Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Wymiana panewek

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
jarek1516099
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 lut 2014, 08:15
Lokalizacja: Przemyśl

[B4 2.6 ABC] Wymiana panewek

Post autor: jarek1516099 » 11 kwie 2014, 09:43

Witam czy moze mi ktos szczególowo podrzuci jak wymienic panewki w v6 ?
Juz pare razy to robilem ale z V-ka nie ;)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 kwie 2014, 10:18

Chyba jedynie może cię zaskoczyć że podpory wału są przykręcane po bokach: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF zobacz strona 7

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 11 kwie 2014, 13:29

No i bez rwania silnika się nie obędzie :-P
Po zdjęciu miski zobaczysz jedynie dwie korby z przodu silnika. Trzeba odkręcić miskę, podstawę silnika i dopiero masz wał na wierzchu i można wyciągać panewki. :mrgreen:

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 11 kwie 2014, 21:59

Przerabiałem temat, mam nawet na sell panewki, miecha uzywane, ale to jak coś na PW.

Olej w dół, żadnego płynu chłodniczego nie spuszczasz, jak po niektórzy pisali, zdejmujesz dolna miske, smoka do oleju, gorna miske, z nia jest troche zabawy, bo sa 4 ukryte srobki miedzy skrzynia a snilnikiem, latareczka i w dziurku patrz a znajdziej, poluzować srube imbusową, potem z tyłu silnika bedziesz miał 4 sruby, jedna sruba z pierscieniem 15 i 16, potem jest 16, 13,16. Jak odkrecisz dolna miske, na gornej misce bedzie taka blaszka zlotawa, tej balszki nie ruszasz, nie trzeba odkręcać tam srub!

Pora na 2 sruby od sanek z przodu, odkrecasz, sanki w dol, kolek drewniany miedzy wahacz a sanki wypierasz je w dol, pozniej probujesz oderwac miske gorna do dołu, az odejdzie i cały wał widzisz. <ok>

Następnie, patrzysz ktora z panewek ma luzy, nie w boki ale, gora - dół. Do wymiany.

Odkręcasz stópki, zdejmujesz panewke, jesli wał jest jajo to aby ręcznie szlif albo prowizorkę robimy na krotki okres :cry:

Powodzenia, sorry za ą,ę,ć ale mi sie nie chciało poprawiać, powodzenia!

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 24 kwie 2014, 02:39

i zaopatrz się w klucz dynamometryczny....


Zakładanie panewek któe chodziły jakiś czas w innym silniku to nie jest najlepszy pomysł, fakt że sam kiedyś przełożyłem panewki z wałem do innego bloku i wszystko śmiga:p ale ot było auto do eksperymentowania...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl