Hej koledzy-naprawiam swoje b4 po małym dzwonku i musiałem wymienić lewego mc persona i reszte lewego przedniego zawieszenia. Kupiłem na forum nowa obudowę(tą cała metalowa kolumnę w którą wkłądamy amor) i ku mojemu zdziwieniu w nowej kolumnie otwory na dwie śruby mocujące zwrotnice miały 12mm gdzie w mojej starej kolumnie były 14mm. Pomierzyłem mniejwięcej nową obudowę i że wydawała się być taka sama to rozwierciłęm otwory i zamontowałem.
Teraz pytanie czy napewno inna średnica otworów była jedyną różnicą?
Pytam dlateog bo po złożeniu zaawieszenia do kupy(tylko lewej strony, prawa nie ruszana bo nei ma potrzeby) brakuje mi regulacji na drążku kierowniczym żeby zniwelować rozbieżność lewego koła. keirownica jest prosto, prawe koło proste a lewe rozbieżne i nie ma już gwintu do regulacji ani od strony drążka ani końcówki. Fakt że zostało już bardzo niewiele żeby było ok, ale przecież powinno zostać z zapasem i to nawet sporym...
Możliwe że coś jest jeszcze pogięte (całe zawieszeni lewego przedniego koła było walnięte), ale nie wygląda na to... wymieniłem wszystko, wahacz ze sworzniem(dobrze założony) poduchę, amor, końcówkę drążka, jedynie zwrotnica została, ale ona raczej sie nie zgięła...
Zastanawiam się czy nie naciągnęło jakoś lewego drążka albo pobliskich jemu elementów, ale jeśli tak to tylko tych które odpowiadają za lewe koło, bo prawe jest proste. Macie jakieś pomysły gdzie szukać tego 1-1.5cm? Co najczęściej oddaje? mocowanie drążków do magla wyglada spoko, gałka drążka jak i sam drążek też... jakeiś pomysły?
[b4,aah]Koniec zakresu regulacji zbiezności(pomałym dzwonku)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
Cześć Kupiłeś z B3 https://audi80.pl/b4-abk-sedan-czy-z ... t87618.htm ale nie powinno być tego beretu z brakiem regulacji co opisujesz.Piotrekłdz pisze:Hej koledzy-naprawiam swoje b4 po małym dzwonku i musiałem wymienić lewego mc persona i reszte lewego przedniego zawieszenia. Kupiłem na forum nowa obudowę(tą cała metalowa kolumnę w którą wkłądamy amor) i ku mojemu zdziwieniu w nowej kolumnie otwory na dwie śruby mocujące zwrotnice miały 12mm gdzie w mojej starej kolumnie były 14mm. Pomierzyłem mniejwięcej nową obudowę i że wydawała się być taka sama to rozwierciłęm otwory i zamontowałem.
Więc będziesz musiał poszukać problemu gdzie indziej.Między innymi pomierzyć kąty i długości między sankami,wahaczem a sworzniem zwrotnic oraz w komorze silnika podłużnice między np najdalsze śrubki mocujące błotniki po przekątnej.Jakie są długości między nimi i czy się zgadzają.
Ale przyjmijmy że wszystko jest ok więc będziesz musiał ruszyć prawą stronę czyli jeśli jest możliwość odkręcić na tyle żeby wypośrodkować z obu stron i zniwelować braku jej z lewej strony.Mam tu na myśli oczywiście śruby regulacyjne a nie tylko np końcówki drążka.To Ci da przewagę jeśli samemu nie uda Ci się ustawić poprawnie zbieżności tak żeby auta nie ściągało w przypadku kiedy diagnosta będzie musiał ustawić.Nie będzie narzekał że wszystko zapieczone jest przynajmniej.Zastosuj smar miedziany,niweluje do minimum ten efekt w przyszłości.Mam w tym wszystkim nie małą wprawę więc życzę Ci cierpliwości w dążeniu do dobrego wyregulowania,aaa nie zapomnij o trzymaniu ustawienia środka kierownicy.Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
Wygląda na to że kolumna faktycznie nieczym się nie różni... Oglądałem wszystko bardzo dokładnie i nie mogę znaleźć przyczyny wszystko wygląda na proste, do tego prawe koło nie straicło zbieżności więc w grę wchodzi tylko lewa strona i drążek-magiel jest raczje na miejscu, ta blacha mocująca drążki do magla też wygląda na niepogiętą...
Ręce opadowywują...
ktoś ma ejszcze jakeiś pomysły??? :-|
Ręce opadowywują...
ktoś ma ejszcze jakeiś pomysły??? :-|
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
pierwsze mierzysz odległość kół tylnych od przednich ( kogoś do pomocy koła prosto i miarą od felgi tylnego do przedniego ) potem na kanał i przekątne ( znajdź jakiś punkt odniesienia z tyłu ) kół od tyłu do przodu, Czasami na podniesionym aucie przegub uniemożliwia cofnięcie zwrotnicy ( kumaci robią taki myk na płytach od szarpaków że luzują śruby i płyty przesuwają do środka wraz z kołami )
Wiesz,przykładowo.Miałem tak:zryte tuleje na wahaczu,jeden pęknięty,cięło mi oponę.Co się okazało różnica między sworzniem lewym a prawym była spora w jego osadzeniu przez poprzedniego właściciela.Po przemyśleniu sprawy osadziłem je idealnie ale nie obyło się bez ingerencji np prawej strony końcówki drążka,choć je też wymieniłem.Zakręciłeś je tak samo po obu stronach i oba sworznie są tej samej firmy jak i wahacze?Pomierz wszystko jak opisaliśmy z kolegą wyżej.Pozdrawiam