Post
autor: czarekj » 10 gru 2007, 19:31
Przyczyną szarpania silnika może być niesprawność układu zapłonowego objawiająca się wypadaniem zapłonów.
Moim zdaniem ten mechanik zachował się jak polski lekarz, to znaczy leczył skutki nie przyczyny. Poprzez obrót nastawnikiem zębatym zwiększył prawdopodobnie ilość podawanego paliwa co automatycznie przełożyło sie na wzbogacenie mieszanki. Chwała mechanikowi za to, że wie iż wzbogacenie mieszanki paliwowo-powietrznej powoduje zmniejszenie zjawiska wypadania zapłonów przez co silnik mniej szarpie przy przyspieszaniu. Tylko patrząc na to z drugiej strony prawdopodobnie wzrośnie ilośc zużywanego paliwa. Chyba nie o to chodziło. Dziwię się też mechanikowi, że podjął się regulacji zawartości CO w spalinach bez sprawdzenia i regulacji układu zapłonowego. Moim skromnym zdaniem niebawem zjawisko wypadania zapłonów nasili się, gdy okaże się że ta bogata mieszanka nie jest całkowicie spalana bo dodatkowy nagar na świecach zakłóca zapłon. Obym sie mylił i nie miał racji.