A co z ustawieniem strumienia światła w inną stronę? Sama wymiana szkła nic tu nie da. Chodzi o wnęki światła i o to jak są zamontowane odbłyśniki... moim zdaniem zabawa nie warta świeczki bo podczas zabawy można uszkodzić plastikowe elementy ustawiające odbłyśniki ref. + reg.pawelec_ pisze:Według mnie aby przerobić z angielskiej wersji to należy wyłącznie zmienić szkła reflektorów
[80 B4]Wymiana szkła w przednim reflektorze, CZY TO MOZLIWE?
Odbłyśniki ANG. mają inaczej skierowany strumień światła (zarówno długość jak i kierunek). Po zmianie jak pozostawisz ANG to będzie strumień skierowany w prawidlowym kierunku ale długość będzie na odwrót czyli kierowcy reflektor będzie miał dalsze pole widzenia niz pasażera- a powinno byc na odwrót (swiatła asferyczne).marko009 pisze:Jeśli tak to same odbłyśniki powinny pasować.
- Driver-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 cze 2010, 23:38
- Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
W odbłyśnikach nie ma różnic. W B4 odbłyśniki reflektorów są paraboidalne przystosowane do żarówek H4 dwuwłóknowych (drogowe i mijania). Strumień światła świateł mijania jest wstępnie kształtowany na przysłonie żarnika a następnie odbijany przez odbłyśnik. Ostateczny strumień światła kształtowany jest przez układ pryzmatów i soczewek szyby rozpraszającej. Sam odbłyśnik zastosowany w B4 nie kształtuje w żaden sposób asymetrii świateł mijania, w przeciwieństwie do odbłyśników wieloparaboidalnych (całopowierzchniowych FF) gdzie stosuje się żarówki jednowłóknowe (H7) i cały strumień światła kształtowany jest na odpowiednio zaprojektowanym układzie optycznym o wielu wycinkach parabolicznych luster.
Możesz łatwo sprawdzić w Twoich reflektorach jak układa się granica cienia i odbitego światła przykładając do szyby reflektora kartkę papieru A4. Jeśli masz żarówki zakupione w Polsce to granica cienia i światła powinna przebiegać od prawej strony reflektora do osi reflektora (paraboli) poziomo a od osi reflektora w lewo lekko skośnie w dół. Oś reflektora łatwo rozpoznasz po małym półkolistym zacienieniu. Jeśli w taki sposób będzie się układała granica cienia, nic nie stoi na przeszkodzie aby zakupić odpowiednie szyby rozpraszające (szkła reflektorów) i je wymienić.
Możesz łatwo sprawdzić w Twoich reflektorach jak układa się granica cienia i odbitego światła przykładając do szyby reflektora kartkę papieru A4. Jeśli masz żarówki zakupione w Polsce to granica cienia i światła powinna przebiegać od prawej strony reflektora do osi reflektora (paraboli) poziomo a od osi reflektora w lewo lekko skośnie w dół. Oś reflektora łatwo rozpoznasz po małym półkolistym zacienieniu. Jeśli w taki sposób będzie się układała granica cienia, nic nie stoi na przeszkodzie aby zakupić odpowiednie szyby rozpraszające (szkła reflektorów) i je wymienić.
- Driver-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 cze 2010, 23:38
- Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Tak żarówki, ponieważ wzory żarówek są szczegółowo opisane w dyrektywie ECE "Regulation No. 37 Revision 5"
Jak dla ruchu prawo i lewostronnego światła mijania i drogowe mają oświetlać drogę określone jest w dyrektywie ECE "Regulation No. 112 Revision 1" (Annex 3 - mijania asymetryczne)
Są tam dokładnie opisane parametry żarówek, którymi muszą się kierować producenci aby uzyskać homologację w danym kraju. Jest tam również opisana żarówka H4. Między innymi pokazane są ułożenia żarników i przysłony względem osi żarówki oraz przekroju poziomego H-H i pionowego V-V. Dana żarówka musi być umieszczona w odbłyśniku do niej skonstruowanym, w wyznaczonym miejscu i pozycji w stosunku do odbłyśnika. Odbłyśnik do żarówki H4 odbija strumień świateł mijania jak i drogowych więc nie może być asymetryczny, ponieważ podczas włączenia świateł drogowych były by one również asymetryczne, a muszą być symetryczne. Uchwyt pod trzonek żarówki jest do niego dopasowany, zapobiega to zmianie pozycji względem ogniskowej i linii H-H i V-V odbłyśnika, które pokrywają się z osiami żarówki i z osiami szyby rozpraszającej.UNIFORM PROVISIONS CONCERNING THE APPROVAL OF FILAMENT LAMPS
FOR USE IN APPROVED LAMP UNITS ON POWER-DRIVEN VEHICLES
AND OF THEIR TRAILERS
Jak dla ruchu prawo i lewostronnego światła mijania i drogowe mają oświetlać drogę określone jest w dyrektywie ECE "Regulation No. 112 Revision 1" (Annex 3 - mijania asymetryczne)
Zgodnie z tą dyrektywą dla prawo i lewostronnego ruchu identycznie oświetla się drogę światłami drogowymi. Natomiast dla świateł mijania asymetrycznych w obu przypadkach identyczne są strefy, odległości itd. ale ułożenie stref jest po przeciwnych stronach. W zawiązku z tym ułożenie przysłony i żarników żarówki H4 również musi być przeciwne od pokazanego na rysunku dla ruchu prawostronnego. Lecz zachowana musi być symetria żarówki. Jeśli przyłożysz kartkę A4 to łatwo zaobserwujesz granicę światła i cienia dla ruchu lewostronnego (→) będzie przebiegała od lewej strony do osi reflektora poziomo a od osi reflektora w prawo lekko skośnie w dół dokładnie 15°. Dla ruchu prawostronnego (←) tak jak napisałem w poście powyżej. Skos powinien być identyczny czyli również 15°. Soczewki i pryzmaty szyb rozpraszających (←) i (→) dla odbłyśnika z żarówką H4 będą niejako lustrzanymi odbiciami obu układów. Teoretycznie takie być powinny.UNIFORM PROVISIONS CONCERNING THE APPROVAL OF MOTOR VEHICLE
HEADLAMPS EMITTING AN ASYMMETRICAL PASSING BEAM OR A DRIVING
BEAM OR BOTH AND EQUIPPED WITH FILAMENT LAMPS
Driver- widać, że wiesz o co chodzi. Mam w związku z tym pytanie. W lampach zespolonych z B4 do świateł mijania stosowana jest żarówka H4, z tymże wykorzystywane jest tylko jedno włókno, światła drogowe mają oddzielny odbłyśnik na żarówkę H1. W związku z tym, czy w przypadku angielskich lamp zespolonych również wystarczy zmienić tylko szkła, aby uzyskać prawidłowy światłocień?