Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Wymiana szkła w przednim reflektorze, CZY TO MOZLIWE?

Awatar użytkownika
Loczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 514
Rejestracja: 30 sty 2007, 23:43
Lokalizacja: Oława

Post autor: Loczek » 18 sty 2011, 22:03

pawelec_ pisze:Według mnie aby przerobić z angielskiej wersji to należy wyłącznie zmienić szkła reflektorów
A co z ustawieniem strumienia światła w inną stronę? Sama wymiana szkła nic tu nie da. Chodzi o wnęki światła i o to jak są zamontowane odbłyśniki... moim zdaniem zabawa nie warta świeczki bo podczas zabawy można uszkodzić plastikowe elementy ustawiające odbłyśniki ref. + reg.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 19 sty 2011, 08:19

Właśnie mi też wydaje się ,że kąt strumienia jest inny ale czy nie jest to ustawienie żarówki?
Jeśli tak to same odbłyśniki powinny pasować. Tak sobie myślę ale może się mylę :roll:

Awatar użytkownika
Loczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 514
Rejestracja: 30 sty 2007, 23:43
Lokalizacja: Oława

Post autor: Loczek » 19 sty 2011, 14:00

marko009 pisze:Jeśli tak to same odbłyśniki powinny pasować.
Odbłyśniki ANG. mają inaczej skierowany strumień światła (zarówno długość jak i kierunek). Po zmianie jak pozostawisz ANG to będzie strumień skierowany w prawidlowym kierunku ale długość będzie na odwrót czyli kierowcy reflektor będzie miał dalsze pole widzenia niz pasażera- a powinno byc na odwrót (swiatła asferyczne).

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 19 sty 2011, 14:17

wychodzi na to że się myliłem... bo myślałem że wystarczy zmienić widok z \__ \__ na __/ __/

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 19 sty 2011, 14:20

"A teraz to czuję" :lol:
Czyli jednak w odbłyśniku jest różnica.

Awatar użytkownika
Driver-
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 21 cze 2010, 23:38
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: Driver- » 20 sty 2011, 17:40

W odbłyśnikach nie ma różnic. W B4 odbłyśniki reflektorów są paraboidalne przystosowane do żarówek H4 dwuwłóknowych (drogowe i mijania). Strumień światła świateł mijania jest wstępnie kształtowany na przysłonie żarnika a następnie odbijany przez odbłyśnik. Ostateczny strumień światła kształtowany jest przez układ pryzmatów i soczewek szyby rozpraszającej. Sam odbłyśnik zastosowany w B4 nie kształtuje w żaden sposób asymetrii świateł mijania, w przeciwieństwie do odbłyśników wieloparaboidalnych (całopowierzchniowych FF) gdzie stosuje się żarówki jednowłóknowe (H7) i cały strumień światła kształtowany jest na odpowiednio zaprojektowanym układzie optycznym o wielu wycinkach parabolicznych luster.
Możesz łatwo sprawdzić w Twoich reflektorach jak układa się granica cienia i odbitego światła przykładając do szyby reflektora kartkę papieru A4. Jeśli masz żarówki zakupione w Polsce to granica cienia i światła powinna przebiegać od prawej strony reflektora do osi reflektora (paraboli) poziomo a od osi reflektora w lewo lekko skośnie w dół. Oś reflektora łatwo rozpoznasz po małym półkolistym zacienieniu. Jeśli w taki sposób będzie się układała granica cienia, nic nie stoi na przeszkodzie aby zakupić odpowiednie szyby rozpraszające (szkła reflektorów) i je wymienić.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 22 sty 2011, 19:06

Driver- pisze:Jeśli masz żarówki zakupione w Polsce to granica cienia i światła powinna przebiegać od prawej strony
Czy na pewno chodzi Ci o żarówki :?:

Awatar użytkownika
Driver-
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 21 cze 2010, 23:38
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: Driver- » 24 sty 2011, 22:05

Tak żarówki, ponieważ wzory żarówek są szczegółowo opisane w dyrektywie ECE "Regulation No. 37 Revision 5"
UNIFORM PROVISIONS CONCERNING THE APPROVAL OF FILAMENT LAMPS
FOR USE IN APPROVED LAMP UNITS ON POWER-DRIVEN VEHICLES
AND OF THEIR TRAILERS
Są tam dokładnie opisane parametry żarówek, którymi muszą się kierować producenci aby uzyskać homologację w danym kraju. Jest tam również opisana żarówka H4. Między innymi pokazane są ułożenia żarników i przysłony względem osi żarówki oraz przekroju poziomego H-H i pionowego V-V. Dana żarówka musi być umieszczona w odbłyśniku do niej skonstruowanym, w wyznaczonym miejscu i pozycji w stosunku do odbłyśnika. Odbłyśnik do żarówki H4 odbija strumień świateł mijania jak i drogowych więc nie może być asymetryczny, ponieważ podczas włączenia świateł drogowych były by one również asymetryczne, a muszą być symetryczne. Uchwyt pod trzonek żarówki jest do niego dopasowany, zapobiega to zmianie pozycji względem ogniskowej i linii H-H i V-V odbłyśnika, które pokrywają się z osiami żarówki i z osiami szyby rozpraszającej.
Jak dla ruchu prawo i lewostronnego światła mijania i drogowe mają oświetlać drogę określone jest w dyrektywie ECE "Regulation No. 112 Revision 1" (Annex 3 - mijania asymetryczne)
UNIFORM PROVISIONS CONCERNING THE APPROVAL OF MOTOR VEHICLE
HEADLAMPS EMITTING AN ASYMMETRICAL PASSING BEAM OR A DRIVING
BEAM OR BOTH AND EQUIPPED WITH FILAMENT LAMPS
Zgodnie z tą dyrektywą dla prawo i lewostronnego ruchu identycznie oświetla się drogę światłami drogowymi. Natomiast dla świateł mijania asymetrycznych w obu przypadkach identyczne są strefy, odległości itd. ale ułożenie stref jest po przeciwnych stronach. W zawiązku z tym ułożenie przysłony i żarników żarówki H4 również musi być przeciwne od pokazanego na rysunku dla ruchu prawostronnego. Lecz zachowana musi być symetria żarówki. Jeśli przyłożysz kartkę A4 to łatwo zaobserwujesz granicę światła i cienia dla ruchu lewostronnego (→) będzie przebiegała od lewej strony do osi reflektora poziomo a od osi reflektora w prawo lekko skośnie w dół dokładnie 15°. Dla ruchu prawostronnego (←) tak jak napisałem w poście powyżej. Skos powinien być identyczny czyli również 15°. Soczewki i pryzmaty szyb rozpraszających (←) i (→) dla odbłyśnika z żarówką H4 będą niejako lustrzanymi odbiciami obu układów. Teoretycznie takie być powinny.

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 22 gru 2012, 15:15

Driver- widać, że wiesz o co chodzi. Mam w związku z tym pytanie. W lampach zespolonych z B4 do świateł mijania stosowana jest żarówka H4, z tymże wykorzystywane jest tylko jedno włókno, światła drogowe mają oddzielny odbłyśnik na żarówkę H1. W związku z tym, czy w przypadku angielskich lamp zespolonych również wystarczy zmienić tylko szkła, aby uzyskać prawidłowy światłocień?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8392
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 gru 2012, 18:46

Kamuś pisze:czy w przypadku angielskich lamp zespolonych również wystarczy zmienić tylko szkła, aby uzyskać prawidłowy światłocień?
Wiem że w lampach zwykłych dodatkowo jest inne ułożenie żarówki w sensie że nie jest poziomo włókno lekko ze skosu.

Nie wiem czemu tego nikt nie powiedział.

DSR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 sty 2014, 21:52
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: DSR » 30 mar 2014, 00:42

Panowie a wiecie gdzie kupię nowe szkła do lamp zespolonych?? dodam że nie soczewki

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 30 mar 2014, 07:51

DSR pisze:Panowie a wiecie gdzie kupię nowe szkła do lamp zespolonych?? dodam że nie soczewki
alledrogo

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 30 mar 2014, 21:30

Bardzo Ci będzie ciężko dostać taki klosz, ale jest to wykonalne :) Dużo szukania, najlepiej by ci było znaleźć całą lampę tylko z połamanymi uchwytami i kloszem. :-P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8392
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 mar 2014, 21:36

Ja tam nie widzę problemu idzie do sklepu i kupuje. Tylko cena odstrasza :mrgreen:

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 31 mar 2014, 13:18

DSR, pokombinuj/popytaj na szrocie... koniecznie musza byc nowe :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl