Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 tdi 1z] Coś wycieka z rury i biały dym

ODPOWIEDZ
Ofeck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2007, 12:27
Lokalizacja: Olsztyn/Pisz

[B4 1.9 tdi 1z] Coś wycieka z rury i biały dym

Post autor: Ofeck » 18 mar 2014, 17:46

Kupiłem ostatnio wymarzoną 80-tke, niestety za bardzo się napaliłem i teraz mam sporo problemów, wymieniłem już rozrząd i filtry, wiem, że mam padnięty nastawnik (zgłoszę się do Muniora), natomiast jak kupowałem to wiem, że nie kopcił na biało, albo sobie tego nie przypominam, teraz z ciekawości sprawdziłem jak kopci to aż kostkę brukową pobrudził, bo coś tam jeszcze wycieka jakaś mieszanka oleju i innego syfu (chyba mieszanka wody z olejem)

Obrazek

nie podoba mi się to, co o tym sądzić

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 18 mar 2014, 18:09

To na zimnym silniku czy na ciepłym tak pluje? Olej przez turbo jak wali to po przegonieniu dobrym i na wysokich obrotach.

Ofeck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2007, 12:27
Lokalizacja: Olsztyn/Pisz

Post autor: Ofeck » 18 mar 2014, 18:18

zrobiłem może z 2 km z pod biedronki to raczej nie był przelatany

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 mar 2014, 18:25

Wygląda albo na olej z turbiny ,albo na "uszczelkę pod głwicą " ...jak masz zalany płyn i czuć płynem z wydechu ,to raczej na pewno to drugie :-/

Oktawian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2013, 08:43
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: Oktawian » 18 mar 2014, 20:01

A bierze płyn? Zwróć uwagę na zbiornik czy ubywa jak nie masz przecieków nigdzie indziej.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 18 mar 2014, 22:59

no ale bialy dym to ewidentna wina spalania płynu chłodniczego . mi ostatnio tez dużo ( litr na 2 tygodnie ) uciekało gdzieś płynu . Też obstawiałem uszczelkę bo wycieku nie było widać .Ale okazało sie tylko ze jedna opaska od górnego węża chłodnicy puszczała

Ofeck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2007, 12:27
Lokalizacja: Olsztyn/Pisz

Post autor: Ofeck » 01 kwie 2014, 20:46

postawiłem na sprawdzenie silnika i wszystko ok, sprawdzili ciśnienie to

1 - 25
2 - 26
3 - 25
4 - 25

więc chyba tragedii nie ma, płynów nie ubywa, dymi na biało tylko jak jest wilgotno, albo po nocy więc prawdopodobnie w tłumiku się osadza woda i stąd to

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 kwie 2014, 21:19

Ofeck pisze:postawiłem na sprawdzenie silnika i wszystko ok, sprawdzili ciśnienie to

1 - 25
2 - 26
3 - 25
4 - 25
Akurat przy uszkodzonej uszczelce głowicy ,cisnienie sprężania ,o ile wogóle spadnie ,to na pewno nie na tyle żeby to zauważyć :roll:
więc chyba tragedii nie ma, płynów nie ubywa, dymi na biało tylko jak jest wilgotno, albo po nocy więc prawdopodobnie w tłumiku się osadza woda i stąd to
Wątpie :roll: jakoś u mnie ,i innych tdi ,takiego czegoś nie zaobserwowałem :roll: a te ślady z wydechu na kostce ,na pewno nie są normalne i na pewno nie powinno ich być :-/

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 01 kwie 2014, 23:02

MUNIOR pisze:
Ofeck pisze:postawiłem na sprawdzenie silnika i wszystko ok, sprawdzili ciśnienie to

1 - 25
2 - 26
3 - 25
4 - 25
Akurat przy uszkodzonej uszczelce głowicy ,cisnienie sprężania ,o ile wogóle spadnie ,to na pewno nie na tyle żeby to zauważyć :roll:
więc chyba tragedii nie ma, płynów nie ubywa, dymi na biało tylko jak jest wilgotno, albo po nocy więc prawdopodobnie w tłumiku się osadza woda i stąd to
Wątpie :roll: jakoś u mnie ,i innych tdi ,takiego czegoś nie zaobserwowałem :roll: a te ślady z wydechu na kostce ,na pewno nie są normalne i na pewno nie powinno ich być :-/
Munior taki stary wyjadacz a nie widział pary z wydechu w tdi? To jest rzecz normalna przy niższych temperaturach. Różnica temperatur i skraplanie wody. Fakt czarnych plamnie powinno być aż tak dużo. Ale diesel zawsze rzuci trochę sądzą i przy ostrym bucie na postoju zostawi jej trochę na ziemi. Jeszcze nie spotkałem diesla który by tak nie zrobił. Nawet nowe sprzęty z dpfem w układzie zostawia trochę czarnego na ziemi.

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 01 kwie 2014, 23:27

U mnie zauważyłem w zimie że pluje sadzą po odpaleniu ale tylko jak przejechałem po mieście, a później stał kilka dni. Uznałem to za normalne i nie przejmuje się tym bo nie wyjezdzam nim raczej na miasto :p Wracając do tematu to myślę że ten biały dym to wina uszczelki pod głowicą.

tak poza tym dpf nie ma zajmować się sadzą tylko dopalać szkodliwe dla nas składniki spalin

Ofeck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2007, 12:27
Lokalizacja: Olsztyn/Pisz

Post autor: Ofeck » 02 kwie 2014, 05:03

ale przy uszczelce pod głowicą czy paruje cały czas niezależnie od pory dnia na biało?, albo od stopnia rozgrzania silnika?

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 02 kwie 2014, 06:52

Przy niższych temperaturach będzie walić na biało ile wlezie dopóki się nie rozgrzeje, a jak ciepełko już jest to tylko gwizda z komina :-D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 kwie 2014, 08:16

kamsta pisze:Munior taki stary wyjadacz a nie widział pary z wydechu w tdi? To jest rzecz normalna przy niższych temperaturach.
Munior doskonale wie ,jak wygląda "para " po odpaleniu ,wie też kiedy ta "para " powinna się pojawić 8-) tyle że w tym przypadku ,nie wygląda to tylko na "parę " ...zakładam też ,że opisujący problem, odróznia normalną "parę "z wydechu ,w zimne poranki ,od "pary ",przy temperaturach , gdzie jej już być niepowinno 8-) I nie daje "palnik " zaraz po odpaleniu , żeby zobaczyć co mu "wyleci ,bądż wykapie z wydechu ...bo wiadomo że przy ujemnych temperaturach ,i na wysokich obrotach ,będzie z tamtąd leciała woda z sadzą ....czego nigdy nie zobserwowałem u siebie ,bo nie mam w zwyczaju katować silnika ,takimi "testami " zaraz po odpaleniu i sprawdzać co wtedy wyleci z wydechu :roll: ...Zresztą bezpośrednio po odpaleniu ,nawet w mrozy , ze sprawnego silnika ,z wydechu nie ma prawa lecieć prawie żaden widoczny dym ...biała para zaczyna pojawiać się , dopiero kilkanascie sekund po odpaleniu,nigdy od razu ...

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 02 kwie 2014, 09:40

Ofeck pisze:postawiłem na sprawdzenie silnika i wszystko ok, sprawdzili ciśnienie to

1 - 25
2 - 26
3 - 25
4 - 25

więc chyba tragedii nie ma, płynów nie ubywa, dymi na biało tylko jak jest wilgotno, albo po nocy więc prawdopodobnie w tłumiku się osadza woda i stąd to
I tu kolego Munior można wnioskować że chodzi o parę wodną po odpaleniu auta z rana. No chyba że za dnia też kopci. To w ten czas zmienia to obraz całej sytułacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl