Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT 90KM] - nierówno chodzi na benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 29 lip 2008, 00:09

Pablo_SC pisze:To do ilu Ty masz ten budzik w swojej niunci ???
Zwykły do 220 km/h :mrgreen:

na gazie idzie wg licznika 180 kmh
wg gps 172kmh
wg komputera pokładowego własnej roboty 175 kmh

czyli wynik jest ok

na PB idzie 220 kmh wiecej na pewno nie pojdzie bo brakuje skali i mocy :-/

Jak na ABT to powiem ze dobrze chodzi

Danek
mi juz sił brakuje bo co sie VAGiem wepnę to pokazuje mi że mam błąd TPS
jutro dopisze kod błędu
Czyzby TPS był walnięty ?? miłeś podobne sytuacje ? bo ja na serwisie robie przy nowych autach gdzie takie rzeczy sie nie zdarzają .... :-/

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 sie 2008, 16:56

widmo pisze:Danek
mi juz sił brakuje bo co sie VAGiem wepnę to pokazuje mi że mam błąd TPS
jutro dopisze kod błędu
Czyzby TPS był walnięty ??
Bardzo możliwe, że masz wytartą/pękniętą ścieżkę TPS-u. Osobiście nie miałem takiej usterki u siebie ale kiedyś, na pierwszym spocie w W-wie miał taką usterkę jeden z klubowiczów i po wymianie TPS-u usterka się nie powtórzyła, a autko odżyło. Sprawdź też czy czasem gazowniki nie spaprali czegoś podpinając TPS-a do sterownika LPG.

Awatar użytkownika
mih
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 07 sty 2008, 15:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: mih » 06 sie 2008, 12:48

mi tez chodzi nierowno na benzynce:( a o co chodzi ze sciezka TPS ?? rok czasu bylo dobrze i ostatnio mu odbilo :-(

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 sie 2008, 13:29

mih, TPS to opornik o zmiennej rezystancji (potencjometr). Jest on zbudowany ze ścieżki materiału rezystancyjnego i suwaka ślizgającego się po tej ścieżce (to tak w dużym uproszczeniu). Im suwak znajduje się dalej od początku tej ścieżki tym większa rezystancja. ECU na podstawie wartości rezystancji TPS-u ocenia stopień uchylenia przepustnicy, z którą jest połączone ramię suwaka. Jeśli ścieżka oporowa na skutek wyeksploatowania zostanie wytarta lub pęknięta to może dojść do sytuacji, że ECU nie będzie wiedział w jakim położeniu jest przepustnica i tym samym źle wyliczy dawkę paliwa.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 08 sie 2008, 15:40

kod błędu to 00518

ciągle było ze mam niewiarygodny sygnał.

zrobiłem tak jakby adaptację tzn włączyłem zapłon, odpiołem wtyczkę od TPSu
silnik krokowy ustalił swoje pierwotne ustawienie.
wpiołem wtyczke do TPSu
wyłączyłem zapłon,

następnie zapaliłem silnik i błąd zniknął :mrgreen:

prawdopodobnie zapomniałem tego zrobić przy wymianie całej przepustnicy i ECU miało ustawiony (zapamiętany) inny opór spoczynkowy TPS niz w rzeczywistosci i dlatego pokazywał mi VAG ze mam niewiarygody sygnał
po tym sie uspokoiło, czyli jest dobrze.

a co do uszkodzonej scieżki na TPS to sprawdzałem cały opornik na przejscie i opór i jest wręcz idealnie. nawet nie bede sie pytał u siebie na serwisie ile kosztuje nowy bo pewnie by mi wypłaty brakło ... nawet ze znizką pracowniczą :-D

Awatar użytkownika
dolar56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 07 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Łochów

Post autor: dolar56 » 14 kwie 2014, 12:42

Mam pytanko

W jaki sposób w mojej ABT jest emulowany sygnał z sondy lambda, skoro żaden z trzech przewodów sondy lambda nie jest rozcięty i nie jest połączony z emulatorem sondy lambda? Trzy kable z sondy wchodzą do kostek i dalej idą do wiązki silnika, nie ma żadnego wpięcia.
Rozjezdzała mi się mapa wtrysku i silnik nie pracował na benzynie, musiałem założyć przekażnik resetujący komputer. W emulatorze są takie mikro przełączniki ( chyba trzy ,obok nich czerwona dioda i taki opornik obrotowy na mały wkrętak) ale boje się ich ruszać żeby czegoś nie popsuć bo nie znam się na elektronice.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl