Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Problem z chłodzeniem w ABC z b5 w 80 b4

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Zebredee1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 19 mar 2014, 17:13
Lokalizacja: TSK

[B4 2.6 ABC] Problem z chłodzeniem w ABC z b5 w 80 b4

Post autor: Zebredee1 » 26 mar 2014, 16:00

Witam. Jako że jestem świeży na tym forum i w temacie Audi proszę nie obrzućcie mnie mięsem za pierwszego posta ;)

Mój problem polega na tym, że nabyłem b4 z silnikiem ABC, którego blok pochodzi prawdopodobnie z b5 i tam chyba było kilka różnic, które chętnie bym poznał. Silnik ten ma problem z temperaturą na wolnych obrotach i mniejszej prędkości. Jadąc szybciej mieści się w normach, pewnie dzięki większemu pędowi powietrza.

Przeglądając fotki różnych 2.6 zauważyłem, że jedne mają wiskozę a inne wiatraki elektryczne tylko. Jak to powinno wyglądać?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 mar 2014, 13:01

W B4 jak dobrze kojarzę nie było wiskozy dopiero w A4ce się pojawiły.
A chłodnica się nagrzewa? Wiatraki się włączają? Może czujnik włączający wiatraki na chłodnicy jest niesprawny.
Jeśli szybko grzeje się na postoju to bym stawił na coś z termostatem albo pompą wody.

Zebredee1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 19 mar 2014, 17:13
Lokalizacja: TSK

Post autor: Zebredee1 » 01 kwie 2014, 20:41

Więc tak.... Poskładane z nowym termostatem, inną pompa wody, przepłukane pod ciśnieniem, zalane i odpowietrzone dokładnie śrubą za głowicami i wężykiem od nagrzewnicy, który zresztą też wymagał wymiany. Temperatura wciąż jest za wysoka chociaż widać dużą poprawę. Poprawił się obieg wody, węże od nagrzewnicy o wiele szybciej nabierają temperatury i są tak samo gorące. Termostat nowy, nie sprawdzany wrzątkiem ale łatwo zauważyć gdy się otwiera, bo wtedy już wszystkie punkty układu chłodzenia są równo gorące.

Okazało się przy okazji, że wentylatory się nie załączały, były źle podpięte (np. jeden plus wcale nie przykręcony do rezystora). Rezystor był do wyrzucenia, mam już nowy i tu kolejna prośba do Was - jak co do czego podłączyć?? Ma ktoś schemat a najlepiej fotkę??? Będę bardzo wdzięczny.

Póki co, spiąłem wszystkie plusy na chama razem do kupy, przykręciłem masy i tym sposobem wentylatory zaskakują na najwyższym biegu przy ponad 100°C, lub gdy włączam przycisk od klimy. Wiem że to prymitywne ale zawsze to jakieś chwilowe rozwiązanie.

Jak to jest z tymi wskaźnikami temp. na desce?? Czy mogę mu wierzyć na 100%?? Bo coś mi się różnią jego odczyty przy podobnych sytuacjach. A ten od poziomu paliwa często się zwiesza i czasami w ogóle nie wstaje a czasami działa normalnie.

Jak innym, najprostszym sposobem sprawdzić temperaturę?

Nie mogę się już doczekać swapa, bo już ten ABC działa na nerwy ale zanim się doczekam, trzeba go trochę ogarnąć i przebujać się z nim jakiś czas.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 kwie 2014, 20:50

Zebredee1 pisze:Póki co, spiąłem wszystkie plusy na chama razem do kupy, przykręciłem masy i tym sposobem wentylatory zaskakują na najwyższym biegu przy ponad 100°C
Patrząc na schemat to jak podłączysz kable rezystora do masy to powinno nastąpić zwarcie.

Tu masz schemat układu wiatraków z klimą manualną: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig15.pdf
Tutaj z klimatornikiem http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig14.pdf

Można sprawdzić jaką widzi sterownik silnika na vagu. Albo jakimś zewnętrznym termometrem albo pirometrem.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2014, 21:50 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Zebredee1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 19 mar 2014, 17:13
Lokalizacja: TSK

Post autor: Zebredee1 » 01 kwie 2014, 21:18

Aż tak głupi nie jestem, przecież nie przykręciłem masy do plusa. Po prostu źle napisałem.

Wielkie dzięki za pomoc, właśnie czegoś takiego oczekiwałem!!! W wolnym czasie wreszcie będę mógł zrobić z tym porządek

[ Dodano: 2014-05-11, 13:27 ]
Witam kolegów! Długo zajęło mi znalezienie czasu dla mojej Be-śtery ale wreszcie ogarnąłem ile mogłem. W miarę możliwości oczyściłem, wypłukałem układ po czym zalałem go różowym collerem. Wentylatory podłączyłem według schematu czyli najprościej mówiąc: E2 - czerwono-biały (pierwszy bieg+klima), E3+A - czerwono czarny i plusy od wentylatorów (z pominięciem rezystora).

Ogólnie jakaś poprawa jest, na postoju temp. dochodzi do prawie 100°C po czym pierwszy bieg wentylatora trochę ją zmniejsza. Nie załączył się jeszcze drugi bieg bo nie osiąga aż takiej wysokiej temp. więc na razie nie przejmuję się tym i jeżdżę do póki nie rozsypie się ten silnik. Nie zmieniałem nawet termowłącznika bo okazał się dobry.

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc! <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl