Chyba ciśnienie może dać spore bo jak zawór się zablokuje to szklanki tak się otworzą że zawory przestaną się zamykać. Gdzieś czytałem że tak się dzieje przy 8Barach ale pewnie możliwości ma jeszcze większe.
Mój tłoczek regulujący ciśnienie nie jest spracowany jak np. ten: http://i150.photobucket.com/albums/s92/ ... ear008.jpg
Smok olejowy który bardzo lubi się zapychać w 1.8T też był czyściutki a nie zapchany smołówką jak widziałem na zdjęciach z innych silników.
Też było kilka rodzajów pomp, różniących między innymi się wysokością rotorów, napędem: http://www.clubgti.com/showthread.php?1 ... ost1819686
Oraz starsze silniki mają wałek napędzany z aparatu zapłonowego przez taką "płetwę" a te nowsze bez aparatu mają wałek z frezem.
[A4 B5 1.8T AEB] Co sądzicie o wyglądzie tych panewek...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
ale jeśli chodzi o 80 jak i inne VAGI rocznikami w dół w pojemnościach od 1,5 do 2,0 ( z wyjątkiem 1,6 z golfa 3 ) mają napędzane tą płetwą, tj. wałek pośredni napędza aparat/pompę wacum a te napędzają olejową.Lecz te z D różnią się długością ośki napędzającej od Pb. Spróbuj zmienić sam spód pompy z jakiejś używki ( jakaś kasacja pojazdów, złom gdzie można takie coś bardzo tanio znaleźć ) Ja tak robiłem w swojej tyle ze miałem motor z jakiegoś na złom rozbieranego bociana
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mam silnik NE, który miałem kiedyś zeswapowany do mojego byłego B3 zamiast PP. Ale nie chce mi się za bardzo z niego wyciągać pompy oleju. Raz że mocno zagracony, dwa miał niezły przebieg bo progi na cylindrach już były widoczne (chociaż jak mierzyłem ciśnienie sprężania to było prawie po 14bar, tylko że na ciepłym silniku).dzikx pisze:Spróbuj zmienić sam spód pompy z jakiejś używki
Używki żaden znajomy niema a te z allegro pewnie pochodzą z silników, które były taką ruiną, że nie dało się sprzedać w całości (chociaż nie znam się może sprzedaż w silnika w najdrobniejszych elementach też się opłaca).
Co do zaworu to się zastanawiałem czy gęstszy od powietrza olej tego nie uszczelni. Chociaż po tłoczku widać że jakoś mało miał pracy albo tak luźno jest spasowany że się nie wytarł.karolas123 pisze:zawor ztyrany tak ze od niskiego juz puszcza.
Jutro zamówię tego toprana.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pompa już siedzi od dawna, dziś zalałem olej (elf 10W40 z biedry za 60zł 4l po taniości) i testowałem. Pierwsze wyniki są obiecujące. Wcześniej trzeba było przegazować silnik, aby popychacze ucichły, teraz ucichły niemal od razu. Od razu poległ też manometr ze skalą do 4 barów, bo przekręciło go raz w koło. Na innym manometrze przy zimnym silniku było ponad 6 Barów.
Na starej pompie czujnik ciśnienia oleju na wolnych obrotach się załączał, gdy silnik lekko złapał temperaturę, teraz trzeba naprawdę dobrze go nagrzać aby się zaczął załączać na brak ciśnienia (czujnik ma jakieś 1,8Bara ciśnienia załączania - sprawdzałem). Oczywiście kontrolka się nie zapala bo jego wskazania są uwzględniane powyżej 2kRPM.
Nie mam termostatu, więc ścisnąłem przewód chłodnicy, aby woda pracowała tylko w małym obiegu. W ten sposób nagrzałem silnik do jakichś 100°C i poczekałem aż olej złapie temperaturę.
Za długo nie mogłem mierzyć ciśnienia, bo mój domowej konstrukcji przyrząd pomiarowy przeciekał. Przyłącze zrobiłem ze starego czujnika ciśnienia oleju, który rozebrałem, kanalik olejowy przewierciłem na 5mm, nagwintowałem. Do środka wkręciłem przewiercony pręt gwintowany i tak powstał krócice do pomiaru ciśnienia. Więc rozgrzewałem z wkręconym normalnym czujnikiem.
Zdjęcie 1 | Zdjęcie 2 | Zdjęcie 3
Tutaj film z test gdy był mocno nagrzany:
Tutaj film z testu gdy przestygł bo nagrałem to na końcu:
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/y068ZT2h1H4?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Na starej pompie czujnik ciśnienia oleju na wolnych obrotach się załączał, gdy silnik lekko złapał temperaturę, teraz trzeba naprawdę dobrze go nagrzać aby się zaczął załączać na brak ciśnienia (czujnik ma jakieś 1,8Bara ciśnienia załączania - sprawdzałem). Oczywiście kontrolka się nie zapala bo jego wskazania są uwzględniane powyżej 2kRPM.
Nie mam termostatu, więc ścisnąłem przewód chłodnicy, aby woda pracowała tylko w małym obiegu. W ten sposób nagrzałem silnik do jakichś 100°C i poczekałem aż olej złapie temperaturę.
Za długo nie mogłem mierzyć ciśnienia, bo mój domowej konstrukcji przyrząd pomiarowy przeciekał. Przyłącze zrobiłem ze starego czujnika ciśnienia oleju, który rozebrałem, kanalik olejowy przewierciłem na 5mm, nagwintowałem. Do środka wkręciłem przewiercony pręt gwintowany i tak powstał krócice do pomiaru ciśnienia. Więc rozgrzewałem z wkręconym normalnym czujnikiem.
Zdjęcie 1 | Zdjęcie 2 | Zdjęcie 3
Tutaj film z test gdy był mocno nagrzany:
Tutaj film z testu gdy przestygł bo nagrałem to na końcu:
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/y068ZT2h1H4?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Ostatnio zmieniony 02 maja 2014, 19:06 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.