Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] zwiększenie ciśnienia oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 kwie 2014, 21:10

jarzyn pisze:Jeżeli na sprężynę zaworu nadmiarowego położysz większe napięcie wstępne to da większe ciśnienie działające na zawór otwarcia przelewowego

efektem jest podniesienie maksymalnego roboczego ciśnienia oleju czyli tego które faktycznie smaruje silnik a nie trafia z powrotem do miski
No ale po co zwiększać maksymalne ciśnienie jaki to ma sens? To ze jest zamiast 5bar 5,5 czy 6bar zbliżamy się do wytrzymałości popychaczy hydraulicznych. Które mogą powiedzieć papa lub otworzą zawór i papa jeżeli kolizyjny silnik.

zukreator

Post autor: zukreator » 04 kwie 2014, 09:16

Cisnienie oleju bedzie zalezalo od pompy tylko w jednym przypadku- zuzyta pompa.
glowna zaleznosc to elementy wspolpracujace, ktore sa smarowane z magistrali olejowej, czyli w pierwszej kolei panewki, walek rozrzadu, popychacze hydr i na koncu natryski na denka tlokow. jesli miedzy panewka, a czopem walu bedzie "za lozno" cisnienie oleju sie tam nie wytworzy, bo latwo ucieknie przez duze szczeliny wspolpracujacych elementow. im blizej pompy w magistrali olejowej bedziesz mial takie " rozszczelnienie", tym gorzej dla silnika, bo straci on odpowiednie cisnienie smarowania olejem.
zamiast kombinowac przy zaworze ograniczenia maks cisnienia, zdejmij miske i wymien panewki. od tego powinno sie zaczac uzytkowanie swierzo kupionego 20 letniego auta. wroci ci cisnienie, a problem zniknie.

Z reguły wystarczy zmienić panewki korbowodowe, to one dostają najbardziej po dupie. koszt to 100 zł + nowy olej i filtr + ew robocizna

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 08 kwie 2014, 22:40

W końcu sprawdziłem ciśnienie zegarem mechanicznym i wyszło 1.5 bara na rozgrzanym silniku więc ''szału nie ma'' ale tragedii też nie, pozdrawiam wszystkich klubowiczów :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl