[Audi Cabrio] Cabrio by- stawsz - new setup :)
[Audi Cabrio] Cabrio by- stawsz - new setup :)
Witam, wszystkich, tych których nie znam i tych którzy już mnie znają i moje auto z innych forum.
Bohaterem bedzie Audi Cabrio z 1994r. kupione w Warszawie, w stanie mocno agonalnym jak się okazało.
W zamierzeniu szukałem jakiegoś jednoślada ale trafił się bezdasznik wiec można powiedzieć, że prawie to samo głupek - w sumie nie żałuje zmiany decyzji, tym bardziej, że jestem wielkim miłośnikiem marki i miałem wiele modeli spod znaku czterech kółek.
Z racji ceny nie oczekiwałem niczego super,wręcz przeciwnie szukałem auta aby wolną chwilą w ramach odreagowania po pracy móc sobie "podłubać". Wcześniej uratowałem od żyletek np Mercedesa w116 ale nie miałem gdzie go trzymać wiec sprzedałem znajomemu z ulicy który wozi teraz ludzi do ślubu .
Tak wiec zaczynamy!
Dane fabryczne:
Audi Cabrio Typ 89 model 8G.
Rok produkcji: 1994
Silnik: V6 2.8 AAH 174KM
Kolor: LZ5U Audi Indigo Pearl
Wyposażenie fabryczne:
o Hydraulicznie otwierany dach
o Zespolone reflektory przednie
o Skórzana tapicerka,
o Klimatyzacja,
o Automatyczna skrzynia biegów,
o Skórzany drążek zmiany biegów,
o Skórzana kierownica czteroramienna,
o Przednie fotele z regulacja wysokości ,
o Elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka ,
o Drewniane wykończenia w kolorze orzech,
o Centralny zamek ,
o Elektryczne sterowanie szybami – 4szt
o Poduszka powietrzna kierowcy,
o Wspomaganie kierownicy, ABS ,
o Kanał grzewczy na stopy pasażerów tylnej kanapy, tunel na narty ,
o Licznik wyskalowany do 260 Km/h,
o Trzy dodatkowe wskaźniki na konsoli środkowej (woltomierz, ciśnienie oleju i temperatura oleju) ,
o Antena elektrycznie otwierana ,
o Zderzak S2,
o Felgi aluminiowe 16’ wzór competition.
Modyfikacje:
• Techniczne
o Zmiana/Swap silnika na 2,8 AFC – poprawione parametry wewnętrze silnika ,
o Zawieszenie gwintowane z przodu na amortyzatorach MTS (Mapet), sprężyny gwintu H&R , całość produkcji Garage Customs,
o Zawieszenie sportowe z tyłu z regulacją wysokości na amortyzatorach MTS (Mapet) , sprężyny SuperSport,
o Zmiana/Swap piast na 5x112; przednie piasty przerobione z audi V8 , et -4mm względem serii; tylne piasty audi A6 C4 ośka,
o Dystanse : przód - Dystom przykręcane do piast 30mm ; tył – FK , przelotowe 15mm,
o Hamulce/ zaciski (girling 60), które zostały rozebrane do zera i pomalowane proszkowo na kolor pomarańczowy – RAL 2004,
o Hamulce/ tarcze hamulcowe przód – dobrane do mniejszego ET piast – Mercedes W246, zwiększona średnica tarczy do 280mm względem oryginału; tylne Brembo z Audi A6 C4,
o Zmiana/Swap alternatora na 120A – seryjny 90A.
•Body kit
o Lakierowanie całego nadwozia na oryginalny kolor LZ5U wraz z dołami zderzaków oraz progami - oryginalnie czarne,
o Zmiana przednich lamp na soczewkowe – oryginał z 94 r
o Felgi Artec L , skręcane 2-częściowe 18’ x 9j x h2 , et 52, opony 215/40 r18,
o Zmiana grilla na nowy wraz z malowaniem obwódki chromowej na czarno,
o Emblemat na grill ,oryginalny, Audi S2,
o Wymiana przednich kierunkowskazów na białe – ASO,
o Lakierowanie tylnych lamp i blendy na kolor czerwony,
o Zmiana i lakierowanie dolnych gumowych listew,
o Zmiana tylnej szyby dachu na nową,
o Dołożenie spryskiwaczy lamp przednich wraz z instalacją oraz zbiorniczkiem na płyn( 5L) na dwie pompki,
o Zmiana anteny radia na teleskopową ,chromowaną ,
•Wnętrze
o Zmiana kierownicy, początkowo na trójramienna z pakietu „S”, docelowo na drewnianą z Audi A4 B6 z 2004r,
o W związku ze zmianą kierownicy , zmiana wieloklinu na „duży”
o W związku ze zmianą kierownicy , zmiana obudowy kierownicy wraz z taśmą na poliftową czyli na kwadratową taśmę Airbag,
o Dołożenie do licznika modułu Auto check oraz Board Computer wraz z manetką,
o Dołożenie podstopnicy z Audi 80 B4 – fabrycznie w cabrio brak,
o Zamiana słoneczników z wersji poliftowej wraz z podświetleniem,
o Regeneracja boczków drzwi,
o Zmiana kosza deski pod radio Audi Delta dedykowane do cabrio,
o Customowa zabudowa bagażnika pod audio.
•Audio
o Jednostka sterująca : Audi Delta dedykowana tylko i wyłącznie do Audi B4, Coupe, Cabrio.
o Zmieniarka dedykowana do audi , produkcji Pionieer ,
o Gośniki przód: zestaw odseparowany 2-way , całość u-Dimension, głośniki 10cm , jedwabne syczki , zwrotnica u-Dimension,
o Głośniki tył : zestaw El comp 6 u-Dimension 16,5cm zamontowane na dystansach mdf, wygłuszone, całość spięta wzmacniaczem Alpine MRV-1000,
o Subwoofer : Re Audio Rex 12 s4 który został zamontowany w skrzyni basowej własnej konstrukcji typu Closed spięty ze wzmacniaczem Blaupunkt gt460
Najbliższe plany : wiosna 2015r
- Układ wydechowy ze stali kwasoodpornej w pełni 2 kanałowy z przelotowych tłumikach oraz przelotowym końcowym tłumiku zakończonym 2x3" - produkcja Garage Customs
- Regeneracja foteli wraz z tylną kanapą (już kupiona i czeka) – kolor bez zmian , wygląd fabryczny.
- Uszycie nowych welurowych dywaników wg własnego wzornika – kolor jasnoszary.
Dalsze plany :
- Hamulce 4- tłoczkowe przód – porsche oraz tylne zaciski z audi A8 D2,
- Lampy wraz z kierunkami USA połączone blendą własnego pomysłu ,
- Być może kiedyś Airride, a jeśli nie to nowy gwint KW variant 2 ,
- zmiana tylnej szyby na oryginalną , fabryczną ,
- Regeneracja odbłyśników w lampach przednich,
- Inne koło ??? lub zmiana koloru rotora obecnego – jasno szary????
- Ponowna zmiana tym razem na fabrycznie nowe listwy dolne, gumowe oraz ich lakierowanie,
- zmiana wiązki silnika – już zakupiona, przy okazji prawdopodobnie zamontowanie klimatronik.
Inne:
Wiele poświęconych godzin i $ na doprowadzanie wszystkich podzespołów do stanu jak najlepszego.
Właściwie nie ma miejsc w samochodzie, które nie były rozkręcone i poprawiane lub naprawiane.
Obecny stan:
Zdjęcia będą niebawem poprawione, te były robione na szybko po pół rocznym pobycie auta w garażu i po przeprowadzonych modyfikacjach.
Zabudowa bagażnika w trakcie prac
A tak było od początku :
Po zakupie w garażu , już z wymienionymi lampami przednimi
Grudzień 2013
Auto po odebraniu od lakiernika i gruntownym sprzątaniu ok. marzec 2014r
W miedzy czasie auto było uczestnikiem kilku zlotów
Dynóvwka 2014 : zdjęcia złapane z neta
Skierniewice na End of Season party 2014 udało się zdobyć taką oto nagrodę , przy wsparciu kolegów z klubu Vag Rawa (w porywach do 9 osób w aucie)
Kategoria Open Car Limbo - najniższe auto :mrgreen: w innym nie mógłbym sie mierzyć
Wrzesień 2014r.
Październik 2014r.
Sesja z Anna Gejda Photography i taki to efekt :
Miłego oglądania i
Bohaterem bedzie Audi Cabrio z 1994r. kupione w Warszawie, w stanie mocno agonalnym jak się okazało.
W zamierzeniu szukałem jakiegoś jednoślada ale trafił się bezdasznik wiec można powiedzieć, że prawie to samo głupek - w sumie nie żałuje zmiany decyzji, tym bardziej, że jestem wielkim miłośnikiem marki i miałem wiele modeli spod znaku czterech kółek.
Z racji ceny nie oczekiwałem niczego super,wręcz przeciwnie szukałem auta aby wolną chwilą w ramach odreagowania po pracy móc sobie "podłubać". Wcześniej uratowałem od żyletek np Mercedesa w116 ale nie miałem gdzie go trzymać wiec sprzedałem znajomemu z ulicy który wozi teraz ludzi do ślubu .
Tak wiec zaczynamy!
Dane fabryczne:
Audi Cabrio Typ 89 model 8G.
Rok produkcji: 1994
Silnik: V6 2.8 AAH 174KM
Kolor: LZ5U Audi Indigo Pearl
Wyposażenie fabryczne:
o Hydraulicznie otwierany dach
o Zespolone reflektory przednie
o Skórzana tapicerka,
o Klimatyzacja,
o Automatyczna skrzynia biegów,
o Skórzany drążek zmiany biegów,
o Skórzana kierownica czteroramienna,
o Przednie fotele z regulacja wysokości ,
o Elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka ,
o Drewniane wykończenia w kolorze orzech,
o Centralny zamek ,
o Elektryczne sterowanie szybami – 4szt
o Poduszka powietrzna kierowcy,
o Wspomaganie kierownicy, ABS ,
o Kanał grzewczy na stopy pasażerów tylnej kanapy, tunel na narty ,
o Licznik wyskalowany do 260 Km/h,
o Trzy dodatkowe wskaźniki na konsoli środkowej (woltomierz, ciśnienie oleju i temperatura oleju) ,
o Antena elektrycznie otwierana ,
o Zderzak S2,
o Felgi aluminiowe 16’ wzór competition.
Modyfikacje:
• Techniczne
o Zmiana/Swap silnika na 2,8 AFC – poprawione parametry wewnętrze silnika ,
o Zawieszenie gwintowane z przodu na amortyzatorach MTS (Mapet), sprężyny gwintu H&R , całość produkcji Garage Customs,
o Zawieszenie sportowe z tyłu z regulacją wysokości na amortyzatorach MTS (Mapet) , sprężyny SuperSport,
o Zmiana/Swap piast na 5x112; przednie piasty przerobione z audi V8 , et -4mm względem serii; tylne piasty audi A6 C4 ośka,
o Dystanse : przód - Dystom przykręcane do piast 30mm ; tył – FK , przelotowe 15mm,
o Hamulce/ zaciski (girling 60), które zostały rozebrane do zera i pomalowane proszkowo na kolor pomarańczowy – RAL 2004,
o Hamulce/ tarcze hamulcowe przód – dobrane do mniejszego ET piast – Mercedes W246, zwiększona średnica tarczy do 280mm względem oryginału; tylne Brembo z Audi A6 C4,
o Zmiana/Swap alternatora na 120A – seryjny 90A.
•Body kit
o Lakierowanie całego nadwozia na oryginalny kolor LZ5U wraz z dołami zderzaków oraz progami - oryginalnie czarne,
o Zmiana przednich lamp na soczewkowe – oryginał z 94 r
o Felgi Artec L , skręcane 2-częściowe 18’ x 9j x h2 , et 52, opony 215/40 r18,
o Zmiana grilla na nowy wraz z malowaniem obwódki chromowej na czarno,
o Emblemat na grill ,oryginalny, Audi S2,
o Wymiana przednich kierunkowskazów na białe – ASO,
o Lakierowanie tylnych lamp i blendy na kolor czerwony,
o Zmiana i lakierowanie dolnych gumowych listew,
o Zmiana tylnej szyby dachu na nową,
o Dołożenie spryskiwaczy lamp przednich wraz z instalacją oraz zbiorniczkiem na płyn( 5L) na dwie pompki,
o Zmiana anteny radia na teleskopową ,chromowaną ,
•Wnętrze
o Zmiana kierownicy, początkowo na trójramienna z pakietu „S”, docelowo na drewnianą z Audi A4 B6 z 2004r,
o W związku ze zmianą kierownicy , zmiana wieloklinu na „duży”
o W związku ze zmianą kierownicy , zmiana obudowy kierownicy wraz z taśmą na poliftową czyli na kwadratową taśmę Airbag,
o Dołożenie do licznika modułu Auto check oraz Board Computer wraz z manetką,
o Dołożenie podstopnicy z Audi 80 B4 – fabrycznie w cabrio brak,
o Zamiana słoneczników z wersji poliftowej wraz z podświetleniem,
o Regeneracja boczków drzwi,
o Zmiana kosza deski pod radio Audi Delta dedykowane do cabrio,
o Customowa zabudowa bagażnika pod audio.
•Audio
o Jednostka sterująca : Audi Delta dedykowana tylko i wyłącznie do Audi B4, Coupe, Cabrio.
o Zmieniarka dedykowana do audi , produkcji Pionieer ,
o Gośniki przód: zestaw odseparowany 2-way , całość u-Dimension, głośniki 10cm , jedwabne syczki , zwrotnica u-Dimension,
o Głośniki tył : zestaw El comp 6 u-Dimension 16,5cm zamontowane na dystansach mdf, wygłuszone, całość spięta wzmacniaczem Alpine MRV-1000,
o Subwoofer : Re Audio Rex 12 s4 który został zamontowany w skrzyni basowej własnej konstrukcji typu Closed spięty ze wzmacniaczem Blaupunkt gt460
Najbliższe plany : wiosna 2015r
- Układ wydechowy ze stali kwasoodpornej w pełni 2 kanałowy z przelotowych tłumikach oraz przelotowym końcowym tłumiku zakończonym 2x3" - produkcja Garage Customs
- Regeneracja foteli wraz z tylną kanapą (już kupiona i czeka) – kolor bez zmian , wygląd fabryczny.
- Uszycie nowych welurowych dywaników wg własnego wzornika – kolor jasnoszary.
Dalsze plany :
- Hamulce 4- tłoczkowe przód – porsche oraz tylne zaciski z audi A8 D2,
- Lampy wraz z kierunkami USA połączone blendą własnego pomysłu ,
- Być może kiedyś Airride, a jeśli nie to nowy gwint KW variant 2 ,
- zmiana tylnej szyby na oryginalną , fabryczną ,
- Regeneracja odbłyśników w lampach przednich,
- Inne koło ??? lub zmiana koloru rotora obecnego – jasno szary????
- Ponowna zmiana tym razem na fabrycznie nowe listwy dolne, gumowe oraz ich lakierowanie,
- zmiana wiązki silnika – już zakupiona, przy okazji prawdopodobnie zamontowanie klimatronik.
Inne:
Wiele poświęconych godzin i $ na doprowadzanie wszystkich podzespołów do stanu jak najlepszego.
Właściwie nie ma miejsc w samochodzie, które nie były rozkręcone i poprawiane lub naprawiane.
Obecny stan:
Zdjęcia będą niebawem poprawione, te były robione na szybko po pół rocznym pobycie auta w garażu i po przeprowadzonych modyfikacjach.
Zabudowa bagażnika w trakcie prac
A tak było od początku :
Po zakupie w garażu , już z wymienionymi lampami przednimi
Grudzień 2013
Auto po odebraniu od lakiernika i gruntownym sprzątaniu ok. marzec 2014r
W miedzy czasie auto było uczestnikiem kilku zlotów
Dynóvwka 2014 : zdjęcia złapane z neta
Skierniewice na End of Season party 2014 udało się zdobyć taką oto nagrodę , przy wsparciu kolegów z klubu Vag Rawa (w porywach do 9 osób w aucie)
Kategoria Open Car Limbo - najniższe auto :mrgreen: w innym nie mógłbym sie mierzyć
Wrzesień 2014r.
Październik 2014r.
Sesja z Anna Gejda Photography i taki to efekt :
Miłego oglądania i
Ostatnio zmieniony 23 mar 2015, 15:16 przez stawsz, łącznie zmieniany 19 razy.
- MartiniNBR
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 mar 2014, 22:19
- Lokalizacja: Braniewo
Michał klapa ze stopem nie za bardzo mi się podoba wiec dlatego została seria ale i tak bede ja jeszcze poprawiać bo przykleili mi kółka audi ciut ciut krzywo - z lewej strony jest 2mm wyżej niz z prawej i ja to widzę :mrgreen: :lol:UFOtm pisze: powodzenia Szymon - ladnie wyszla po lakierowaniu nawet na malych fotkach widac ze jest miod... szkod ze nie wpakowales klapy ze stopem "przy okazji"
Do listy dopisz nowy wieszak tylnego tlumika
Wieszak był dobry ale spawali mi kata, bo była mała dziurka i tak zostawili - będą poprawiać bo też to wychwyciłem .
A propos listy jeszcze nikt nie dojrzał że brakuje uszczelek na styku maska lampy przednie - leżą w garazu i też czekają na montaż
Ogólnie dzięki za miłe słowa, będę w miarę na bieżąco wrzucać jakieś zdjęcia.
Ne ukrywam że silnik był podstawowym kryterium w poszukiwaniu bezdasznika a skrzynia po prostu taka sie trafiła - ja lubię automaty ale słyszałem już takie głosy że jak kiedyś coć to będzie mi trudno sprzedać Cabrio z automatem, wiec nie wiem jak to jest.Boberro pisze:no miałeś trochę do porobienia gratuluję zapału, zazdroszczę silnika i skrzyni, powodzenia w doprowadzaniu do ideału. <ok>
Na razie o tym nie myślę wiec i nie ma problemu :mrgreen:
Tak na marginesie to auto jest granatowe a nie czarne - być może poprzez porę dnia na fotach wydaje sie czarne <ok>
tragedii nie było - tak naprawdę to do malowania były drzwi prawe i do zrobienia próg , ale jak wziąłem się za polerowanie mechaniczne to okazało się że tu mały dołek tu ryska do podkładu , tu coś tam coś i się wkurzyłem ... stwierdziłem że szkoda mojej pracy z polerką i oddałem do lakiernika , a że nie lubię aut w ciapki (wiesz jak jest z dobieraniem lakieru) to poszło całe do odświeżenia i nie żałuje - niech ma i cieszy okoKORU pisze:Troche za małe zdjęcia. :roll: Plus bardzo dobry silnik do tej budy. Musiały być spore uszkodzenia lakieru skoro był u lakiernika. Fajny jak większość tego typu na naszym forum. Z wydechem coś zrób bo te rury troche wyblaknięte (jak w każdym AAH.)
Rury sa takie bo przed lakiernikiem zacząłem je czyścić papierem 2000 i nie skoczyłem wiec są "rozgrzebane" ale za chwile bedą jak z fabryki
Wpadło parę gratów od Łukasza - WYSIO w sobotę pewnie montaż
Dzięki - tylko o kostce do tylniej lampy zapomniałeś
W garażu robią się także takie fanty: 7,5 x 17' - myślę że dopóki nie znajdę czegoś ładniejszego to oblecą w tłumie
Dodatkowo zastanawiam się nad montażem nowego kolektora który nie śmigał na LPG - będzie najpierw rozkręcony i wyczyszczony na błysk
Dzięki - tylko o kostce do tylniej lampy zapomniałeś
W garażu robią się także takie fanty: 7,5 x 17' - myślę że dopóki nie znajdę czegoś ładniejszego to oblecą w tłumie
Dodatkowo zastanawiam się nad montażem nowego kolektora który nie śmigał na LPG - będzie najpierw rozkręcony i wyczyszczony na błysk