Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Bije kierownicą przy zwalnianiu

ODPOWIEDZ
Tomcio90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 wrz 2009, 17:38
Lokalizacja: Sejny

[B4 2.0 ABT] Bije kierownicą przy zwalnianiu

Post autor: Tomcio90 » 20 mar 2014, 07:39

Witam. Na wstępie zaznaczam że czytałem sporo postów na temat bicia kierownicą i odpowiedzi nie znalazłem bo mój problem jest specyficzny.
A więc wymieniłem całą zawiechę z przodu: tuleje wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, końcówki stabilizatora, gumy stabilizatora, sworznie, następnie pojechałem na geometrię. Bicie zaczyna się od około 80km/h wzwyż. Gdy gwałtownie przyśpieszam bicie jest minimalne. Dopiero objawia się przy jeździe powyżej 80km/h ze stałą prędkością, a najbardziej przy hamowaniu silnikiem. Myślałem że to wina felg więc wybrałem te najbardziej proste na przód i dalej to samo. Zmieniłem wszystkie opony na nowe yokohamy 205/55 16 i to samo. Koła wyważałem ze 4 razy i żadnych pozytywnych rezultatów. Zastanawiam się co może jeszcze powodować, że kierownica bije. Co poradzicie?

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 20 mar 2014, 08:02

Sprawdzić ponownie wszystko co zostało wymienione dokładnie widocznie coś jest nie tak poskładane

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 20 mar 2014, 08:03

Może przeguby wewnętrzne (przy skrzyni biegów).

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 mar 2014, 08:09

albo skrzywiona półoś, tak mi przyszło do głowy

adsense
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 paź 2010, 09:15
Lokalizacja: adsense

Post autor: adsense » 22 mar 2014, 01:21

Ja tak kiedys miałem i stawiam na przegub wewnętrzny im szybciej jechałem tym bardziej biła kierownica, obyło sie bez wymiany bo był oryginalny, umyłem nasmarowałem od nowa i problem znikł.
Wydaje mi sie ze 99% przegub wewnetrzny tylko trzeba zlokalizowac który albo zrobić oba:)

Tomcio90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 wrz 2009, 17:38
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Tomcio90 » 24 mar 2014, 20:39

Problem chyba rozwiązany. Pierścienie centrujące okazały się już wysłużone. Niby w feldze i na piaście dobrze leżały, jednak po założeniu koła i podniesieniu samochodu odpaliłem silnik, wrzuciłem piątkę puściłem sprzęgło i koło zaczęło się nierówno kręcić. Piasta i tarcza prosta. Wymieniłem pierścienie i teraz jest prawie - prawie bo kupiłem z allegro za 14 zł i jakość ich wykonania pozostawia wiele do życzenia, na pewno nie są idealnie równe. Niedługo będę zamawiał metalowe. Teraz mam plastikowe 57,1-63,4 i w feldze siedzą ciasno natomiast na piaście już gorzej. Przez tyle lat piasta mogła się zużyć? Żeby było idealnie zamawiać 57-63,4?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl