No ale po co zwiększać maksymalne ciśnienie jaki to ma sens? To ze jest zamiast 5bar 5,5 czy 6bar zbliżamy się do wytrzymałości popychaczy hydraulicznych. Które mogą powiedzieć papa lub otworzą zawór i papa jeżeli kolizyjny silnik.jarzyn pisze:Jeżeli na sprężynę zaworu nadmiarowego położysz większe napięcie wstępne to da większe ciśnienie działające na zawór otwarcia przelewowego
efektem jest podniesienie maksymalnego roboczego ciśnienia oleju czyli tego które faktycznie smaruje silnik a nie trafia z powrotem do miski
[B3 2.3 NG] zwiększenie ciśnienia oleju
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Cisnienie oleju bedzie zalezalo od pompy tylko w jednym przypadku- zuzyta pompa.
glowna zaleznosc to elementy wspolpracujace, ktore sa smarowane z magistrali olejowej, czyli w pierwszej kolei panewki, walek rozrzadu, popychacze hydr i na koncu natryski na denka tlokow. jesli miedzy panewka, a czopem walu bedzie "za lozno" cisnienie oleju sie tam nie wytworzy, bo latwo ucieknie przez duze szczeliny wspolpracujacych elementow. im blizej pompy w magistrali olejowej bedziesz mial takie " rozszczelnienie", tym gorzej dla silnika, bo straci on odpowiednie cisnienie smarowania olejem.
zamiast kombinowac przy zaworze ograniczenia maks cisnienia, zdejmij miske i wymien panewki. od tego powinno sie zaczac uzytkowanie swierzo kupionego 20 letniego auta. wroci ci cisnienie, a problem zniknie.
Z reguły wystarczy zmienić panewki korbowodowe, to one dostają najbardziej po dupie. koszt to 100 zł + nowy olej i filtr + ew robocizna
glowna zaleznosc to elementy wspolpracujace, ktore sa smarowane z magistrali olejowej, czyli w pierwszej kolei panewki, walek rozrzadu, popychacze hydr i na koncu natryski na denka tlokow. jesli miedzy panewka, a czopem walu bedzie "za lozno" cisnienie oleju sie tam nie wytworzy, bo latwo ucieknie przez duze szczeliny wspolpracujacych elementow. im blizej pompy w magistrali olejowej bedziesz mial takie " rozszczelnienie", tym gorzej dla silnika, bo straci on odpowiednie cisnienie smarowania olejem.
zamiast kombinowac przy zaworze ograniczenia maks cisnienia, zdejmij miske i wymien panewki. od tego powinno sie zaczac uzytkowanie swierzo kupionego 20 letniego auta. wroci ci cisnienie, a problem zniknie.
Z reguły wystarczy zmienić panewki korbowodowe, to one dostają najbardziej po dupie. koszt to 100 zł + nowy olej i filtr + ew robocizna