Witam. Jako że jestem świeży na tym forum i w temacie Audi proszę nie obrzućcie mnie mięsem za pierwszego posta
Mój problem polega na tym, że nabyłem b4 z silnikiem ABC, którego blok pochodzi prawdopodobnie z b5 i tam chyba było kilka różnic, które chętnie bym poznał. Silnik ten ma problem z temperaturą na wolnych obrotach i mniejszej prędkości. Jadąc szybciej mieści się w normach, pewnie dzięki większemu pędowi powietrza.
Przeglądając fotki różnych 2.6 zauważyłem, że jedne mają wiskozę a inne wiatraki elektryczne tylko. Jak to powinno wyglądać?
[B4 2.6 ABC] Problem z chłodzeniem w ABC z b5 w 80 b4
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Więc tak.... Poskładane z nowym termostatem, inną pompa wody, przepłukane pod ciśnieniem, zalane i odpowietrzone dokładnie śrubą za głowicami i wężykiem od nagrzewnicy, który zresztą też wymagał wymiany. Temperatura wciąż jest za wysoka chociaż widać dużą poprawę. Poprawił się obieg wody, węże od nagrzewnicy o wiele szybciej nabierają temperatury i są tak samo gorące. Termostat nowy, nie sprawdzany wrzątkiem ale łatwo zauważyć gdy się otwiera, bo wtedy już wszystkie punkty układu chłodzenia są równo gorące.
Okazało się przy okazji, że wentylatory się nie załączały, były źle podpięte (np. jeden plus wcale nie przykręcony do rezystora). Rezystor był do wyrzucenia, mam już nowy i tu kolejna prośba do Was - jak co do czego podłączyć?? Ma ktoś schemat a najlepiej fotkę??? Będę bardzo wdzięczny.
Póki co, spiąłem wszystkie plusy na chama razem do kupy, przykręciłem masy i tym sposobem wentylatory zaskakują na najwyższym biegu przy ponad 100°C, lub gdy włączam przycisk od klimy. Wiem że to prymitywne ale zawsze to jakieś chwilowe rozwiązanie.
Jak to jest z tymi wskaźnikami temp. na desce?? Czy mogę mu wierzyć na 100%?? Bo coś mi się różnią jego odczyty przy podobnych sytuacjach. A ten od poziomu paliwa często się zwiesza i czasami w ogóle nie wstaje a czasami działa normalnie.
Jak innym, najprostszym sposobem sprawdzić temperaturę?
Nie mogę się już doczekać swapa, bo już ten ABC działa na nerwy ale zanim się doczekam, trzeba go trochę ogarnąć i przebujać się z nim jakiś czas.
Okazało się przy okazji, że wentylatory się nie załączały, były źle podpięte (np. jeden plus wcale nie przykręcony do rezystora). Rezystor był do wyrzucenia, mam już nowy i tu kolejna prośba do Was - jak co do czego podłączyć?? Ma ktoś schemat a najlepiej fotkę??? Będę bardzo wdzięczny.
Póki co, spiąłem wszystkie plusy na chama razem do kupy, przykręciłem masy i tym sposobem wentylatory zaskakują na najwyższym biegu przy ponad 100°C, lub gdy włączam przycisk od klimy. Wiem że to prymitywne ale zawsze to jakieś chwilowe rozwiązanie.
Jak to jest z tymi wskaźnikami temp. na desce?? Czy mogę mu wierzyć na 100%?? Bo coś mi się różnią jego odczyty przy podobnych sytuacjach. A ten od poziomu paliwa często się zwiesza i czasami w ogóle nie wstaje a czasami działa normalnie.
Jak innym, najprostszym sposobem sprawdzić temperaturę?
Nie mogę się już doczekać swapa, bo już ten ABC działa na nerwy ale zanim się doczekam, trzeba go trochę ogarnąć i przebujać się z nim jakiś czas.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Patrząc na schemat to jak podłączysz kable rezystora do masy to powinno nastąpić zwarcie.Zebredee1 pisze:Póki co, spiąłem wszystkie plusy na chama razem do kupy, przykręciłem masy i tym sposobem wentylatory zaskakują na najwyższym biegu przy ponad 100°C
Tu masz schemat układu wiatraków z klimą manualną: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig15.pdf
Tutaj z klimatornikiem http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig14.pdf
Można sprawdzić jaką widzi sterownik silnika na vagu. Albo jakimś zewnętrznym termometrem albo pirometrem.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2014, 21:50 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
Aż tak głupi nie jestem, przecież nie przykręciłem masy do plusa. Po prostu źle napisałem.
Wielkie dzięki za pomoc, właśnie czegoś takiego oczekiwałem!!! W wolnym czasie wreszcie będę mógł zrobić z tym porządek
[ Dodano: 2014-05-11, 13:27 ]
Witam kolegów! Długo zajęło mi znalezienie czasu dla mojej Be-śtery ale wreszcie ogarnąłem ile mogłem. W miarę możliwości oczyściłem, wypłukałem układ po czym zalałem go różowym collerem. Wentylatory podłączyłem według schematu czyli najprościej mówiąc: E2 - czerwono-biały (pierwszy bieg+klima), E3+A - czerwono czarny i plusy od wentylatorów (z pominięciem rezystora).
Ogólnie jakaś poprawa jest, na postoju temp. dochodzi do prawie 100°C po czym pierwszy bieg wentylatora trochę ją zmniejsza. Nie załączył się jeszcze drugi bieg bo nie osiąga aż takiej wysokiej temp. więc na razie nie przejmuję się tym i jeżdżę do póki nie rozsypie się ten silnik. Nie zmieniałem nawet termowłącznika bo okazał się dobry.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc!
Wielkie dzięki za pomoc, właśnie czegoś takiego oczekiwałem!!! W wolnym czasie wreszcie będę mógł zrobić z tym porządek
[ Dodano: 2014-05-11, 13:27 ]
Witam kolegów! Długo zajęło mi znalezienie czasu dla mojej Be-śtery ale wreszcie ogarnąłem ile mogłem. W miarę możliwości oczyściłem, wypłukałem układ po czym zalałem go różowym collerem. Wentylatory podłączyłem według schematu czyli najprościej mówiąc: E2 - czerwono-biały (pierwszy bieg+klima), E3+A - czerwono czarny i plusy od wentylatorów (z pominięciem rezystora).
Ogólnie jakaś poprawa jest, na postoju temp. dochodzi do prawie 100°C po czym pierwszy bieg wentylatora trochę ją zmniejsza. Nie załączył się jeszcze drugi bieg bo nie osiąga aż takiej wysokiej temp. więc na razie nie przejmuję się tym i jeżdżę do póki nie rozsypie się ten silnik. Nie zmieniałem nawet termowłącznika bo okazał się dobry.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc!