Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] TURBINA, DYM i STRZAŁ.

Zablokowany
Awatar użytkownika
B1UE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 04 kwie 2014, 10:19

[B4 1.9 1Z 90KM] TURBINA, DYM i STRZAŁ.

Post autor: B1UE » 04 kwie 2014, 10:53

Witajcie.

Zacznę od razu - ostatnio przyjrzałem się mojej turbinie i filtrowi powietrza w mojej Audi. Problem w tym, że kiedy powymieniałem już filtry, płyny i inne ustrojstwa do mojej kochanej limuzyny. Wpadłem na genialny pomysł żeby pościągać te o to przewody (w celu sprawdzenia ich stanu i ewentualnego wymienienia).
Obrazek Obrazek Obrazek
Wszystko byłoby pięknie gdybym po 2 tyg (przerwa spowodowana wyjazdem już innym autem -praca) nie zapomniał co było do czego, tak sądzę że tu jest problem. Oczywiście próbowałem zrobić to na czuja, ale efekt jest dość niepokojący. Bardzo ciężko pali, kopci na zimnym (ale tak solidnie nie jak w standardzie diesel) po odpaleniu przez jakieś 2 minuty nie może wejść na obroty lawiruje i dusi się między 500, a 750. W tym czasie nie reaguje na gaz, a raczej gaśnie. Potem wskakuje normalnie na 1000. Jednak jak się rozgrzeje problem tak jakby znikał od ręki, ale nie do końca bo jest druga sprawa. Bardziej uciążliwa dzieje się to na 4 lub 5 biegu około 2500 - 3200 obrotów. częściej na 5. Kiedy jadę nagle z pod maski słychać stuk, trzask. Po czym z rury wydechowej wydobywa się ogromna chmura spalin, gęsta i naprawdę ogromna, spokojnie zakrywa kolejny z tyłu samochód osobowy.
Co do tego trzasku tylko raz po trasie około 80 km nie gasiłem go tylko chodził normalnie po około 20 minutach stojąc strzelił i wydobył się dym. Także czyżby gdzieś zbierały się te spaliny i później podciśnienie je nagle wywalało z impetem przez wydech?
Możliwe, że coś źle podłączyłem i stąd moja prośba. Może ktoś ma ten typ silnika, może wie co powinno być do czego i wyśle parę zdj. lub miał identyczny, podobny problem.
Jedno jest pewne wszystko zaczęło się dziać po tym jak zapomniałem, który przewód gdzie ma iść. Czekam na jakieś pomysły.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2014, 12:19 przez B1UE, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 04 kwie 2014, 18:30

Te zawory to n - 75 i od egr mało prawdopodobne ze ten strzal to wina ich jak zle podepniesz n - 75 to bedzie tryb awaryjny lub mega mul. a jak zle podepniesz egr to poprostu nie bedzie dzialal bo zawor bedzie cayly czas zamkniety l. Zreszta Munior tu zaraz wpadnie to Ci wyjasni 8-)
Ja bym szukał usterki jak juz cos to w EGR choc to mało prawdopodobne a raczej bym zobaczyl czy w wydechu cos nie siedzi bo to raczej bardziej realne.

Awatar użytkownika
B1UE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 04 kwie 2014, 10:19

Post autor: B1UE » 08 kwie 2014, 00:10

Czy ktoś ma ten typ silnika i wie jak powinny biegnąć przewody? Zależy mi na odpowiedzi.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 08 kwie 2014, 15:53


Awatar użytkownika
B1UE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 04 kwie 2014, 10:19

Post autor: B1UE » 09 kwie 2014, 00:17

Dziękuję pięknie. :)

Zablokowany

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl