Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Wymiana licznika z audi a6 c5 do audi 80 b4

ODPOWIEDZ
Guapo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 20 sty 2014, 23:07

[B4 2.0 ABT] Wymiana licznika z audi a6 c5 do audi 80 b4

Post autor: Guapo » 02 kwie 2014, 16:00

Witam. Przepraszam na początku że zakładam nowy temat, ale poprzednie nie do końca opisywały akurat mój problem. Otóż zakupiłem licznik od audi a6 c5 2.8 benz automat z 1997 r. W opisach kolegi aldi mowa była o kostkach żółtych (32 piny) i niebieskich(32) oraz białej/szarej (20 pinów). Ja natomiast posiadam również 3 kostki niebieską(32) zieloną(32) oraz czarną (10 pinów). Po próbach przekładania według wskazówek mam jedynie wielki nieporządek w przewodach mianowicie ledwo świeci się przebieg podświetlenia nie ma zegarek nie działa kontrolki świateł również jedynie lewy kierunkowskaz działa a prawy cały czas się świeci. Bardzo proszę o rozpisanie mi pinologi (a dokładniej jakie kolory kabli idą do jakiej kostki) bo teraz nawet nie wiem który przewód pochodzi od której kostki. Poniżej zdjęcia. Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź ponieważ auto teraz stoi bez kierownicy i licznika pod blokiem <lol>

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8396
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 kwie 2014, 19:02

Ten licznik jest bez fisa jak i bez półfisa stąd ta czarna wtyczka bo to wyświetlacza automatu jak w A4 i morze termometru. Podaj oznaczenie OE

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 02 kwie 2014, 20:32

W gotowej rozpisce powinno to wszystko być tak samo, VAG nie zmienia sobie kolorów kabli tak z nudów, raczej te z fisem czy bez powinny być takie same.
Tutaj masz temat dotyczący licznika z A6

https://audi80.pl/b4liczniki-z-a6c5- ... t72145.htm

czarna kostka chyba Ci odpada bo to automat tak jak pisał kolega wyżej

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8396
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 kwie 2014, 20:50

Nie bo są jeszcze dwa rodzaje z CAN i bez CANu. Więc który masz?

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 02 kwie 2014, 20:57

Rocznik 97, bez fisa raczej nie ma CANa, ostatnio grzebałem przy identycznym i nawet schematów nie ma do tego rocznika, dopiero od 98 roku są :p Zależy też czy ten licznik jest VDO czy UK NSI :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8396
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 kwie 2014, 21:19

Jest różnica miedzy połączeniem licznika z CAN a bez. Mimo takiej samej kostki jest inna pinologia. A to że nie ma fisa wcale nie wyklucza ze nie ma CANa. Bo CAN to głównie Immo itd.

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 02 kwie 2014, 21:34

Nie będę zaprzeczał że tak nie jest, miałem ostatnio przypadek z takim licznikiem w A6C5: UK NSI, rok produkcji 1997, bez CANu, bez FISu i Immo na zwykłych liniach :) Założyłem inny licznik z późniejszych lat (też golas) bo tamten był angielski i śmigało bez przeróbki tylko emulator w immo poszedł ;-)

CAN w tym przypadku służy chyba tylko do diagnozy ale nie jestem pewien

Skupiając się na temacie to będzie wiadomo jak poznamy numer licznika :p

Guapo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 20 sty 2014, 23:07

Post autor: Guapo » 02 kwie 2014, 22:36

Nie mam pojęcia czy jest z Can i nawet nie wiem gdzie to sprawdzić :roll:
A co do OE to jak wyżej.
Jedyne czytelne numery które widnieją na liczniku to:

4BO 919 860 L
008A02820
860L
8LO 919 272
A sam licznik jest UN4

Aha a jaki to patent z tymi kostkami że praktycznie wszędzie widnieją żółta i niebieska a u mnie jest zielona i niebieska?

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 02 kwie 2014, 23:13

Bo licznik z A4 ma zółta i niebieską, a z A6 zieloną i niebieską.

Guapo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 20 sty 2014, 23:07

Post autor: Guapo » 03 kwie 2014, 12:26

Czyli rozumiem że zielony jest jako zasilający?
Może jak ktoś ma rozpis kolorów jaki kolor pod jaki pin danej kostki audi 80 b4. Bo już mnie zalewa i myślę aby z powrotem poskładać stare kostki i założyć stary licznik. :cry:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 kwie 2014, 20:10

Tutaj masz schemat z audi 80 z kolorami: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig29.pdf
Tylko to schemat amerykański i hamulec ręczny i poziom płynu jest na tej samej kontrolce.
I kolory czujników cisnienia oleju też mogą się nie zgadzać.

Guapo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 20 sty 2014, 23:07

Post autor: Guapo » 04 kwie 2014, 14:32

Tak jak kolego piszesz. Olej mi się cały czas świeci. Czyli podpiąć go pod który pin aby świeciła się wtedy kiedy powinna?
Póki co poległem. Ale że jestem wyjątkowo upierdliwy jak już coś robię to za jakiś czas jak pozbieram materiały co do podłączenia licznika znowu spróbuję. Jak będzie ktoś posiadał konkretnie pod mój licznik rozpiskę poproszę. Na pewno się odwdzięczę. Pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 kwie 2014, 20:54

Chodzi ci o podpięcie oleju pod oryginalny licznik?
W audi 80 dwa czujniki więc jak je zmienisz albo nie podepniesz którego to będzie świecić kontrolka albo nie zapali się nawet na zgaszonym silniku.

Guapo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 20 sty 2014, 23:07

Post autor: Guapo » 09 kwie 2014, 13:05

To może inaczej. Rozpiszę po kolei kostki z kolorami przewodów. Jak ktoś może niech sprawdzi mi czy wszystko jest okej. Bo wpinałem według rozpiski tyle że cały czas świeci się kontrolka oleju oraz nie ma podświetlenia zegarów (bezpiecznik cały). Przy okazji może się przyda dla potomnych ;)

Kostka ŻÓŁTA

1. Szaro-Zielony
2. Niebiesko-Brązowy
3. Czarno-Niebieski
4. --------------------
5. Szaro-Niebieski
6. --------------------
7. --------------------
8. Brązowy
9. Czarno-Biały
10. Niebiesko-Żółty
11. Szaro-Żółty
12. --------------------
13. Niebieski
14. --------------------
15. --------------------
16. --------------------
17. --------------------
18. --------------------
19. Czerwono-Niebieski
20. --------------------
21. --------------------
22. Zielono-Niebieski
23. Brązowo-Czarny
24. --------------------
25. Brązowo-Biały
26. --------------------

Kostka Niebieska

1. ------
2. ------
3. ------
4. ------
5. ------
6. ------
7. ------
8. ------
9. ------
10. Żółto-Czerwony
11. ------
12. ------
13. ------
14. ------
15. Fioletowo-Czerwona
16. Czarno-Niebieski
17. Czarno-Zielony
18. Biało-Niebieski
19. ------
20. Brązowo-Czerwony
21. Brązowy
22. ------
23. Niebiesko-Biały
24. Żółty
25. Niebiesko-Zielony
26. Czarno-Niebieski

Kostka Szara

1. ---
2. ---
3. Zielono-Niebieski
4. Biało-Szary
5. ---
6. ---
7. Niebiesko-Czarny
8. Biały
9. Zielono-Czerwony
10. Zielono-Czarny
11. ---
12. Czerwony
13. Brązowo-Żółty
14. Brązowo-Czerwony

Edit.
Dalej walczę i nie daję sobie rady z tym p... podświetleniem zegarów. Nadal nie ma podświetlenia zegarów oraz nawiewów. Tak samo przekładałem przewody w kostkach i nadl świeci się kontrolka oleju. Niech ktoś mi pomoże bo już mnie k.. bierze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl