[audi 80 b3 pm ] wymiana silnika , jaki ???
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Wiesz napisałeś,że bez żadnego wkładu czyli tak we własnym zakresie we własnym garażu ,dlatego zwątpiłem ,że po tak delikatnych modach rzucasz rękawice silnikom benzynowym :roll:pawelrybak15 pisze: Wiem, że to nie będzie zbyt tania zabawa, ale mając już taki silnik można go bez żadnego wkładu finansowego zmodzić tak, że bez problemu będzie łykać wszelkie 1,6 i 1,8 benzyna które były montowane w B3 :mrgreen:
W 11sek.gwoli ścisłości (żart) ale b2 z takim silnikiem już ma 1-2 sek. mniej <ok>GerB3 pisze:pawelrybak15, a ile mniej więcej ten Twój silnik ma teraz koni /NM i ile do setki ? Bo ja miałem do czynienia z DZ i to dosyć długo i jeżeli nie jest zagazowany i po milionowym przebiegu to robi setkę w ok.10s.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
No swoim SB+ mogę wyzwać na pojedynek każdego benzyniaka 1,6 jaki był montowany w 80 i większość 1,8 <zly> Jedynie DZ mógłby stanowić mały problem, ale póki nie sprawdze auta na hamowni to sie nie dowiem ile ma KM <ok>
SB ma to do siebie, że delikatne mody jak doładowanie, dawka i boostpin dają naprawde niezłe efekty <ok>
SB ma to do siebie, że delikatne mody jak doładowanie, dawka i boostpin dają naprawde niezłe efekty <ok>
Dobrze że AFN nie masz pod maską
Ojciec miał DZ i do setki było średnio 10,5 , 11s zależy jak sie udało ruszyć dlatego pisze że ok 10 można osiągnać, zależy od kierowcy, skrzyni opon itd. Lekko zmodzone PM i JN po odetkaniu wydechu zrobią setkę poniżej 12s. Znam plan na 115KM-120KM z monowtrysku ale 1000-1500zł trzeba liczyć.
Ojciec miał DZ i do setki było średnio 10,5 , 11s zależy jak sie udało ruszyć dlatego pisze że ok 10 można osiągnać, zależy od kierowcy, skrzyni opon itd. Lekko zmodzone PM i JN po odetkaniu wydechu zrobią setkę poniżej 12s. Znam plan na 115KM-120KM z monowtrysku ale 1000-1500zł trzeba liczyć.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Jak SB+ padnie to będzie swap na AFN <zly> Oczywiście ori pompa wyleci, założe pompę mechaniczną sterowaną linką i będzie mTDI <ok>GerB3 pisze:Dobrze że AFN nie masz pod maską
Ojciec miał DZ i do setki było średnio 10,5 , 11s zależy jak sie udało ruszyć dlatego pisze że ok 10 można osiągnać, zależy od kierowcy, skrzyni opon itd. Lekko zmodzone PM i JN po odetkaniu wydechu zrobią setkę poniżej 12s. Znam plan na 115KM-120KM z monowtrysku ale 1000-1500zł trzeba liczyć.
Póki co moje B3 rozprawia się bez większego problemu z AFN seria w A6tce z 1999r <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 kwie 2011, 00:40
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chodzi ci o to czy głowca od gaźnika będzie pasować do bloku po mechanicznym wtrysku? Czy inny silnik do skrzyni i nadwozia?
Tu masz podobny temat: https://audi80.pl/b3-20-3a-zamiana-k ... t87940.htm
Tu masz podobny temat: https://audi80.pl/b3-20-3a-zamiana-k ... t87940.htm
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
wtrącę się co do bociana lekko przerobiony bez problemu strzyma 110KM ( całkowicie bezpiecznie a można więcej wyciągnąć ), przerobić pompę, doloty, wydech, wtryski, problem turbo małe będzie ciągnąć z szybciej ale skończy też szybciej dmuchać, duże da dużą turbo dziurę ale za to dmuchnie dłużej. Ja jeżdżę benzyną bo jakoś nie przepadam za dizlem ale niestety prawda jest taka że moc jest niestety tam nie w benzynie. Kwestia gustu co kto lubi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 18 kwie 2011, 00:40
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
chodzi mi o to ze blok silnika chce zostawić i w miejsce wtrysku wsadzic gaznik. Da rade tak zrobić??
[ Dodano: 2014-04-03, 23:27 ]
https://www.google.pl/search?q=silnik+a ... B869%3B546
chce wstawic cos takiego zamiast wtrysku mechanicznego
[ Dodano: 2014-04-03, 23:27 ]
https://www.google.pl/search?q=silnik+a ... B869%3B546
chce wstawic cos takiego zamiast wtrysku mechanicznego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jakbyś przeczytał to co podesłałem w linku kilka wiadomości wcześniej to być zobaczył te zdjęcia i opis osoby która tak zrobiłamalyzaq12wsx pisze:chodzi mi o to ze blok silnika chce zostawić i w miejsce wtrysku wsadzic gaznik. Da rade tak zrobić??
Tutaj link audi80.pl/viewtopic.php?p=909945
Jak będziesz się brał za robotę tak jak za szukanie informacji to nie prędko to skończysz.
Ty będziesz miał łatwiej bo on musiał dopasować aparat zapłonowy z mechaniczną regulacją konta wyprzedzenia zapłonu do bloku do którego nie pasuje. Ty zapłon będziesz mógł zostawić w spokoju.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Haha link do mojej audicy hihi <ok> . Ahh sluzy jako przyklad dla innych nonomalyzaq12wsx pisze:chodzi mi o to ze blok silnika chce zostawić i w miejsce wtrysku wsadzic gaznik. Da rade tak zrobić??
[ Dodano: 2014-04-03, 23:27 ]
https://www.google.pl/search?q=silnik+a ... B869%3B546
chce wstawic cos takiego zamiast wtrysku mechanicznego
[ Dodano: 2014-04-04, 08:30 ]
Swoja droga powiem Wam, ze apropos mocy to PM'ka po remoncie idzie troche lepiej niz 90KM. Nie bylem na hamowni, ale nawet taka skrzynia jak "AKM" juz go nie zamula. A jeździłem wieloma audicami z ta skrzynia tylko silniki byly "PM", "JN".. kazdy moł . Zeby bylo smieszniej mam na pokladzie katalizator... <ok> .
[ Dodano: 2014-04-04, 08:31 ]
Takze, kolego malyzaq12wsx, moze nie rezygnuj do konca z wtrysku.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
a jaka to skrzynia AKM ? jakie ma przełożenie ?? u mnie w PM ( nie mogę odczytać oznaczenia bo było z takich małych kropeczek i skorodowało ) i 100 mam przy 2,2 tyś obrotów i nie zmula go to. W ADA zato 100 mam przy 3,2 i to jest tragedia jak na auto o 100kucach i chcę zmienić tą skrzynię mam dostępną AKL ale nie wiem czy to pomoże i jakie ma przełożenie. przepraszam że nie w temacie :mrgreen: Co do zmiany silnika to w teorii bloki powinny podejść od 1,6 aż do 2,0 i z grupy VAG nie konkretnie audi ( nie jestem tylko pewny gwintów w miejscu na łapy )
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Albo masz AKM albo masz AXC bo chyba innych do PM nie montowali. Tam ta skrzynia jako tako się nadaje, ale w Dieslach w ogóle nie sprawdza się :evil: Sam mam tą skrzynię i w Dieslu to porażka.
[ Dodano: 2014-04-04, 22:51 ]
Do Audi 80 B3 pasują silniki z VW Golfa 2 i 3 oraz z VW Passata B3 i B4, tylko musisz wymienić miskę olejową i osprzęt na taki od silnika wzdłużnego, bo w VW silniki (te same co w Audi) są montowane niestety poprzecznie :evil:
[ Dodano: 2014-04-04, 22:51 ]
Do Audi 80 B3 pasują silniki z VW Golfa 2 i 3 oraz z VW Passata B3 i B4, tylko musisz wymienić miskę olejową i osprzęt na taki od silnika wzdłużnego, bo w VW silniki (te same co w Audi) są montowane niestety poprzecznie :evil: