o wysoki poziom wilgoci w spalinach LPG co przyspiesza jej korozję czyli tego czegoś co mierzy zaw. tlenu.
I zdaję sobie sprawę, że czasami szukanie po kabelkach potrafi być upierdliwe czego i ja nie lubię :evil:
Wolę głowicę zwalić, wymienić rozrząd itp. niż grzebać w wiązce 8-)