Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT 90KM] - nierówno chodzi na benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 lip 2008, 16:38

widmo, wybór rodzaju emulacji nie może mieć wpływu na pracę silnika na LPG.
widmo pisze:jak dam na "odłączona (brak)" to na gazie mam strasznie zamulone auto.
Chyba coś masz poknocone w takim razie. Sprawdź czy na pewno masz "rozciętą" sondę. A może to komputerek LPG coś chrzani w takim ustawieniu? Nie mam pojęcia. Pasowałoby podpiąć się jednocześnie z VAG-iem i zobaczyć co się dzieje w czasie zmiany emulacji.
widmo pisze:Wiesz może które wersje ECU lub z których roczników były bardziej odporne na ustawienie "odłączona" ?
Niestety nie wiem od czego to zależy :-( . U kolegi na nowszym ECU (45 pin) jest "masa" i jest ok. U mnie (starszy ECU) nie ma to znaczenia, miałem i tak, i tak.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 24 lip 2008, 21:19

Danek możliwe ze mi siada centralka lub gdzieś nie ma jakiegoś dobrego styku ... Sonda jest rozcieta. błąd 525 wyskakuje tylko wtedy gdy pracuje na gazie, jak chodzi na PB błędu nie ma. Często jest tak że dodaje gazu a obroty stoją w miejscu dopiero po chwile zaczyna sie wkręcać na obroty. czasem sie przełącza na gaz i gasnie, lub tez zaczynaja falować obroty. dopiero musze przerzucić na pb i dopiero znowu na lpg

Spróbuje załatwić nowszą wersję ECU np z ABT z 1993 bo wtyczka była ta sama natomiast naklejka juz miała inne oznaczenia ale numer sterownika sie zgadzał.
Wiem ze na paliwie mi chodzi dobrze. chociaż ostatnio na autostradzie na LPG poszedł 180kmh czyli nieźle. na PB zamyka budzik. jedynie mnie to mulenie obrotów drażni... najgorsze jest jak sie zmuli a tu coś z przeciwka jedzie i trzeba uciekać ... :roll:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 lip 2008, 22:23

widmo pisze:Spróbuje załatwić nowszą wersję ECU np z ABT z 1993 bo wtyczka była ta sama natomiast naklejka juz miała inne oznaczenia ale numer sterownika sie zgadzał.
Jeśli masz starszy sterownik tj. 35 pin to niestety nie dasz rady podmienić. Poza tym do tego sterownika jest potrzebny nastawnik przepustnicy w wersji 6 pin, a wyprowadzenia wiązki w ECU 35 i 45 pin znacznie się różnią. Też kiedyś o tym myślałem ale odpuściłem, za dużo rezania.
widmo pisze:Często jest tak że dodaje gazu a obroty stoją w miejscu dopiero po chwile zaczyna sie wkręcać na obroty. czasem sie przełącza na gaz i gasnie, lub tez zaczynaja falować obroty. dopiero musze przerzucić na pb i dopiero znowu na lpg
Mi to wygląda na kiepsko wyregulowaną instalację i/lub padającą sondę lambda

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 lip 2008, 03:45

Danek pisze:Mi to wygląda na kiepsko wyregulowaną instalację i/lub padającą sondę lambda
Powiem ze spalanie ma dosyć dobre. po miescie góra 11 w trasie ok 8 wiec raczej pomijam fakt złego ustawienia. Analiza tez wyszła dobrze bo niedawno przegląd robiłem wiec sprawdził koleś i na biegu jałowym i na podwyższonych obrotach.

Sonda jest na 100% sprawna. Kupiłem Ori u siebie w serwisie po zniżce pracowniczej. Przejechane ma moze 15000 km. Też myslałem ze sonda szaleje i ostatnio sie wpiołem oscyloskopem i ładnie pracuje, wiec zakładam ze to nie jest jej wina.

Teraz mi sie nasuwa myśl bo jakies 3 m-ce temu padł mi TPS wiec zeby nie wymieniac go i nie ruszać ustawien fabrycznych założyłem całą przepustnicę z innego silnika. Vag nie zgłasza błędów. Nadomiar tego wszystkiego w pracy na przerwie podpiolem sie serwisowym Vag'iem (VAS 5051) zeby zrobić nastawy. ale wszystko jest ustawione jak nalezy, a na gazie dalej muli. chyba że reduktor ?? juz mi brakuje sił do LPG chyba sie na diesla przerzuce :-P

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 lip 2008, 07:44

Może być, że to reduktor robi wysiadkę albo się przycina krokowy od gazunku (zdarza się, że komp każe mu się otworzyć/zamknąć, a on jak zamurowany)? Trzebaby pojeździć z lapkiem na kolanach to wtedy byłoby wiadomo co go boli.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 lip 2008, 10:58

Danek pisze:Może być, że to reduktor robi wysiadkę albo się przycina krokowy od gazunku (zdarza się, że komp każe mu się otworzyć/zamknąć, a on jak zamurowany)? Trzebaby pojeździć z lapkiem na kolanach to wtedy byłoby wiadomo co go boli.
nie patrzyłem na reakcję krokowca w trybie dynamicznym, w na wolnych i podwyższonych reaguje całkiem dobrze.

Laptopa musze naprawić bo nie uśmiecha mi sie jechać z przetwornicą i pajęczyną kabli wokół nóg i drążka od biegów :-P

Jeszcze z ciekawości zobacze w jakim stanie jest filtr gazu bo dawno tam nie patrzyłem i mazut na reduktorze ...

napisze później jakie efekty...

cudzilo2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 lip 2008, 14:25

Post autor: cudzilo2 » 25 lip 2008, 13:51

mam pytanie szukałem tego sterownika LPG i natknąłem się na taką kostkę (ECO GAS JUNIOR) i jest tam jeden przełąncznik i wystają z niego 3 diody nie jestem pewien czy to to jeżeli tak to co mogę z tym zrobic ? :-?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 lip 2008, 14:15

cudzilo2 pisze:mam pytanie szukałem tego sterownika LPG i natknąłem się na taką kostkę (ECO GAS JUNIOR) i jest tam jeden przełąncznik i wystają z niego 3 diody nie jestem pewien czy to to jeżeli tak to co mogę z tym zrobic ? :-?
A o co Ci chodzi bo nie kumam. Co byś chciał zrobić? Poza tym jakoś nie kojarzę tej nazwy :-( . Na pewno nic więcej na nim nie jest napisane? Jakaś nazwa firmy, np. 4gas czy coś w tym stylu. Zapewne jest to sterownik skoro ma trzy diody ale nie mam pojęcia co to za "zwierz".

cudzilo2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 lip 2008, 14:25

Post autor: cudzilo2 » 25 lip 2008, 16:51

Chodzi mi o to, że na benzynie silnik nie pracuje tak jak powinien a po resecie działa normalnie przez kilka dni, ale na benzynie mało śmigam tyle co odpalam, może to dlatego
PS o co chodzi z tą masą czy bez masy. Aha z tej kostki wychodzi jeszcze wolny przewód z kostką (może do jakiegoś komputera żeby podłąnczyc). Postaram zrobic zdjęcie tej kostki może wtedy na cos wpadniecie

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 lip 2008, 17:03

Zrób zdjęcie tego sterownika. Ta kostka to prawdopodobnie wyjście na PC-ta albo tester do regulacji.
cudzilo2 pisze:PS o co chodzi z tą masą czy bez masy
Zajrzyj tu: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,71/

Awatar użytkownika
pawel399
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 lip 2008, 12:35
Lokalizacja: Zwoleń

[80 B4 2.0 ABT 90KM] - nierówno chodzi na benzynie

Post autor: pawel399 » 28 lip 2008, 06:33

Pomocy. Po dwóch dniach jeżdżenia znowu sie wszystko poprzestawiało. Jest ustawione na "mase".
A dało by coś jak by ustawił na "fale"?
Nie wiem co dalej mam robić może ktoś mi doradzi?? Z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 28 lip 2008, 08:55

Skoro na "masie" się tez rozjeżdża to proponuję ustawić na odłączona, na fali też się rozjedzie. Na wszelki wypadek proponuję sprawdzić, czy ten "sterownik od gazu" (jeśli można go tak nazwać) jest wpięty w obwód sondy lambda. Może przestawianie nic nie zmienia bo nie jest podłączone tak jak trzeba. A swoją drogą to dawno montowałeś tą instalację, ja bym cisnął gaziarza niech poprawia co spieprzył a jak nie poradzi sobie to niech zabiera ten szajs i oddaje kasę.

Awatar użytkownika
pawel399
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 14 lip 2008, 12:35
Lokalizacja: Zwoleń

[80 B4 2.0 ABT 90KM] - nierówno chodzi na benzynie

Post autor: pawel399 » 28 lip 2008, 12:55

Gaz ma dopiero miesiąc. kable jakieś są podpięte pod sonde bo patrzyłem ale czy dobrze to nie wiem. A gazownik pojechał na wczasy. Próbuje sobie sam coś z tym zrobić bo niezdatne.
Gazownik ustawił na sterowniku wszystkie zworki były włączone w pozycji (on-on-on-on) i jakie to jest ustawienie? na stronie producenta http://www.lecholpg.pl/pl/oferta_mini.html nie było takich ustawień.
A żeby sterownik ustawić na "odłączona" to trzeba do góry wszystkie zworki ustawić na pozycje "off"?? i czy sie nic nie popsuje?? Bo tego ustawienia też nie znalazłem na stronie producenta.

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 28 lip 2008, 13:02

Jeśli chodzi o elektronikę, którą masz zamontowaną to nie wiele wiem, może kolega Danek zabierze głos to coś podpowie. Ja mam dla Ciebie inna propozycję. Zrób reset sterownika, zrób adaptację sterownika tj. uruchom i niech się nagrzeje do 90*, następnie odłącz całkowicie sondę lambda i tak pojeździj przez kilka dni, zobaczysz co się dzieje. Na benzynie nie powinno być kłopotów bo komputer podstawi sobie wartość zastępczą, zresztą latem i tak szybciej przełącza się na gaz (wyższe temperatury). Napisz czy cos pomogło. Swoją drogą to ile zapłaciłeś za tą instalację jeśli można wiedzieć?

Awatar użytkownika
Pablo_SC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 29 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Pablo_SC » 28 lip 2008, 23:23

widmo pisze:... ostatnio na autostradzie na LPG poszedł 180kmh czyli nieźle. na PB zamyka budzik...
To do ilu Ty masz ten budzik w swojej niunci ??? ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl