[80 B4 2.0 ABT 90KM] - nierówno chodzi na benzynie
[80 B4 2.0 ABT 90KM] - nierówno chodzi na benzynie
Mam problem z moją nie dawno zakupioną Audiczką w komisie ponieważ nie chce chodzić na benzynie a na gazie to chodzi perfekcyjnie. Przed założeniem gazu chodziło normalnie. Po odpaleniu na benzynie nie trzyma obrotów, szarpie silnikiem. W jeździe trudno wchodzi na obroty a jak już wejdzie na wyższe to idzie jak rakieta. Przeczyściłem wszystkie styki w komorze silnika(był myty silnik) bo mechanik powiedział żeby przeczyścić. Dwa dni pochodziło a na trzeci znowu ten sam problem więc oczyściłem jeszcze raz i nie pomogło. Myślę o zresetowaniu komputera ale nie bardzo moge bo mam radio na kod a kodu oczywiście nie mam.
Czy da sie zresetować komputer bez zdejmowania klem z akumulatora??
Co może być przyczyną tego że nie che chodzić na benzynie?? :cry:
Czy da sie zresetować komputer bez zdejmowania klem z akumulatora??
Co może być przyczyną tego że nie che chodzić na benzynie?? :cry:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Chyba tak. Wyjmij bezpieczniki nr 27 i 28 to są bezpieczniki od zasilania ECU (wg Workshopa) czyli teoretycznie powinien się ECU zresetować.pawel399 pisze:Czy da sie zresetować komputer bez zdejmowania klem z akumulatora?
Źle ustawiona emulacja lambdy. Polecam ten artykuł: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,71/pawel399 pisze:Co może być przyczyną tego że nie che chodzić na benzynie?
[80 B4 2.0 ABT 90KM] - nierówno chodzi na benzynie
bezpieczniki nie pomogły. sonda chodzi dobrze. Dokopałem się do komputera i wyciągnąłem od niego wtykę. Teraz już wszystko chodzi doskonale jak powinno reset komputera i wszystko cyka jak w zegarku. <ok>
[80 B4 2.0 ABT 90KM] - nierówno chodzi na benzynie
Nie może tak być.! już dwa dni jeżdżę i wszystko jest dobrze. Nawet mechanik który zakładał gaz to powiedział żebym zresetował komputer bo mógł złapać błędy po instalacji gazu.Danek pisze:Do chwili kiedy ECU zmodyfikuje mapę wtrysku z powodu emulacji lambdy.pawel399 pisze:już wszystko chodzi doskonale jak powinno reset komputera i wszystko cyka jak w zegarku.
TERAZ ABY LAĆ I JEŹDZIĆ <lol> :lol:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Jeśli emulacja jest dobrze ustawiona ("odłączona" lub "masa") to nie będzie ale jak emulacja jest ustawiona na "przebieg" to gwarantuje rozjazd mapy (wcześniej czy później to nastąpi).pawel399 pisze:Nie może tak być.!
Ciekawe dlaczego sam od razu tego nie zrobił .pawel399 pisze:Nawet mechanik który zakładał gaz to powiedział żebym zresetował komputer bo mógł złapać błędy po instalacji gazu.
Na marginesie, proszę nie krzyczeć (pisanie wielkimi literami jest uznawane za krzyk).
[80 B4 2.0 ABT 90KM] - nierówno chodzi na benzynie
Danek miałeś racje po paru dniach znowu to samo ECU zmodyfikował sobie nową mape.
Co teraz będe musiał z tym zrobić żeby nie modyfikował ECU sobie nowej mapy??
Jak te sonde przestawić na "mase" bo chyba sam to nie dam rady tylko trzeba odwiedzić warsztat??
Co teraz będe musiał z tym zrobić żeby nie modyfikował ECU sobie nowej mapy??
Jak te sonde przestawić na "mase" bo chyba sam to nie dam rady tylko trzeba odwiedzić warsztat??
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
pawel399, To zależy jaką masz elektronikę sterującą LPG włożoną i czy wogóle jakąś masz . Jeśli to BRC Blitz, Stag2L, LechoMini lub Autronic AL-600 to o ile dobrze pamiętam w tych sterownikach emulację ustawia się zworkami/switchami więc wizyta u gazownika nie jest konieczna. W bardziej zaawansowanych elektronikach Stag 50 i wyższe, Bingo M, Lecho Maxi, Autronic AL-700 itp. do zmiany rodzaju emulacji potrzebny jest fejs i soft dedykowany do danego sterownika. W tym przypadku bez wizyty w warsztacie się nie obejdzie. Emulację trzeba ustawić na "masa" lub "odłączona". Osobiście od jakiegoś czasu jeżdżę na ustawieniu "odłączona" i nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. Poprzednio miałem "masa" i również nie miałem negatywnych objawów ale słyszałem/czytałem, że to ustawienie ("masa") również powoduje rozjazd mapy. Prawdopodobnie zależy to od wersji ECU benzynowego. Bezpieczniej więc będzie ustawić ją na "odłączona". Pamiętaj, że zużyta - mimo że jeszcze pracuje - sonda lambda też będzie powodowała modyfikację mapy.
Jeśli natomiast masz I generację czyli elektroniki brak. To sprawdź czy masz pod maską emulator lambdy czy tylko przekaźnik odcinający wtrysk. Jak nie masz emulatora to trzeba go dołożyć (przynajmniej jakiś przekaźnik odcinający lambdę podczas pracy na LPG).
Jeśli natomiast masz I generację czyli elektroniki brak. To sprawdź czy masz pod maską emulator lambdy czy tylko przekaźnik odcinający wtrysk. Jak nie masz emulatora to trzeba go dołożyć (przynajmniej jakiś przekaźnik odcinający lambdę podczas pracy na LPG).
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Po prawej stronie wiązki masz mikroprzełączniki, którymi ustawia się rodzaj emulacji. Niestety w tym sterowniku nie można ustawić emulacji na "odłączona" (nie ma takiej opcji). W tym przypadku musisz ustawić emulację na "masa" w tym celu trzeba ustawić switche zaczynając od strony wiązki w pozycjach: on-on-off-on (dół-dół-góra-dół).
[80 B4 2.0 ABT 90KM] - nierówno chodzi na benzynie
Tak zrobiłem. Na razie dzięki bardzo, pojeżdże troche i dam znać jak coś sie będzie dziać.
PS. Mam takie pytanie czy trzeba po przestawieniu emulatora na "mase" reset ECU zrobić??
Z góry dzieki bardzo.
PS. Mam takie pytanie czy trzeba po przestawieniu emulatora na "mase" reset ECU zrobić??
Z góry dzieki bardzo.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
cudzilo2, Polskie "ogonki" należą do naszego alfabetu i są po to, żeby ich używać.
To jest sterownik LPG, taki mini ECU mający za zadanie sterowanie mieszanką LPG-powietrze (nawiasem mówiąc moim zdaniem baaardzo kiepski). Ma on wbudowany emulator sondy lambda, który jest potrzebny do prawidłowej pracy silnika na benzynie jeśli autko jest wyposażone w instalację gazową. To tak w wielkim uproszczeniu. Szczegóły w dziale download/lpg i w archiwum forum. Jeśli samochód ma założoną instalację I generacji to gazowniki zamiast emulatora sondy zakładali czasem zwykły przekaźnik odcinający lub zwierający do masy sondę lambda.cudzilo2 pisze:Aha co to jest na zdjeciu powyżej
Danek Ja u siebie w ABT jak dam na "odłączona (brak)" to na gazie mam strasznie zamulone auto. Jak dam na "masa" to chodzi dobrze tylko ECU łapie błąd 525 (Oxygen Sensor Short To Ground) czyli jest wtedy dobrze, bo jak pojeżdze na PB to znika sam.Danek pisze: Emulację trzeba ustawić na "masa" lub "odłączona". Osobiście od jakiegoś czasu jeżdżę na ustawieniu "odłączona" i nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. Poprzednio miałem "masa" i również nie miałem negatywnych objawów ale słyszałem/czytałem, że to ustawienie ("masa") również powoduje rozjazd mapy. Prawdopodobnie zależy to od wersji ECU benzynowego. Bezpieczniej więc będzie ustawić ją na "odłączona".
Wiesz może które wersje ECU lub z których roczników były bardziej odporne na ustawienie "odłączona" ??