Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 b3 pm ] wymiana silnika , jaki ???

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 13 sty 2011, 06:43

pawelrybak15, a ile mniej więcej ten Twój silnik ma teraz koni /NM i ile do setki ? Bo ja miałem do czynienia z DZ i to dosyć długo i jeżeli nie jest zagazowany i po milionowym przebiegu to robi setkę w ok.10s.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 sty 2011, 11:10

Narazie nie mam jak zmierzyć ile ma do 100 bo pogoda na to nie pozwala :evil:
A co do KM i Nm to jak wybiore się na hamownie to będe wiedział co i jak <ok>

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 13 sty 2011, 19:49

pawelrybak15 pisze: Wiem, że to nie będzie zbyt tania zabawa, ale mając już taki silnik można go bez żadnego wkładu finansowego zmodzić tak, że bez problemu będzie łykać wszelkie 1,6 i 1,8 benzyna które były montowane w B3 :mrgreen:
Wiesz napisałeś,że bez żadnego wkładu czyli tak we własnym zakresie we własnym garażu ,dlatego zwątpiłem ,że po tak delikatnych modach rzucasz rękawice silnikom benzynowym :roll:
GerB3 pisze:pawelrybak15, a ile mniej więcej ten Twój silnik ma teraz koni /NM i ile do setki ? Bo ja miałem do czynienia z DZ i to dosyć długo i jeżeli nie jest zagazowany i po milionowym przebiegu to robi setkę w ok.10s.
W 11sek.gwoli ścisłości (żart) ale b2 z takim silnikiem już ma 1-2 sek. mniej <ok>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 sty 2011, 21:24

No swoim SB+ mogę wyzwać na pojedynek każdego benzyniaka 1,6 jaki był montowany w 80 i większość 1,8 <zly> Jedynie DZ mógłby stanowić mały problem, ale póki nie sprawdze auta na hamowni to sie nie dowiem ile ma KM <ok>
SB ma to do siebie, że delikatne mody jak doładowanie, dawka i boostpin dają naprawde niezłe efekty <ok>

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 13 sty 2011, 21:37

Dobrze że AFN nie masz pod maską ;-)

Ojciec miał DZ i do setki było średnio 10,5 , 11s zależy jak sie udało ruszyć dlatego pisze że ok 10 można osiągnać, zależy od kierowcy, skrzyni opon itd. Lekko zmodzone PM i JN po odetkaniu wydechu zrobią setkę poniżej 12s. Znam plan na 115KM-120KM z monowtrysku ale 1000-1500zł trzeba liczyć.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 sty 2011, 22:30

GerB3 pisze:Dobrze że AFN nie masz pod maską ;-)

Ojciec miał DZ i do setki było średnio 10,5 , 11s zależy jak sie udało ruszyć dlatego pisze że ok 10 można osiągnać, zależy od kierowcy, skrzyni opon itd. Lekko zmodzone PM i JN po odetkaniu wydechu zrobią setkę poniżej 12s. Znam plan na 115KM-120KM z monowtrysku ale 1000-1500zł trzeba liczyć.
Jak SB+ padnie to będzie swap na AFN <zly> Oczywiście ori pompa wyleci, założe pompę mechaniczną sterowaną linką i będzie mTDI <ok>
Póki co moje B3 rozprawia się bez większego problemu z AFN seria w A6tce z 1999r <ok>

malyzaq12wsx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 kwie 2011, 00:40
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: malyzaq12wsx » 03 kwie 2014, 21:05

ja też chciałem się podłączyć do tematu, mam B3 z silnikiem 1.8s 90KM (wtrysk mechaniczny) i chciałem zmienić na silnik 1.8 tez 90KM tylko na zwykłym gaźniku. czy w tym celu musze wymieniać cały silnik czy blok silnika bedzie pasował??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 kwie 2014, 21:12

Chodzi ci o to czy głowca od gaźnika będzie pasować do bloku po mechanicznym wtrysku? Czy inny silnik do skrzyni i nadwozia?
Tu masz podobny temat: https://audi80.pl/b3-20-3a-zamiana-k ... t87940.htm

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 03 kwie 2014, 22:04

wtrącę się co do bociana lekko przerobiony bez problemu strzyma 110KM ( całkowicie bezpiecznie a można więcej wyciągnąć ), przerobić pompę, doloty, wydech, wtryski, problem turbo małe będzie ciągnąć z szybciej ale skończy też szybciej dmuchać, duże da dużą turbo dziurę ale za to dmuchnie dłużej. Ja jeżdżę benzyną bo jakoś nie przepadam za dizlem ale niestety prawda jest taka że moc jest niestety tam nie w benzynie. Kwestia gustu co kto lubi.

malyzaq12wsx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 18 kwie 2011, 00:40
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: malyzaq12wsx » 03 kwie 2014, 23:00

chodzi mi o to ze blok silnika chce zostawić i w miejsce wtrysku wsadzic gaznik. Da rade tak zrobić??

[ Dodano: 2014-04-03, 23:27 ]
https://www.google.pl/search?q=silnik+a ... B869%3B546
chce wstawic cos takiego zamiast wtrysku mechanicznego

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 03 kwie 2014, 23:42

zostawiając głowice z mechanicznego musisz zrobić uszczelke pod kolektor bo ma otwory ma wtryski. Niby wtedy jest trochę żywszy niż ori gaźnik. Powód inny wałek bardziej ostry minus siknik jest kolizyjny. lub zmieniasz głowice i resztę.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 kwie 2014, 01:10

malyzaq12wsx pisze:chodzi mi o to ze blok silnika chce zostawić i w miejsce wtrysku wsadzic gaznik. Da rade tak zrobić??
Jakbyś przeczytał to co podesłałem w linku kilka wiadomości wcześniej to być zobaczył te zdjęcia i opis osoby która tak zrobiła
Tutaj link :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: audi80.pl/viewtopic.php?p=909945
Jak będziesz się brał za robotę tak jak za szukanie informacji to nie prędko to skończysz.

Ty będziesz miał łatwiej bo on musiał dopasować aparat zapłonowy z mechaniczną regulacją konta wyprzedzenia zapłonu do bloku do którego nie pasuje. Ty zapłon będziesz mógł zostawić w spokoju.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 04 kwie 2014, 08:27

malyzaq12wsx pisze:chodzi mi o to ze blok silnika chce zostawić i w miejsce wtrysku wsadzic gaznik. Da rade tak zrobić??

[ Dodano: 2014-04-03, 23:27 ]
https://www.google.pl/search?q=silnik+a ... B869%3B546
chce wstawic cos takiego zamiast wtrysku mechanicznego
Haha link do mojej audicy hihi <ok> . Ahh sluzy jako przyklad dla innych nono :-P

[ Dodano: 2014-04-04, 08:30 ]
Swoja droga powiem Wam, ze apropos mocy to PM'ka po remoncie idzie troche lepiej niz 90KM. Nie bylem na hamowni, ale nawet taka skrzynia jak "AKM" juz go nie zamula. A jeździłem wieloma audicami z ta skrzynia tylko silniki byly "PM", "JN".. kazdy moł :-P . Zeby bylo smieszniej mam na pokladzie katalizator... <ok> .

[ Dodano: 2014-04-04, 08:31 ]
Takze, kolego malyzaq12wsx, moze nie rezygnuj do konca z wtrysku.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 04 kwie 2014, 21:05

a jaka to skrzynia AKM ? jakie ma przełożenie ?? u mnie w PM ( nie mogę odczytać oznaczenia bo było z takich małych kropeczek i skorodowało ) i 100 mam przy 2,2 tyś obrotów i nie zmula go to. W ADA zato 100 mam przy 3,2 i to jest tragedia jak na auto o 100kucach i chcę zmienić tą skrzynię mam dostępną AKL ale nie wiem czy to pomoże i jakie ma przełożenie. przepraszam że nie w temacie :mrgreen: Co do zmiany silnika to w teorii bloki powinny podejść od 1,6 aż do 2,0 i z grupy VAG nie konkretnie audi ( nie jestem tylko pewny gwintów w miejscu na łapy )

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 04 kwie 2014, 22:49

Albo masz AKM albo masz AXC bo chyba innych do PM nie montowali. Tam ta skrzynia jako tako się nadaje, ale w Dieslach w ogóle nie sprawdza się :evil: Sam mam tą skrzynię i w Dieslu to porażka.

[ Dodano: 2014-04-04, 22:51 ]
Do Audi 80 B3 pasują silniki z VW Golfa 2 i 3 oraz z VW Passata B3 i B4, tylko musisz wymienić miskę olejową i osprzęt na taki od silnika wzdłużnego, bo w VW silniki (te same co w Audi) są montowane niestety poprzecznie :evil:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl