Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Brak mocy - skończyły się pomysły co może być ni

mpx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 mar 2014, 19:14

[B4 1.9 1Z] Brak mocy - skończyły się pomysły co może być ni

Post autor: mpx » 31 mar 2014, 19:46

Witam.
Posiadam samochód na przepływce Bosch, pompa z nastawinikiem potencjometrycznym.
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem zamulonego silnika (prędkość maks. 120km/h, bardzo wolno się zbiera). W samochodzie sprawdzone/wymienione zostało już niemal wszystko, od turbiny do pompy wtryskowej, przez wtryski. Sprawdziłem przepływomierz i działa dobrze. Jako, że cała pompa była wymieniona i nie było żadnej zmiany to na 99% nie jest to wina nastawnika, zresztą w starym ścieżki potencjometru były w dobrym stanie. Był robiony bypass czujnika N75 - żadnej poprawy. Zmiana komputera (nawet z wirusem :) ) - żadnej poprawy.

Dodatkowym objawem jest to, że na jałowym obroty nie wchodzą dalej niż 4200 obr/min, przy czym nie ma żadnego szarpania czy falowania - wchodzą równo.

Ogólnie większość rzeczy jakie są zazwyczaj omawiane na forum i mogą być powodem braku mocy, przerobiłem.

Niestety komputer nie chce się uparcie podpiąć do VAG'a mimo, że kiedyś się podpinał, ale może to wina kabla (oczywiście start baud = 240).Na Boschu i tak się wiele nie odczyta. Chociaż pamiętam, że dawka paliwa była mała (jeszcze na starej pompie - 2 miesiące temu) w okolicach 40.

Ogólnie jestem w kropce, właściwie jedyne co mi przychodzi do głowy to źle działający pedał gazu.

Być może ktoś zna podobny przypadek, albo kojarzy kabelek, który mógłby się zerwać/zostać źle wpięty/zlutowany , przez innego mechanika i w konsekwencji dawałby objawy zamulenia silnika ? Proszę o jakiekolwiek wskazówki.

Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 31 mar 2014, 20:20

Wszystko sprawdziłeś i jest ok a dalej nie bangla. No cuda :-) Robiłeś test z dioda na przepływce? Jak chcesz powyżej 4200 na jałowym to wyduś pedał sprzęgła, bynajmniej u mnie na pierburgu tak jest.

mpx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 mar 2014, 19:14

Post autor: mpx » 31 mar 2014, 20:32

Tak robiłem ten test, poprawa była minimalna, szybciej wchodził na obroty na jałowym jednak podczas jazdy mulił jak zwykle. Jestem elektronikiem, a ten przepływomierz, jest prosty jak budowa rezystora, więc zrobienie "zaślepki" z kilku rezystorów to 5 minut roboty :) Pomiary napięcia wyjściowego też wypadły pozytywnie.
Ogólnie już od 2 miesięcy przetrząsam internet i niestety brak rozwiązania i sprawdzone metody nie działają.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 mar 2014, 20:44

mpx pisze:ak robiłem ten test, poprawa była minimalna, szybciej wchodził na obroty na jałowym jednak podczas jazdy mulił jak zwykle. Jestem elektronikiem, a ten przepływomierz, jest prosty jak budowa rezystora, więc zrobienie "zaślepki" z kilku rezystorów to 5 minut roboty :) Pomiary napięcia wyjściowego też wypadły pozytywnie.
Ogólnie już od 2 miesięcy przetrząsam internet i niestety brak rozwiązania i sprawdzone metody nie działają.
Mnie tam moje metody działają :mrgreen: bo wszystkie auta które do mnie dotarły ,czyli dobre kilkadziesiat audików na boschu ,a ile na pierburgu ,to już nie pamietam ;-) odmuliłem po dłuższym lub krótszym czasie i wszystkie odjechały odzyskawszy swoje 90 koni ,a nawet w większosci przypadków ,dostając w prezencie dodatkowe koniki ;-) I nie mówię tu o autach po przekładce na pierburga ,bo to oczywista rzecz ...tylko o odmuleniu na fabrycznych gratach . A co do dawki 40 ,to strasznie malutka ,bo to 8 mg :roll: czyli ok.dwuktotnie mniej niż dawka fabryczna ,auto okrutnie zamulone :roll: przy takiej dawce nie może to jechać normalnie ,bo bez spalin ,turbina nie ma się czym bujnąć .Niestety na odległość nie jestem w stanie pomóc :-/ ale pierwsza rzecz jaką bym zrobił ,to zmiana dawki na ok 20 jednostek

mpx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 mar 2014, 19:14

Post autor: mpx » 31 mar 2014, 21:05

Kod: Zaznacz cały

A co do dawki 40 ,to strasznie malutka ,bo to 8 mg  :roll: czyli ok.dwuktotnie mniej niż dawka fabryczna ,auto okrutnie zamulone
Taka dawka była 2 komputery wcześniej i 1 pompą, później straciłem kontakt z VAGiem. Wcześniej był problem ze zmianą dawki wtrysku na większą gdyż komputer opierał się znanym loginom :) Ogólnie całość rzeczywiście wygląda na małą dawkę paliwa, ale czemu ona jest mała i gdzie leży problem to nie wiem.

MUNIOR, chętnie bym cie odwiedził, niestety nie mam możliwości, żeby odbyć podróż 400km.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 31 mar 2014, 21:14

Popuść może nastawnik i tak delikatnie go przesuń zwiększając na oko jak to można powiedzieć :mrgreen:

mpx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 mar 2014, 19:14

Post autor: mpx » 31 mar 2014, 21:17

bozmek pisze:Popuść może nastawnik i tak delikatnie go przesuń zwiększając na oko jak to można powiedzieć
Była taka próba niestety nic nie dała.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 mar 2014, 21:34

mpx pisze:Była taka próba niestety nic nie dała.
Ale że co :?: nastawnik nie drgnął :?: czy drgnął i nic nie dało :?: Na" oko "nie robota...być może jest też ori blokada w nastawniku ,uniemożliwiająca zmianę dawki

mpx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 mar 2014, 19:14

Post autor: mpx » 31 mar 2014, 21:43

MUNIOR pisze:
mpx pisze:Była taka próba niestety nic nie dała.
Ale że co :?: nastawnik nie drgnął :?: czy drgnął i nic nie dało :?: Na" oko "nie robota...być może jest też ori blokada w nastawniku ,uniemożliwiająca zmianę dawki
Nastawnik nie drgnął. Jak wygląda taka blokada?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 mar 2014, 22:02

mpx pisze:Nastawnik nie drgnął. Jak wygląda taka blokada?
Odkręć nastawnik ,to zobaczysz ;-) wywal i ustaw dawke na ok.20 jednostek ,zaślep EGR ,tam gdzie trzeba ,zdejm wężyk z gruszki i sprawdz doładowanie po tym zabiegu ..prawidłowo powinno złapać wartość ok.1,4 -1,5 bara i auto powinno złapać tryb awaryjny...jak złapie 1,2-1,3 bara ,też nie będzie tragedi ,jak na boscha ;-) ale nawet przy tych wartościach ,jak utrzymają się kilka sekund ,auto powinno złąpać awaryjny ....bez doładowania ,nie ma jazdy tym autem ...taki program ;-)

mpx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 mar 2014, 19:14

Post autor: mpx » 31 mar 2014, 22:21

Ok. Wielkie dzięki za trop nastawnikiem, będę to badał. <ok>

Jednak zastanawia mnie, że przy 3 różnych kompach i wymienionej pompie dawka nadal byłą zbyt mała :roll:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 mar 2014, 22:46

mpx pisze: nie mam możliwości, żeby odbyć podróż 400km.
do 6 godzin jazdy w zależności od warunków panujących na drodze,
jazda to czysta przyjemność, a powrót zawsze lepszy :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 mar 2014, 22:47

mpx pisze:Jednak zastanawia mnie, że przy 3 różnych kompach i wymienionej pompie dawka nadal byłą zbyt mała
Akurat komp ,w tym przypadku ,nie ma żadnego wplywu na dawkę :roll: a to z prostego powodu <ok> braku możliwości zmiany dawki za pomocą adaptacji w kompie .Tu można dawkę zmienic tylko i wyłacznie przy pomocy zmiany położenia nastawnika ...a z wymianą całej pompy,bez pewności że to coś pomoże , to nie najlepszy pomysł ;-) No i zapewne kosztowny :roll: taka typowa metoda "macheró-wymieniaczy " ..."może to ,może tamto ,albo owanto ....kużwa nie wiem <nie wiem> ale może w końcu trafię <hmm> a jak nie trafię ,to i tak skasuję ,a gościowi się wmówi że trza było wymienić :-P " ... "nowe bedziesz pan miał ,bo to już stare było " ...i tak wygląda większość przypadków ,gdzie niedouczony macher ,szuka przyczyny że "nie jedzie " ;-)

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 01 kwie 2014, 07:47

No
MUNIOR pisze: Na" oko "nie robota..
No tak zgoda ale jak sie nie może połączyć to na 1 krok dobre i to <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 kwie 2014, 13:51

bozmek pisze:No tak zgoda ale jak sie nie może połączyć to na 1 krok dobre i to
Oczywiście że tak 8-) ....miałem na mysli "macherów " co to pukają na pałę w nastawnik ,prubując utrafić..nie wiedząc nawet ,jaka powinna być ,i usiłują wmówić że jest ok....wiadomo że tak ,to se można pukać długo a i tak się nie trafi ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl