Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Brak mocy - skończyły się pomysły co może być ni

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 kwie 2014, 22:10

mpx pisze:A jak powinna być wtedy ustawiona pompa, żeby najszybciej ustawić potem prawidłowy kąt, na silniku?
Ja pier .... :evil: :roll: przeczytaj dokładnie ,to co napisałem powyżej ....dużymi Ci napiszę <ok> BLOKADA W KOŁO POMPY ...a najlepiej poczytaj temat jak ustawić kąt wtrysku ,bo widze że duuuuże braki masz

mpx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 mar 2014, 19:14

Post autor: mpx » 03 kwie 2014, 22:14

Ok Ok. Myślałem, że blokada jest na samo koło, a pompa jest dalej wolna :)
Dzięki za info.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 kwie 2014, 22:16

mpx pisze:Ok Ok. Myślałem, że blokada jest na samo koło, a pompa jest dalej wolna :)
:shock: :roll:

mpx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 mar 2014, 19:14

Post autor: mpx » 07 kwie 2014, 19:06

Udało się ustawić kąt wtrysku na 70 (czyli dosyć blisko wartości odpowiedniej) jednak samochód nie zapala. Zapala natomiast na wartościach od 180-255.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 kwie 2014, 20:03

mpx pisze:Udało się ustawić kąt wtrysku na 70 (czyli dosyć blisko wartości odpowiedniej) jednak samochód nie zapala. Zapala natomiast na wartościach od 180-255.
Miałem dwa razy taki przypadek .Masz ewidentnie niesprawną pompę wtryskową ,a dokładnie jej cześć odpowiedzialną za przestawianie kąta wtrysku ,czyli najprawdopodobniej zawór n108 ,bądż elementy wykonawcze ...i nic się nie zmieni ,puki nie naprawisz ,lub nie wymienisz pompy na sprawną.Zrób sobie output test vagiem n108 i posłuchaj czy silnik zmienia pracę na bardziej klekoczącą .Jeśli nie ,to na bank n108 jest niesprawny ,albo ma przerwę w zasilaniu

mpx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 mar 2014, 19:14

Post autor: mpx » 07 kwie 2014, 21:11

Zrobiłem output test na włączonym zapłonie (dzisiaj już nie chciało mi się odpalać) i nie ma żadnego cykania ze strony zawóru n108. Dodatkowo zmierzyłem oporność między 2 i 3 pinem i wynosiła więcej niż 200 Om. Na 99% zawór jest padnięty.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 kwie 2014, 22:27

mpx pisze:Zrobiłem output test na włączonym zapłonie (dzisiaj już nie chciało mi się odpalać) i nie ma żadnego cykania ze strony zawóru
Na niepracujacym silniku ,tak nie sprawdzisz n108 :roll: Oporność powinna być w okolicy 150-160 omów ,200 to nietypowo dużo ...choć oporność nie jest tu 100% wyznacznikiem ,czy jest sprawny ,czy nie ...zwykle po prostu n108 zacina się ,a raczej zaciera mechanicznie w środku .Ja mam kilka uszkodzonych w ten własnie sposób ,czyli oporność jest ok.ale mechanicznie są martwe i nie działają

mpx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 mar 2014, 19:14

Post autor: mpx » 08 kwie 2014, 19:46

N108 wymieniony, poprzedni miał przerwę w cewce. Kąt wtrysku ustawiony na 50, dawka paliwa ustawiona na około 20. Niestety silnik nadal muli jak mulił. Dziwne jest to, że po jeździe pojawił się błąd związany z regulacją początku wtrysku, przy czym zrobiłem output test i silnik raz pracował twardo raz miękko. Z innych błędów to błąd czujnika temperatury G72. Jako, że możliwości się już kończą to chyba czas bardzo dokładnie przyjrzeć się przepływomierzowi :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 kwie 2014, 13:10

mpx pisze:Kąt wtrysku ustawiony na 50,
Kąt oczywiście ustawiany w basic seting (nastawy podstawowe ) :?:
mpx pisze:Jako, że możliwości się już kończą to chyba czas bardzo dokładnie przyjrzeć się przepływomierzowi :)
Podmienić obowiązkowo ,albo zdjąć klapkę ,dostać się do środka i ustawić w pozycji na maxa

mpx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 mar 2014, 19:14

Post autor: mpx » 09 kwie 2014, 19:08

MUNIOR pisze:
mpx pisze:Kąt wtrysku ustawiony na 50,
Kąt oczywiście ustawiany w basic seting (nastawy podstawowe ) :?:
mpx pisze:Jako, że możliwości się już kończą to chyba czas bardzo dokładnie przyjrzeć się przepływomierzowi :)
Podmienić obowiązkowo ,albo zdjąć klapkę ,dostać się do środka i ustawić w pozycji na maxa
Tak na BS.
Przepływomierz ustawiony na maksa i różnica minimalna niestety. Samochód jedzie maksymalnie 105km/h.

Kolejny błąd który wyskoczył to G71 Control Difference czyli czujnik ciśnienia dolotu. Pytanie czy może on powodować problemy z mulistością samochodu?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 kwie 2014, 19:17

mpx pisze:Kolejny błąd który wyskoczył to G71 Control Difference czyli czujnik ciśnienia dolotu. Pytanie czy może on powodować problemy z mulistością samochodu?
Oczywiście że może. Bez doładowania ,albo przy zbyt niskim doładowaniu ,ten silnik nie pojedzie ...tzn.będzie jechał gorzej ,niż zwykły diesel ...taki program w sterowniku 8-)

mpx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 mar 2014, 19:14

Post autor: mpx » 09 kwie 2014, 19:59

Czyli będzie pewnie N75. Turbo przeładowuje i stąd brak mocy. Ma ktoś sprawny N75 na stanie?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 kwie 2014, 20:13

mpx pisze:Czyli będzie pewnie N75. Turbo przeładowuje i stąd brak mocy.
Wątpię :roll: jak by Ci przeładowywało ,to by dobrze się zbierał ...do momentu aż by złapał awaryjny :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl