Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 B5 1.8T AEB] Co sądzicie o wyglądzie tych panewek...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 kwie 2014, 22:26

Chyba ciśnienie może dać spore bo jak zawór się zablokuje to szklanki tak się otworzą że zawory przestaną się zamykać. Gdzieś czytałem że tak się dzieje przy 8Barach ale pewnie możliwości ma jeszcze większe.
Mój tłoczek regulujący ciśnienie nie jest spracowany jak np. ten: http://i150.photobucket.com/albums/s92/ ... ear008.jpg

Smok olejowy który bardzo lubi się zapychać w 1.8T też był czyściutki a nie zapchany smołówką jak widziałem na zdjęciach z innych silników.

Też było kilka rodzajów pomp, różniących między innymi się wysokością rotorów, napędem: http://www.clubgti.com/showthread.php?1 ... ost1819686
Oraz starsze silniki mają wałek napędzany z aparatu zapłonowego przez taką "płetwę" a te nowsze bez aparatu mają wałek z frezem.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 05 kwie 2014, 22:41

ale jeśli chodzi o 80 jak i inne VAGI rocznikami w dół w pojemnościach od 1,5 do 2,0 ( z wyjątkiem 1,6 z golfa 3 ) mają napędzane tą płetwą, tj. wałek pośredni napędza aparat/pompę wacum a te napędzają olejową.Lecz te z D różnią się długością ośki napędzającej od Pb. Spróbuj zmienić sam spód pompy z jakiejś używki ( jakaś kasacja pojazdów, złom gdzie można takie coś bardzo tanio znaleźć ) Ja tak robiłem w swojej tyle ze miałem motor z jakiegoś na złom rozbieranego bociana

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 05 kwie 2014, 23:01

Aldi, niestety ta pompa to szrot, zawor ztyrany tak ze od niskiego juz puszcza. Zakładaj toprana i niezawracaj sobie dupy uzywkami ori. Kazda bedzie tak ztyrana.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 05 kwie 2014, 23:27

jeśli chodzi o używkę to się nie zgodzę że każda taka będzie no i chodziło o czynnik ekonomiczny, jeśli chodzi o firmę to w tych czasach już różnie jest buble i w oryginałach się zdarzają, a topran jako firma robi dużo części z różną jakością niestety. Ale w nie najgorszej cenie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 kwie 2014, 00:02

dzikx pisze:Spróbuj zmienić sam spód pompy z jakiejś używki
Mam silnik NE, który miałem kiedyś zeswapowany do mojego byłego B3 zamiast PP. Ale nie chce mi się za bardzo z niego wyciągać pompy oleju. Raz że mocno zagracony, dwa miał niezły przebieg bo progi na cylindrach już były widoczne (chociaż jak mierzyłem ciśnienie sprężania to było prawie po 14bar, tylko że na ciepłym silniku).

Używki żaden znajomy niema a te z allegro pewnie pochodzą z silników, które były taką ruiną, że nie dało się sprzedać w całości (chociaż nie znam się może sprzedaż w silnika w najdrobniejszych elementach też się opłaca).
karolas123 pisze:zawor ztyrany tak ze od niskiego juz puszcza.
Co do zaworu to się zastanawiałem czy gęstszy od powietrza olej tego nie uszczelni. Chociaż po tłoczku widać że jakoś mało miał pracy albo tak luźno jest spasowany że się nie wytarł.

Jutro zamówię tego toprana.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 kwie 2014, 20:20

Pompa już siedzi od dawna, dziś zalałem olej (elf 10W40 z biedry za 60zł 4l po taniości) i testowałem. Pierwsze wyniki są obiecujące. Wcześniej trzeba było przegazować silnik, aby popychacze ucichły, teraz ucichły niemal od razu. Od razu poległ też manometr ze skalą do 4 barów, bo przekręciło go raz w koło. Na innym manometrze przy zimnym silniku było ponad 6 Barów.
Na starej pompie czujnik ciśnienia oleju na wolnych obrotach się załączał, gdy silnik lekko złapał temperaturę, teraz trzeba naprawdę dobrze go nagrzać aby się zaczął załączać na brak ciśnienia (czujnik ma jakieś 1,8Bara ciśnienia załączania - sprawdzałem). Oczywiście kontrolka się nie zapala bo jego wskazania są uwzględniane powyżej 2kRPM.
Nie mam termostatu, więc ścisnąłem przewód chłodnicy, aby woda pracowała tylko w małym obiegu. W ten sposób nagrzałem silnik do jakichś 100°C i poczekałem aż olej złapie temperaturę.

Za długo nie mogłem mierzyć ciśnienia, bo mój domowej konstrukcji przyrząd pomiarowy przeciekał. Przyłącze zrobiłem ze starego czujnika ciśnienia oleju, który rozebrałem, kanalik olejowy przewierciłem na 5mm, nagwintowałem. Do środka wkręciłem przewiercony pręt gwintowany i tak powstał krócice do pomiaru ciśnienia. Więc rozgrzewałem z wkręconym normalnym czujnikiem.

Zdjęcie 1 | Zdjęcie 2 | Zdjęcie 3

Tutaj film z test gdy był mocno nagrzany:
Tutaj film z testu gdy przestygł bo nagrałem to na końcu:

<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/y068ZT2h1H4?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Ostatnio zmieniony 02 maja 2014, 19:06 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 19 kwie 2014, 15:40

gratuluje uporu :mrgreen: i jakiegoś zwycięstwa, no i życzę długiej eksploatacji. Pomysłowe narzędzie pomiarowe :mrgreen: pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl