[B4 1.6 ADA] szarpanie, spadek mocy
Rano po nocnym postoju czasem słychać zawory bo olej ze szklanek spływa i jak ciśnienie wskoczy na 5 bar to się uciszają. Jednego dnia rano tak się dzieje a drugiego nie. Później w ciągu dnia jest wszystko ok. Jak schodzi silnik z obrotów na wolne to może się wtedy delikatnie odzywają bo spada ciśnienie w układzie smarowania. Ewidentnie po nocy olej spływa ze szklanej i wałków bo po odpaleniu dopiero po około 1/2 sekundy ciśnienie oleju wskakuje na 5 bar. Na rozgrzanym silniku trzyma na wolnych 1.3 - 1.6 bara.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
no rano to normalne ( może zależeć od tego jak stoi i jak bardzo rozgrzana została zgaszona ) w czasie jazdy to nie powinny choć może się zdarzyć czasem, niekiedy przy mocnym rozgrzaniu gdy olej jest bardzo rzadki ( a wogóle jak do tego słaby już ) Co do ciśnienia to mówisz na podstawie wskaźnika w środku ?? bo tak to mamy 2 czujniki oleju, niskiego ciśnienia 03 i wysokiego 1,8 i jak nie osiągał by tego drugiego to powyżej 2tyś obrotów powinna zapalić się kontrolka i brzęczyk włączyć
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
musiał by być katowany naprawdę, moje motory w golfie dawały radę a naprawdę dostawały w dupę. Czy masz jakieś zużycie oleju ? może jest już zużyty ? wycieki ? przedmuchy np bagnetem ? to że szklanki grają rano przy pierwszym odpaleniu jest normalne. A może już wypada zalać mineralnym ?? moje wszystkie na takim ganiają i ganiały ( a padł mi jeden z powodu nie zmieniania oleju i zatarcia się zaworu pompy )
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
jak nie zjada oleju a to zużycie to może kwestia wycieku i ewentualnie może gumek. To szklanki mogą się kończyć ( choć powinny grać zawsze a zwłaszcza jak jest rozgrzany ) lub olej jest słaby i po rozgrzaniu nie daje rady, możesz próbować zmienić olej ( zależy ile już ma ) lub przejść na minerał. Z olejem jest różnie czasami trawi się jakiś słabszy i szybciej traci właściwości przy temperaturze ( słychać to po szklankach zaraz )
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
błąd halla na zgaszonym nie jest normalnym błędem TAk dla wszystkich na przyszłość. Mówiłem to już bo przerobiłem to u siebie ( jestem z tych co jak nie w ten to w inny sposób do skutku ) problemem jest że czasami nikt nie słucha albo ma swoje twarde teorie, a jak pytasz to milczy bo nic nie wie . U mnie problemem wciąż jest wolna skrzynia i sonda. Pozdrawiam wszystkich :mrgreen: