Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] szarpanie, spadek mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 08 kwie 2014, 23:44

Rano po nocnym postoju czasem słychać zawory bo olej ze szklanek spływa i jak ciśnienie wskoczy na 5 bar to się uciszają. Jednego dnia rano tak się dzieje a drugiego nie. Później w ciągu dnia jest wszystko ok. Jak schodzi silnik z obrotów na wolne to może się wtedy delikatnie odzywają bo spada ciśnienie w układzie smarowania. Ewidentnie po nocy olej spływa ze szklanej i wałków bo po odpaleniu dopiero po około 1/2 sekundy ciśnienie oleju wskakuje na 5 bar. Na rozgrzanym silniku trzyma na wolnych 1.3 - 1.6 bara.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 09 kwie 2014, 22:39

no rano to normalne ( może zależeć od tego jak stoi i jak bardzo rozgrzana została zgaszona ) w czasie jazdy to nie powinny choć może się zdarzyć czasem, niekiedy przy mocnym rozgrzaniu gdy olej jest bardzo rzadki ( a wogóle jak do tego słaby już ) Co do ciśnienia to mówisz na podstawie wskaźnika w środku ?? bo tak to mamy 2 czujniki oleju, niskiego ciśnienia 03 i wysokiego 1,8 i jak nie osiągał by tego drugiego to powyżej 2tyś obrotów powinna zapalić się kontrolka i brzęczyk włączyć

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 09 kwie 2014, 23:56

Co do czujników to wiem co i jak. Wskazania mam na zegarach dodatkowych. 450 tysi przebiegu robi swoje....a nie wiadomo jak ktoś przede mną serwisował auto.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 10 kwie 2014, 23:16

musiał by być katowany naprawdę, moje motory w golfie dawały radę a naprawdę dostawały w dupę. Czy masz jakieś zużycie oleju ? może jest już zużyty ? wycieki ? przedmuchy np bagnetem ? to że szklanki grają rano przy pierwszym odpaleniu jest normalne. A może już wypada zalać mineralnym ?? moje wszystkie na takim ganiają i ganiały ( a padł mi jeden z powodu nie zmieniania oleju i zatarcia się zaworu pompy )

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 11 kwie 2014, 09:28

Wycieki jak najbardziej są. Cały dół silnika mam mokry. Wycieki są z obu uszczelnien wału korbowego i spod miski olejowej. Od wymiany do wymiany ubywa mi około 100ml oleju czyli to co wykapie na osłonę silnika.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 kwie 2014, 12:36

jak nie zjada oleju a to zużycie to może kwestia wycieku i ewentualnie może gumek. To szklanki mogą się kończyć ( choć powinny grać zawsze a zwłaszcza jak jest rozgrzany ) lub olej jest słaby i po rozgrzaniu nie daje rady, możesz próbować zmienić olej ( zależy ile już ma ) lub przejść na minerał. Z olejem jest różnie czasami trawi się jakiś słabszy i szybciej traci właściwości przy temperaturze ( słychać to po szklankach zaraz )

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 13 kwie 2014, 12:41

Za 1k km i tak wypada wymiana oliwy więc zobaczymy jak będzie po zalaniu świeżym towarem. Póki co zostanę przy 10W40.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 24 wrz 2014, 20:05

Witam,
Problem szarpania auta i spadku mocy już rozwiązany. Elektrycy rozkładali ręce bo ich pc nie pokazywały żadnych błędów. Wymieniłem jeszcze czujnik położenia wału ale nic to nie dało. w Poniedziałek wymieniłem halla na nowy, kupiłem ori za 226 boscha. Szarpanie ustało. :D

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 25 wrz 2014, 22:40

W moim przypadku również wymiana halla pomogła. Jednak u mnie po przeskanowaniu vagiem wyrzucało błąd halla a jego wadliwa praca objawiała się strzelaniem na lpg i spadkami mocy podczas jazdy.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 26 wrz 2014, 00:39

W moim przypadku PC pokazywały hala na zvaszonym ale to normalne. Na wolnych tez miała odchyly a tara trzyma równiutko no i jest na pewno bardziej żywa co mnie bardzo cieszy.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 09 lis 2014, 19:39

błąd halla na zgaszonym nie jest normalnym błędem TAk dla wszystkich na przyszłość. Mówiłem to już bo przerobiłem to u siebie ( jestem z tych co jak nie w ten to w inny sposób do skutku ) problemem jest że czasami nikt nie słucha albo ma swoje twarde teorie, a jak pytasz to milczy bo nic nie wie . U mnie problemem wciąż jest wolna skrzynia i sonda. Pozdrawiam wszystkich :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl