[80 B3 1.8 PM]co się stało?
[80 B3 1.8 PM]co się stało?
witam,zmieniałem dziś płyn wspomagania,podniosłem cały przód do góry,wymieniłem wedle instrukcji z forum,po skończonej wymianie jazda próbna i nagle dziwna sprawa-sprzęgło po tej operacji prawie przestało działać,łapie troszkę przy samej górze,co sie stało?pozdrawiam.
[80 B3 1.8 PM]co się stało?
wiem że nie ma,odpowietrzyć tu przy skrzyni czy gdzie?A może po prostu kończy sie sprzęgło,czuje wibracje na pedale takie delikatne i w trakcie jazdy jak wcisne gaz to obroty szybko rosną ale nie prędkość.
[80 B3 1.8 PM]co się stało?
a jeszcze takie pytanie-mam całą skrzynie brudną od oleju lecz jak sprawdzałem poziom oleju w skrzyni to jest stan,skąd może to ciec?z silnika?
Podczas jazdy pęd powietrza odrywa kropelki ewentualnych wycieków z silnika i też skrzynia będzie upyciana.
U mnie nawet wyciek spod pokrywy zaworów spływa sobie po bloku i z początku myślałem ( mechanik myślał)że to simering i trzeba skrzynie odsuwać, ale Śmy się w porę połapali.
Ale by było rozbierania.
U mnie nawet wyciek spod pokrywy zaworów spływa sobie po bloku i z początku myślałem ( mechanik myślał)że to simering i trzeba skrzynie odsuwać, ale Śmy się w porę połapali.
Ale by było rozbierania.
[80 B3 1.8 PM]co się stało?
byłem wczoraj u mechanika,wstępne oględziny to sprzęgło do naprawy ale okaże sie wszystko po zdjęciu skrzyni,tarczę sprzęgła lepiej nową czy można regenerować?u mnie w mieście jest pan co to robi,koszt nabicia okładziny max 80zł,robocizna mech.300zł,chyba nie drogo?nie wiem tylko co z innymi elementami sprzęgła,jak naprawie to napisze co było.
[ Dodano: 2014-03-19, 08:42 ]
jakie są objawy zapowietrzonego sprzęgła?
[ Dodano: 2014-03-19, 08:47 ]
u mnie pedał jest normalnie ale jest strasznie miękki,leciutko nogą go wciskam do podłogi tak praktycznie bez żadnego oporu,
[ Dodano: 2014-03-19, 08:42 ]
jakie są objawy zapowietrzonego sprzęgła?
[ Dodano: 2014-03-19, 08:47 ]
u mnie pedał jest normalnie ale jest strasznie miękki,leciutko nogą go wciskam do podłogi tak praktycznie bez żadnego oporu,
Fakt, że obroty silnika rosną a prędkość słabo,świadczy że kończy się sprzęgło.
Chyba żaden z mechaników nie podejmie się naprawy żeby tylko wymienić samą tarczę- nie będzie po prostu ryzykował, że za tydzień podjedziesz że nie działa. Za dużo roboty przy wymianie.
Jak już, to się kupuje cały komplet: docisk-tarcza- łożysko i wymienia całośc. Cena?-ja za Luka zapłacilem ~320 zł. ,ale było to kilka lat temu.
U siebie zrobiłem sam i powiem że się da. A wiedzę mam taką, że potrafię tylko łańcuch w rowerze założyć jak mi zleci.-- Jednak już nigdy bym się tej roboty nie podjął. Od tego są mechanicy .
Jak chcesz to Ci nawrzucam fotek z tej operacji- narobiłem tego miliony.
Chyba żaden z mechaników nie podejmie się naprawy żeby tylko wymienić samą tarczę- nie będzie po prostu ryzykował, że za tydzień podjedziesz że nie działa. Za dużo roboty przy wymianie.
Jak już, to się kupuje cały komplet: docisk-tarcza- łożysko i wymienia całośc. Cena?-ja za Luka zapłacilem ~320 zł. ,ale było to kilka lat temu.
U siebie zrobiłem sam i powiem że się da. A wiedzę mam taką, że potrafię tylko łańcuch w rowerze założyć jak mi zleci.-- Jednak już nigdy bym się tej roboty nie podjął. Od tego są mechanicy .
Jak chcesz to Ci nawrzucam fotek z tej operacji- narobiłem tego miliony.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wymiana sprzegla w 80-tce to prostota nad prostote. Pare srubek, wydech, drazki od magla odkrecic i skrzynia out. Fakt, faktem, trzeba miec troche lepiej zaopatrzone zaplecze narzedziowe, bo bez tego ani rusz, a majdac kluczami plaskimi to mozna sie troche zajechac i zniechecic do mechaniki.
Co do sprzegla to kup zestaw "LUK'a" tarcza, docisk, lozysko, a nie baw sie w regeneracje to nie Jelcz czy Ikarus. Wymieniajac zestaw na powyzsy zrobisz sprzeglo raz a porzadnie i zapomnisz o problemie. Koszt robocizny jest ok. Nawet tanio bym powiedzial.
[ Dodano: 2014-03-19, 12:06 ]
U mnie przy 210kkm padlo sprzeglo... marki VW OOOO <ok> . Tarcza zaczela sie slizgac nie dlatego, ze byla wytarta, ale docisk padl, przez co sprzeglo sie zaczelo slizgac, a tarcza po prostu zjaralo i tyle <ok> . Dlatego zle funkcjonujace sprzeglo to nie tylko sama tarcza. Dlatego sie tego nie regeneruje, nie wymienia samej tarczy tylko caly zestaw.
Co do sprzegla to kup zestaw "LUK'a" tarcza, docisk, lozysko, a nie baw sie w regeneracje to nie Jelcz czy Ikarus. Wymieniajac zestaw na powyzsy zrobisz sprzeglo raz a porzadnie i zapomnisz o problemie. Koszt robocizny jest ok. Nawet tanio bym powiedzial.
[ Dodano: 2014-03-19, 12:06 ]
U mnie przy 210kkm padlo sprzeglo... marki VW OOOO <ok> . Tarcza zaczela sie slizgac nie dlatego, ze byla wytarta, ale docisk padl, przez co sprzeglo sie zaczelo slizgac, a tarcza po prostu zjaralo i tyle <ok> . Dlatego zle funkcjonujace sprzeglo to nie tylko sama tarcza. Dlatego sie tego nie regeneruje, nie wymienia samej tarczy tylko caly zestaw.
Oleju nie trzeba zlewać. Chyba że ze względu na ciężar - ubędzie 3kg. do dżwigania, lub na bezpieczeństwo, jakby skrzynia spadła i np. pękła - narobiło by trochę mazania i olejowego błota.
Klucze specjalne ?? , z tego co pamiętam, to tylko torx do przegubów i dynamometryczny jeśli się nie ma doświadczenia i wyczucia, co i ile trzeba dokręcać.
Są problemy z doborem 19-tki , zwłaszcza przy chyba dwóch górnych śrubach łączących skrzynię z silnikiem.
Przeleciałem się parę razy do sklepu i się w końcu trafiło na właściwy.
[ Dodano: 2014-04-02, 03:47 ]
z tą 19-stką to mi chodziło o jej długość, żeby nie za długa i nie za krótka i z odpowiednim odchyleniem. Trudny tam był dostęp z tego co pamiętam.
Klucze specjalne ?? , z tego co pamiętam, to tylko torx do przegubów i dynamometryczny jeśli się nie ma doświadczenia i wyczucia, co i ile trzeba dokręcać.
Są problemy z doborem 19-tki , zwłaszcza przy chyba dwóch górnych śrubach łączących skrzynię z silnikiem.
Przeleciałem się parę razy do sklepu i się w końcu trafiło na właściwy.
[ Dodano: 2014-04-02, 03:47 ]
z tą 19-stką to mi chodziło o jej długość, żeby nie za długa i nie za krótka i z odpowiednim odchyleniem. Trudny tam był dostęp z tego co pamiętam.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Tylko nie torx, bo obrobisz sruby. Tam sa nasadki typu spline! Jak pierwszy raz odkrecalem poloski to tez myslalem ze t sruby to torxy, byly troche brudne i upackane w oleju i wygladaly jak gwiazdki . Jakiez bylo moje wielkie zdziwienie biorac pneumata 1/2 z torxem i bziuuumm..... hmmm katowka poszla juz wtedy w ruch jako nastepna <ok> .antoni pisze:...tylko torx do przegubów...
Koszt zestawu dlugich nasadek spline w markecie budowlanym.. pare zlotych