Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] szarpie przy gwałtownym dodaniu gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

[80 B4 2.0 ABK] szarpie przy gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: grabon.a » 01 gru 2007, 18:22

witam

Wiem ze juz ktos o tym pisał ale niestety nie moge tego teraz znaleść :-/ . Otóż wtrakcie jazdy na stałej prędkości kiedy wcisne gwałtownie pedał przyspieszenia to auto najpierw zamula a dopiero potem przyśpiesza. Kiedy sie normalnie jedzie bez gwałtownych cisnięć jest ok. Auto robi to samo na gazie i benzynie. Niedawno wymieniałem przepływomnierz, to może byc jego wina? Na starym tez tak robił ale wydaje mi sie ze troszke mniej szarpało.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 01 gru 2007, 21:34

Sprawdzałeś świece,przewody,kopułkę i palec zapłonowy?

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 01 gru 2007, 22:32

moim zdaniem jak jedziesz na gazie i szarpie to przepływka raczej nie jest winna

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 02 gru 2007, 13:07

Ustaw dobrze zapłon.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 09 gru 2007, 16:58

cześc witam kolego to chyba czytałes moje ja miałem takie zjawisko, muł to był więc w przepływce zmienion mi mieszanke pali tyle samo co wczesniej jest mocniejszy i td. zapłon ale radził bym ustawic u kogos kto sie zna na tym, no i to przerywanie to jest potencjometr przpustnicy on jest pod tym dolocie od przepływomierza niestety nie jest to tania część.

[ Dodano: 2007-12-09, 17:06 ]
jak cos to muj nr gg 9632692

[ Dodano: 2007-12-09, 17:09 ]
przepraszam za ten błąd ortograficzny

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 10 gru 2007, 12:25

napisałes ze w przepływce zmieniono ci mieszanke, jak to zrobili? ten potencjometr przepustnicy to jest pod tą czarną pokrywką, która jest na przepływomierzu tak? o to ci chodzi?
wiem ze tam można lekko prestawic tą "strzałke" potencjometra. To tam cos przestawiali u ciebie?

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 10 gru 2007, 19:09

tak zmieniono w przepływomierzu tam jest takie kółko zembate i trze po nim taka blaszka dokładnie nie pamietam ale jak mi to przestawiał to patrzył na taki miernik nie wiem jak sie nazywa tak na oko nie zalecam bo jak za duzo przestawi to pali wiecej bo sonda nie odczytuje,a potencjometr jest jak idzie ta harmonijka od przepływomierza do kolektora to pod nia jak nie ściągniesz tej harmonijki to nie zobaczysz tego,to jest taki plastik przykrecany na dwie sruby z wtyczką po boku

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 10 gru 2007, 19:31

Przyczyną szarpania silnika może być niesprawność układu zapłonowego objawiająca się wypadaniem zapłonów.
Moim zdaniem ten mechanik zachował się jak polski lekarz, to znaczy leczył skutki nie przyczyny. Poprzez obrót nastawnikiem zębatym zwiększył prawdopodobnie ilość podawanego paliwa co automatycznie przełożyło sie na wzbogacenie mieszanki. Chwała mechanikowi za to, że wie iż wzbogacenie mieszanki paliwowo-powietrznej powoduje zmniejszenie zjawiska wypadania zapłonów przez co silnik mniej szarpie przy przyspieszaniu. Tylko patrząc na to z drugiej strony prawdopodobnie wzrośnie ilośc zużywanego paliwa. Chyba nie o to chodziło. Dziwię się też mechanikowi, że podjął się regulacji zawartości CO w spalinach bez sprawdzenia i regulacji układu zapłonowego. Moim skromnym zdaniem niebawem zjawisko wypadania zapłonów nasili się, gdy okaże się że ta bogata mieszanka nie jest całkowicie spalana bo dodatkowy nagar na świecach zakłóca zapłon. Obym sie mylił i nie miał racji.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 10 gru 2007, 21:51

nie w tym żecz, miałem takie same przyczyny i przyczyna nie została usunieta bo przyczyną tego jest przerwa w potencjometrze a że potencjometr cenowo ma sie 320-400 zł. wiec o go nie wymieniłem ja robiłem diagnostyke silnika w serwisie sprawdzał zapłon ( zły więc ustawił) świece (złe wymienił) przewody rozrząd i nie wiem co jeszcze ogulnie wszystko, a podkręcił mi troszke z tego wzgledu że był przymuławy nie z tego powodu że szarpał.

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 11 gru 2007, 17:43

Tak więc zaczne od ustawienia zapłonu, kupiłem na allegro lampe stroboskopową niestety jeszcze paczka nie doszła :-/ . Spróbuje sam to ustawic bo jak ostatnio ustawł mi mechanik to silnik "grał" podczas obciążenia :-/

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 11 gru 2007, 21:10

I tak własnie zrób zacznij od zapłonu a potem kolejne rzeczy ważne są też świece i przewody zwłaszcza jak jest wilgoć, tak jak mówie u mnie powodem szarpania był potencjometr przepustnicy przerywał przy około 2000 obr. w ABK często podobno to siedzi (nie wiem) komputer zapięty tego nie wykazuje.

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 12 gru 2007, 23:58

Mam już własną lampe :-) , zapłon ustawiony silnik juz nie szarpie :-D
(zapłon ustawiony wg instr. czarekj)

Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 gru 2007, 10:25

Cieszę się że kolejne ABK zostało uzdrowione. Tak trzymać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl