Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Przewód łączącu turbinke z ... ?.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

[1.9TDI 1Z] Przewód łączącu turbinke z ... ?.

Post autor: gigs » 05 maja 2009, 19:51

Ostatnio wszedłem pod auto na kanale i zobaczyłem tak jak na zdjęciu strasznie mokry od oleju przewód łączący turbinke chyba z blokiem silnika :/ tak mi się wydaje.

Chciałem się dokładnie zapytać co to jest za przewód co dokładnie łączy i czy trudno jest go wymienić na nowy, żeby nie było tam tak mokro. Jaka jest cena takiego przewodu ??
Ostatnio zmieniony 06 maja 2009, 08:27 przez gigs, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 maja 2009, 20:06

to jest przewód olejowy (smarowanie turbiny)
od turbiny do bloku i tamtedy płynie olej który smaruje turbo

Czy trudno wymienić nie wiem bo wymieniałem tego jeszcze... (albo nie pamietam że komuś takie coś wymieniałem)

Z ceną też nie pomogę.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 05 maja 2009, 20:09

Wpierw to to oczysc, i zobacz czy popuszcza. Jest to splyw oleju z turbiny do bloku a nastepnie do misy, koszt takiej uzywki na alledrogo ok.30zl ( ja tyle placilem jak sobie dobieralem do gt2052v). Z wymiana zaden problem :)

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 05 maja 2009, 22:48

Witaj. Grzegorz tak jak napisał Robert najpierw dobrze wytrzyj ten przewód i upewnij się bo być może jest przecięty albo słabo dokręcony do turba. U mnie tak było zauważyłem, że jest upaćkany od oleju dokręciłem i było ok. Mocowanie do turba dwie śrubki na inbus. Jeśli natomiast, chodzi o wymianę to nie ma z tym problemu.


________________

B4 1.9TDI Avant 1Z

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 06 maja 2009, 08:27

mrozoo pisze:Z wymiana zaden problem :)
Pod warunkiem że nie ma klimy (ale z foty wynika że raczej nie ma). Z klimą pojawia się już nie lada wyzwanie wymienić ten przewód ;-)

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 06 maja 2009, 19:15

Dzieki za odpowiedzi i porady. Mariusz dzieki za podpowiedź jakie tam klucze podchodza.
Nie mam klimy tak jak slusznie Solskier zauważył.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 06 maja 2009, 19:25

Solskier pisze:Pod warunkiem że nie ma klimy (ale z foty wynika że raczej nie ma). Z klimą pojawia się już nie lada wyzwanie wymienić ten przewód
A czy mozesz cos wiecej powiedziec co tam ta klima bedzie zawadzac?
Pytam bo u mnie gdzies pod turbo tez jest czarno i musze to zlokalizowac i usunac.

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 06 maja 2009, 23:44

Grzegorz, jeśli chodzi o klucz to imbus 4, postaraj się o dobry imbus np. YATO itp. wymontuj obudowę filtra powietrza oraz zdejmij opaskę z przewodu gumowego turbo-intercooler odchyl przewód, a jak nie dasz rady to go wyciągnij jak będzie za mało to odchyl puszkę ciśnieniową tzw. gruszkę dwie śrubki Mx8. Pozdrawiam.

________________

B4 1.9Tdi Avant 1Z

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 07 maja 2009, 07:47

marko009 pisze:A czy mozesz cos wiecej powiedziec co tam ta klima bedzie zawadzac?
Powiem tak, jak masz klimę to ciężko okiem zlokalizować nakrętkę kończącą ten przewód, jest dość bardzo nie ciekawe dojście, bo wszystko zasłania zespół zdawczy mocy wraz z kompresorem od klimy.

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

wąż turbiny

Post autor: rysiek500 » 14 lis 2013, 19:23

Witam
Chciałem zapytać czy ten wąż od spływu oleju z turbiny występuje też z nakrętką bo znalazłem taki na necie i pisze że do 1z ja sprawdzałem u siebie to jest przykręcany do turba na dwie śruby inbus a do bloku idzie taki kwadrat przykręcany na śrubę w etce znalazłem taki numer 028 145 736C czy tym numerem się sugerować i proszę napisać czy występują zamienniki bo w serwisie śpiewają za niego 430zł

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 03 kwie 2014, 12:55

Jak się nazywają te końcówki i czy ktoś robi na wymiar takie przewody olejowe jak ten do smarowania turbiny?

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

przewód łączący turbinę z... blokiem silnika

Post autor: cinek29 » 03 kwie 2014, 18:10

Witam w audi b4 tdi występowały 2 rodzaje turbin t2 i t15. W t2 przewód od spływu oleju jest zakończony nakrętką którą się przykręca do turbiny. W t15(nowszy typ- od osprzętu Pierburg) przewód jest zakonczony małą flanszą która jest przykręcona do turbiny na dwie śrubki fi 6mm na klucz 10mm lub w środku niej znajduje się imbus. Radzę kupić uzywkę najtaniej wyjdzie ,bo nowy z ASO to koszt drugiej turbiny. tak jak koledzy wcześniej pisali najlepiej umyć ten przewód i dokręcić(t2) lub w t15 rozkręcić odtłuścić i posmarować Dirko i skręcić lub dokupić albo dorobić uszczelkę do tej flanszy(t15). W ostatecznsci wymienić. A propos dorabiania takich przewodów to myślę że ni dorabiają :cry:

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 03 kwie 2014, 18:52

Zakłady Hydrauliczne mogą to robić, tylko stare na wzór, a tam chyba jest wyciek na łączeniu części elastycznej z metalową, tak więc zakuli by nowy kawałek elastycznego przewodu i po robocie <ok> u mnie może być podobnie ale nie zwracałem uwagi na to za bardzo bo nie mam aż tak dużych ubytków.

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 03 kwie 2014, 20:48

Napewno da się to zrobić, trzeba by było zdemontować końcówki ze starego węża i zakuć nowy przewód( choć będzie inny-ori jest powleczony z zewnatrz oplotem siatki) najlepiej pojechac tam gdzie takie coś robią i zapytać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl