[B4 1.9 tdi 1z] Coś wycieka z rury i biały dym
[B4 1.9 tdi 1z] Coś wycieka z rury i biały dym
Kupiłem ostatnio wymarzoną 80-tke, niestety za bardzo się napaliłem i teraz mam sporo problemów, wymieniłem już rozrząd i filtry, wiem, że mam padnięty nastawnik (zgłoszę się do Muniora), natomiast jak kupowałem to wiem, że nie kopcił na biało, albo sobie tego nie przypominam, teraz z ciekawości sprawdziłem jak kopci to aż kostkę brukową pobrudził, bo coś tam jeszcze wycieka jakaś mieszanka oleju i innego syfu (chyba mieszanka wody z olejem)
nie podoba mi się to, co o tym sądzić
nie podoba mi się to, co o tym sądzić
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Akurat przy uszkodzonej uszczelce głowicy ,cisnienie sprężania ,o ile wogóle spadnie ,to na pewno nie na tyle żeby to zauważyć :roll:Ofeck pisze:postawiłem na sprawdzenie silnika i wszystko ok, sprawdzili ciśnienie to
1 - 25
2 - 26
3 - 25
4 - 25
Wątpie :roll: jakoś u mnie ,i innych tdi ,takiego czegoś nie zaobserwowałem :roll: a te ślady z wydechu na kostce ,na pewno nie są normalne i na pewno nie powinno ich byćwięc chyba tragedii nie ma, płynów nie ubywa, dymi na biało tylko jak jest wilgotno, albo po nocy więc prawdopodobnie w tłumiku się osadza woda i stąd to
Munior taki stary wyjadacz a nie widział pary z wydechu w tdi? To jest rzecz normalna przy niższych temperaturach. Różnica temperatur i skraplanie wody. Fakt czarnych plamnie powinno być aż tak dużo. Ale diesel zawsze rzuci trochę sądzą i przy ostrym bucie na postoju zostawi jej trochę na ziemi. Jeszcze nie spotkałem diesla który by tak nie zrobił. Nawet nowe sprzęty z dpfem w układzie zostawia trochę czarnego na ziemi.MUNIOR pisze:Akurat przy uszkodzonej uszczelce głowicy ,cisnienie sprężania ,o ile wogóle spadnie ,to na pewno nie na tyle żeby to zauważyć :roll:Ofeck pisze:postawiłem na sprawdzenie silnika i wszystko ok, sprawdzili ciśnienie to
1 - 25
2 - 26
3 - 25
4 - 25Wątpie :roll: jakoś u mnie ,i innych tdi ,takiego czegoś nie zaobserwowałem :roll: a te ślady z wydechu na kostce ,na pewno nie są normalne i na pewno nie powinno ich byćwięc chyba tragedii nie ma, płynów nie ubywa, dymi na biało tylko jak jest wilgotno, albo po nocy więc prawdopodobnie w tłumiku się osadza woda i stąd to
- kubaaabee
- Forum Audi 80
- Posty: 268
- Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraków
U mnie zauważyłem w zimie że pluje sadzą po odpaleniu ale tylko jak przejechałem po mieście, a później stał kilka dni. Uznałem to za normalne i nie przejmuje się tym bo nie wyjezdzam nim raczej na miasto :p Wracając do tematu to myślę że ten biały dym to wina uszczelki pod głowicą.
tak poza tym dpf nie ma zajmować się sadzą tylko dopalać szkodliwe dla nas składniki spalin
tak poza tym dpf nie ma zajmować się sadzą tylko dopalać szkodliwe dla nas składniki spalin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Munior doskonale wie ,jak wygląda "para " po odpaleniu ,wie też kiedy ta "para " powinna się pojawić 8-) tyle że w tym przypadku ,nie wygląda to tylko na "parę " ...zakładam też ,że opisujący problem, odróznia normalną "parę "z wydechu ,w zimne poranki ,od "pary ",przy temperaturach , gdzie jej już być niepowinno 8-) I nie daje "palnik " zaraz po odpaleniu , żeby zobaczyć co mu "wyleci ,bądż wykapie z wydechu ...bo wiadomo że przy ujemnych temperaturach ,i na wysokich obrotach ,będzie z tamtąd leciała woda z sadzą ....czego nigdy nie zobserwowałem u siebie ,bo nie mam w zwyczaju katować silnika ,takimi "testami " zaraz po odpaleniu i sprawdzać co wtedy wyleci z wydechu :roll: ...Zresztą bezpośrednio po odpaleniu ,nawet w mrozy , ze sprawnego silnika ,z wydechu nie ma prawa lecieć prawie żaden widoczny dym ...biała para zaczyna pojawiać się , dopiero kilkanascie sekund po odpaleniu,nigdy od razu ...kamsta pisze:Munior taki stary wyjadacz a nie widział pary z wydechu w tdi? To jest rzecz normalna przy niższych temperaturach.
I tu kolego Munior można wnioskować że chodzi o parę wodną po odpaleniu auta z rana. No chyba że za dnia też kopci. To w ten czas zmienia to obraz całej sytułacji.Ofeck pisze:postawiłem na sprawdzenie silnika i wszystko ok, sprawdzili ciśnienie to
1 - 25
2 - 26
3 - 25
4 - 25
więc chyba tragedii nie ma, płynów nie ubywa, dymi na biało tylko jak jest wilgotno, albo po nocy więc prawdopodobnie w tłumiku się osadza woda i stąd to