[B4 1.9 1Z] Zmiana skrzyni BAA na FHN
[B4 1.9 1Z] Zmiana skrzyni BAA na FHN
Witam. Pada mi skrzynia w moim
zetorku (BAA) i ponieważ pasowała by mi z dłuższymi przełożeniani więc,
wygooglowalem że pasuje od silnika awx 130 km (FHN) tylko nigdzie
doczytać nie mogę, jak ma się sprawa że sprzeglem czy zostaje jednomas z
zetora czy dwumas z awx'a? Napewno kilka osób robiło taki przeszczep
więc prosił bym o informacje
zetorku (BAA) i ponieważ pasowała by mi z dłuższymi przełożeniani więc,
wygooglowalem że pasuje od silnika awx 130 km (FHN) tylko nigdzie
doczytać nie mogę, jak ma się sprawa że sprzeglem czy zostaje jednomas z
zetora czy dwumas z awx'a? Napewno kilka osób robiło taki przeszczep
więc prosił bym o informacje
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2014, 13:25 przez Aldon, łącznie zmieniany 1 raz.
https://audi80.pl/-b4-audi-80-avant- ... t74768.htm
Maluch - był
Audi 80 - jest
Audi A8 D2 - będzie
CA : Hertz ES 380 + Piździg = Nawet masuje :d
141.1 dB na DynóVWce
142.4 dB na Audi Meet
142.5 dB na Festiwalu Motoryzacyjnym Rzeszów
Maluch - był
Audi 80 - jest
Audi A8 D2 - będzie
CA : Hertz ES 380 + Piździg = Nawet masuje :d
141.1 dB na DynóVWce
142.4 dB na Audi Meet
142.5 dB na Festiwalu Motoryzacyjnym Rzeszów
Niby ta sama średnica tarczy sprzęgła. Ja śmigam na skrzyni een. Ona też ori działa z dwumasem a ja mam ori sprzęgło z 1z. Kolega Dave właśnie montuje taką skrzynie i wielu już na takiej skrzyni śmiga. Nie wiem jak ze skrzynią FHN ale een się sprawdza i ma dłuższe przełożenia.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5442
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Skrzyni
EEN nie chce, bo nam pewną FHN, A zetorek po witamince od kostrza na
140 więc męczyć się nie będzie, tylko dalej nie wiem jak z tym
sprzęgłem:-P no i sprawa wskaźnika prędkości. Jest dużo informacji ale
żadnych konkretnych które by mnie nakierowały na dobry tor.
EEN nie chce, bo nam pewną FHN, A zetorek po witamince od kostrza na
140 więc męczyć się nie będzie, tylko dalej nie wiem jak z tym
sprzęgłem:-P no i sprawa wskaźnika prędkości. Jest dużo informacji ale
żadnych konkretnych które by mnie nakierowały na dobry tor.
https://audi80.pl/-b4-audi-80-avant- ... t74768.htm
Maluch - był
Audi 80 - jest
Audi A8 D2 - będzie
CA : Hertz ES 380 + Piździg = Nawet masuje :d
141.1 dB na DynóVWce
142.4 dB na Audi Meet
142.5 dB na Festiwalu Motoryzacyjnym Rzeszów
Maluch - był
Audi 80 - jest
Audi A8 D2 - będzie
CA : Hertz ES 380 + Piździg = Nawet masuje :d
141.1 dB na DynóVWce
142.4 dB na Audi Meet
142.5 dB na Festiwalu Motoryzacyjnym Rzeszów
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5442
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Bylo juz na forum kilka razy, ale jestem po przymusowej wymianie skrzyni (padl synchronizator 3), wybor padl na FHN z a6c5 ze wzgledu na wieksza dostepnosc od EEN i zestopniowanie nieco bardziej odpowiadajace moim oczekiwaniom (1-4 troche dluzsze, a 5 jako konkretny nadbieg).
Na plus:
-znacznie ciszej w srodku (zwlaszcza 100+)
-ekspresowki i autostrady juz nie takie straszne
-zniknal rezonans przy 2000 rpm
-nie trzeba juz wachlowac biegami przy jezdzie po miescie jak chory umyslowo czlowiek
-dluzsza jedynka sprawdza sie w korkach
Na minus:
-elastycznosc na ostatnim biegu
-wyprzedzanie czegos co jedzie ok 70km/h
-odczuwalne przyspieszenie znacznie zmalalo, przez to jazda jest bardziej plynna (mysle ze sporo nizsza pochodna przyspieszenia za to odpowiada)
Porownujac przelozenia z poprzednia (195/65/15):
5 bieg 3000rpm 135km/h 152km/h
4 bieg 3000rpm 110km/h 115km/h
4 bieg 2200rpm 80km/h 85km/h
T15 nie szarpie juz buda jak wsciekly ratlerek, poprawilo to odczuwalna kulture pracy silnika, ale z drugiej strony troche brakuje mi tego
Jesli ktos wcale lub sporadycznie jezdzi po autostradach i ma predkosc przelowowa w granicach 100-110 to ori skrzynia jest ok. Na autostrady zdecydowanie dluzsza skrzynia sie lepiej sprawdza zwlaszcza ze wzgledu na marne jak na obecne czasy wyciszenie 80tki.
Po zdjeciu skrzyni okazalo sie ze uszczelniacz na wale nie trzyma wcale i wszystko bylo zasrane w oleju, az dziw, ze sie sprzeglo nie slizgalo.
Na plus:
-znacznie ciszej w srodku (zwlaszcza 100+)
-ekspresowki i autostrady juz nie takie straszne
-zniknal rezonans przy 2000 rpm
-nie trzeba juz wachlowac biegami przy jezdzie po miescie jak chory umyslowo czlowiek
-dluzsza jedynka sprawdza sie w korkach
Na minus:
-elastycznosc na ostatnim biegu
-wyprzedzanie czegos co jedzie ok 70km/h
-odczuwalne przyspieszenie znacznie zmalalo, przez to jazda jest bardziej plynna (mysle ze sporo nizsza pochodna przyspieszenia za to odpowiada)
Porownujac przelozenia z poprzednia (195/65/15):
5 bieg 3000rpm 135km/h 152km/h
4 bieg 3000rpm 110km/h 115km/h
4 bieg 2200rpm 80km/h 85km/h
T15 nie szarpie juz buda jak wsciekly ratlerek, poprawilo to odczuwalna kulture pracy silnika, ale z drugiej strony troche brakuje mi tego
Jesli ktos wcale lub sporadycznie jezdzi po autostradach i ma predkosc przelowowa w granicach 100-110 to ori skrzynia jest ok. Na autostrady zdecydowanie dluzsza skrzynia sie lepiej sprawdza zwlaszcza ze wzgledu na marne jak na obecne czasy wyciszenie 80tki.
Po zdjeciu skrzyni okazalo sie ze uszczelniacz na wale nie trzyma wcale i wszystko bylo zasrane w oleju, az dziw, ze sie sprzeglo nie slizgalo.
Witam Posiadacze skrzyni FHN pasuje ona do 80 bez porblemu? czy trzeba pod łape tez coś podklada? Zastanawiam sie nad sprzegłam nic niby sie nie dzeje ma przelotu nie całe 400 tys tylko gdy wcisnę sprzęgło słychać takie coś jak by dzowniło jakas sprezynka luzna itp
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag
to jak w końcu een jest krótsza od fhn czy jak bo się pogubiłem ?
https://www.audi80.pl/search.php/Audi-80-by-mrD ... page_panel
mój fanpage zapraszam do lajkowania
mój fanpage zapraszam do lajkowania
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5442
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
uff czyli dobrze kupilem no ja zmieniam na dniach no 180 koni jest wiec co zaloze to jedzie:)
https://www.audi80.pl/search.php/Audi-80-by-mrD ... page_panel
mój fanpage zapraszam do lajkowania
mój fanpage zapraszam do lajkowania
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga