[ B3 90 2.3 NG ] Nie odpala POMOCY
[ B3 90 2.3 NG ] Nie odpala POMOCY
Witam !
Mam od 4 miesięcy Audi 90 2.3 NG. Po kupnie pomyślałem żeby od razu wymienić rozrząd i uszczelkę pod głowicą bo podpowiadał to poprzedni właściciel że już obezna ma dosyć. Po prawie 4 miesięcznych perypetiach związanych z głowicą ( obcnie leży 3 na aucie ), uszczelką pod nią ( jak się okazało do 2.3 NG są 4 rodzaje uszczelek :shock: ) przyszedł moment że wszystko zostało wyczyszczone, nasmarowane, zasilikonowane, zauszczelkowane, złożone jak pan Bóg przykazał i tu zaczyna się problem. Po przekręceniu kluczyka silnik kręci, iskra jest ale nie pali. Jedyne co się dzieje to strzela w dolot co jakiś czas i tyle. Zapłon ustawiony był zarówno książkowo jak i ciut wcześniej dla sprawdzenia i nic. Po poszukiwaniach okazało się że czujnik hala jest walnięty więc został wymieniony, ale dalej nie odpala. Za czujnikiem poszły świece i dalej nic.
I tu pojawia się moje zasadnicze pytanie. Czy ktoś z forumowych mechaniorów jest w stanie mi powiedzieć dlaczego ta moja czarna k...a nie chce odpalać ?!
Po 4 miesiącach czekania na złożenie tego ustrojstwa okazuje się że jest jakiś duperel zapewne przez który nie pali.
POMOCY
Zdesperowany i Wnerwiony :evil: Raizo
Mam od 4 miesięcy Audi 90 2.3 NG. Po kupnie pomyślałem żeby od razu wymienić rozrząd i uszczelkę pod głowicą bo podpowiadał to poprzedni właściciel że już obezna ma dosyć. Po prawie 4 miesięcznych perypetiach związanych z głowicą ( obcnie leży 3 na aucie ), uszczelką pod nią ( jak się okazało do 2.3 NG są 4 rodzaje uszczelek :shock: ) przyszedł moment że wszystko zostało wyczyszczone, nasmarowane, zasilikonowane, zauszczelkowane, złożone jak pan Bóg przykazał i tu zaczyna się problem. Po przekręceniu kluczyka silnik kręci, iskra jest ale nie pali. Jedyne co się dzieje to strzela w dolot co jakiś czas i tyle. Zapłon ustawiony był zarówno książkowo jak i ciut wcześniej dla sprawdzenia i nic. Po poszukiwaniach okazało się że czujnik hala jest walnięty więc został wymieniony, ale dalej nie odpala. Za czujnikiem poszły świece i dalej nic.
I tu pojawia się moje zasadnicze pytanie. Czy ktoś z forumowych mechaniorów jest w stanie mi powiedzieć dlaczego ta moja czarna k...a nie chce odpalać ?!
Po 4 miesiącach czekania na złożenie tego ustrojstwa okazuje się że jest jakiś duperel zapewne przez który nie pali.
POMOCY
Zdesperowany i Wnerwiony :evil: Raizo
sprawdz cewke, zrob z kims podmianke zeby nowej nie kupowac.
w kwestii zaplonu: zero na zamachu w okienku skrzyni, palec rozdzielacza na nacieciu i nic wiecej, ani oprocz tego. co najwyzej mozesz robic pozniejszy zaplon (rozdzielacz zaplonu krecimy w prawo zgodnie z ruchem wskazowek zegara). wczesniejszego nie rob, bo ci wlasnie bedzie w dolot strzelal, czego nie chcesz...
skontroluj podpiecie przewodow zaplonowych. kolejnosc odpalania cylindrow masz na glowicy: 12453( trzeci cylinder odpalany na koncu, czyli na kopulce bedzie podlaczony obok pierwszego gara).
melduj czy cokolwiek pomoglo
pozdro !
w kwestii zaplonu: zero na zamachu w okienku skrzyni, palec rozdzielacza na nacieciu i nic wiecej, ani oprocz tego. co najwyzej mozesz robic pozniejszy zaplon (rozdzielacz zaplonu krecimy w prawo zgodnie z ruchem wskazowek zegara). wczesniejszego nie rob, bo ci wlasnie bedzie w dolot strzelal, czego nie chcesz...
skontroluj podpiecie przewodow zaplonowych. kolejnosc odpalania cylindrow masz na glowicy: 12453( trzeci cylinder odpalany na koncu, czyli na kopulce bedzie podlaczony obok pierwszego gara).
melduj czy cokolwiek pomoglo
pozdro !
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może zdejmij gumę przepływomierz przepustnica a przy kręceniu niech jedna osoba pryśnie samostartem na przepustnicę. Jak odpali to znaczy że to nie wina zapłonu.
Dalej zobacz czy wtryskiwacze dają jakiekolwiek paliwo, najlepiej sobie załatw jakiś wtryskiwacz z przewodem i go przykręć zamiast jednego ze swoich bo jeśli zaczniesz wyciągać swoje to możesz połamać plastikowe osadzenia wtrysku w kolektorze.
Dalej zobacz czy wtryskiwacze dają jakiekolwiek paliwo, najlepiej sobie załatw jakiś wtryskiwacz z przewodem i go przykręć zamiast jednego ze swoich bo jeśli zaczniesz wyciągać swoje to możesz połamać plastikowe osadzenia wtrysku w kolektorze.
Sytuacja teraz wygląda tak:
Po wymianie osprzętu ( świec, przewodów, palca, aparatu zapłonowego, cewki, wtrysku ) auto odpala, ale faluje na obrotach od 400 do 900 i nie wiem jak to ustawić żeby falował tylko trzymał obroty.
Kolejny problem to taki że silnik klepie jak diesel, nie wiem czy to wina falujących obrotów, jeśli tak to po wyrównaniu ich będzie dobrze, ale jeśli to nie jest wina obrotów to co zrobić aby nie klepał jak 30 letnia beczka na olej po frytkach o.O ?
Jest ktoś kto umie temu zaradzić ? już z odpaleniem sobie poradziliśmy to tylko jeszcze obroty i będzie żyleta
Po wymianie osprzętu ( świec, przewodów, palca, aparatu zapłonowego, cewki, wtrysku ) auto odpala, ale faluje na obrotach od 400 do 900 i nie wiem jak to ustawić żeby falował tylko trzymał obroty.
Kolejny problem to taki że silnik klepie jak diesel, nie wiem czy to wina falujących obrotów, jeśli tak to po wyrównaniu ich będzie dobrze, ale jeśli to nie jest wina obrotów to co zrobić aby nie klepał jak 30 letnia beczka na olej po frytkach o.O ?
Jest ktoś kto umie temu zaradzić ? już z odpaleniem sobie poradziliśmy to tylko jeszcze obroty i będzie żyleta
sytuacja falujących obrotów to przede wszystkim szczelność . wystarczy, że gdzies chodzodrobine lewego powietrza bierze i juz faluje. U siebie miałem sytuacje, że w gumie przepływomierza miałem małe pęknięcie gdzie mały palec ledwo wchodził i auto falowało miedzy miedzy 1000-300obr, a nawet gasło.
Co do stukania sprawdzałeś podczas skrecania pokrywy zaworów czy dostaje silnik ciśnienie na góre?
Co do stukania sprawdzałeś podczas skrecania pokrywy zaworów czy dostaje silnik ciśnienie na góre?
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków