Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Cabrio ABC] Stag 300 czy to wina sterownika?

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

[Cabrio ABC] Stag 300 czy to wina sterownika?

Post autor: siwusek216 » 14 kwie 2014, 16:39

A wiec tak zacznę od historii. Jakis rok temu wymieniałem silnik i do tej pory jeździłem z odpiętym LPG po ponownym podłączeniu okazało się ze silnik szarpie na LPG jaki na Pb z tym ze przed podłączeniem na paliwie chodził bez żadnych szarpnięć czy poprychiwan. Zawiozłem auto do mechanika który podpinał LPG po 2 dniach stwierdził ze jest to wina sterownika LPG. I tu moje pytanie czy jest to mozliwe ze sterownik LPG wpływa na prace silnika na Pb jak to mogę sprawdzić? Mechanik twierdzi ze samo wyjecie bezpiecznika nie załatwia sprawy i trzeba go odłączyć "fizycznie" czy to on mógł go uszkodzić? Po wymianie motora instalacja była odpięta od sond lambda, wtrysków i wyjęty był bezpiecznik. Z mojej obserwacji nie podłączył przewodów do sond i do cewki zapłonowej podpięty jest jeden przewód a mam wrażenie a wręcz jestem pewien ze wcześniej były dwa.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 kwie 2014, 17:44

Mógł paść emulator w sterowniku gazu, że na benzynie nie przywraca połączenia na wtryskiwaczu benzyny. A na gazie też może nie podawać gazu na ten cylinder. Wyjęcie bezpiecznika od lpg nie pomoże na to.

Musiałbyś odłączyć sterownik od wtyczki i pozwierać odpowiednie pary pinów przy użyciu jakichś kabelków albo drucików aby wtryskiwacze benzynowe pracowały bez sterownika gazu.

Wtryskiwacze benzynowe masz podłączone przez przejściówki czy przylutowane do kabli na stałe :?:

Stag bez sond powinien działać. Co do kabli cewki to jeden to pewnie plus po zapłonie a drugi mógł być sygnał obrotów. Ale bez któregoś z tych kabli nie przełączyłby się na gaz.

Może reduktor wężykiem podciśnienia albo wtryskiwacze lpg przepuszczają gaz że psuje to pracę na benzynie.

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 14 kwie 2014, 18:46

Mógł paść emulator w sterowniku gazu, że na benzynie nie przywraca połączenia na wtryskiwaczu benzyny. A na gazie też może nie podawać gazu na ten cylinder. Wyjęcie bezpiecznika od lpg nie pomoże na to.

Musiałbyś odłączyć sterownik od wtyczki i pozwierać odpowiednie pary pinów przy użyciu jakichś kabelków albo drucików aby wtryskiwacze benzynowe pracowały bez sterownika gazu.
Przed podłączeniem były odpięte tylko wtyczki od wtrysków gazu, sygnał z cewki, wyjęty bezpiecznik i nic nie zakłócało pracy ecu wiec mógł go uszkodzić mechanik? Jakos coś mi się on nie widzi.
Może reduktor wężykiem podciśnienia albo wtryskiwacze lpg przepuszczają gaz że psuje to pracę na benzynie.
Jeśli dobrze rozumuje zamkniecie wielozaworu i spuszczenie ciśnienia z instalacji na filtrze fazy ciekłej powinno załatwić sprawę ewentualnej nieszczelności.
Wtryskiwacze benzynowe masz podłączone przez przejściówki czy przylutowane do kabli na stałe :?:
Sprawdzę i dam znać.
Na razie dzięki za pomoc.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 kwie 2014, 19:05

siwusek216 pisze:
Może reduktor wężykiem podciśnienia albo wtryskiwacze lpg przepuszczają gaz że psuje to pracę na benzynie.
Jeśli dobrze rozumuje zamkniecie wielozaworu i spuszczenie ciśnienia z instalacji na filtrze fazy ciekłej powinno załatwić sprawę ewentualnej nieszczelności.
Dokładnie tak

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 03 maja 2014, 14:38

Ewentualna nieszczelność wyeliminowana. Jak pomostkowac wtryski? Sa przylutowane.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 maja 2014, 15:01

siwusek216 pisze:Jak pomostkowac wtryski? Sa przylutowane.
Robisz mostki we wtyczce odłączonej w sterowniku. W załączniku masz jak połączyć, tylko pamiętaj że we wtyczce masz odbicie lustrzane.

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 03 maja 2014, 15:21

Dzieki połączymy napisze o wyniku zobaczymy czy pomoże.

[ Dodano: 2014-09-16, 09:20 ]
Czas na wyniki. Dzieki aldi za pomoc. Wtryski pomostkowane nadal szarpie wiec to nie wina sterownika. Pewnego pięknego dnia wjechałem do kałuży i szarpało mniej wiec przegląd instalacji elektrycznej okazało sie ze masa była słaba na "oczku" przy akumulatorze. Autko śmiga aż milo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl