[Cabrio ABC] Stag 300 czy to wina sterownika?
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
[Cabrio ABC] Stag 300 czy to wina sterownika?
A wiec tak zacznę od historii. Jakis rok temu wymieniałem silnik i do tej pory jeździłem z odpiętym LPG po ponownym podłączeniu okazało się ze silnik szarpie na LPG jaki na Pb z tym ze przed podłączeniem na paliwie chodził bez żadnych szarpnięć czy poprychiwan. Zawiozłem auto do mechanika który podpinał LPG po 2 dniach stwierdził ze jest to wina sterownika LPG. I tu moje pytanie czy jest to mozliwe ze sterownik LPG wpływa na prace silnika na Pb jak to mogę sprawdzić? Mechanik twierdzi ze samo wyjecie bezpiecznika nie załatwia sprawy i trzeba go odłączyć "fizycznie" czy to on mógł go uszkodzić? Po wymianie motora instalacja była odpięta od sond lambda, wtrysków i wyjęty był bezpiecznik. Z mojej obserwacji nie podłączył przewodów do sond i do cewki zapłonowej podpięty jest jeden przewód a mam wrażenie a wręcz jestem pewien ze wcześniej były dwa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mógł paść emulator w sterowniku gazu, że na benzynie nie przywraca połączenia na wtryskiwaczu benzyny. A na gazie też może nie podawać gazu na ten cylinder. Wyjęcie bezpiecznika od lpg nie pomoże na to.
Musiałbyś odłączyć sterownik od wtyczki i pozwierać odpowiednie pary pinów przy użyciu jakichś kabelków albo drucików aby wtryskiwacze benzynowe pracowały bez sterownika gazu.
Wtryskiwacze benzynowe masz podłączone przez przejściówki czy przylutowane do kabli na stałe :?:
Stag bez sond powinien działać. Co do kabli cewki to jeden to pewnie plus po zapłonie a drugi mógł być sygnał obrotów. Ale bez któregoś z tych kabli nie przełączyłby się na gaz.
Może reduktor wężykiem podciśnienia albo wtryskiwacze lpg przepuszczają gaz że psuje to pracę na benzynie.
Musiałbyś odłączyć sterownik od wtyczki i pozwierać odpowiednie pary pinów przy użyciu jakichś kabelków albo drucików aby wtryskiwacze benzynowe pracowały bez sterownika gazu.
Wtryskiwacze benzynowe masz podłączone przez przejściówki czy przylutowane do kabli na stałe :?:
Stag bez sond powinien działać. Co do kabli cewki to jeden to pewnie plus po zapłonie a drugi mógł być sygnał obrotów. Ale bez któregoś z tych kabli nie przełączyłby się na gaz.
Może reduktor wężykiem podciśnienia albo wtryskiwacze lpg przepuszczają gaz że psuje to pracę na benzynie.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Przed podłączeniem były odpięte tylko wtyczki od wtrysków gazu, sygnał z cewki, wyjęty bezpiecznik i nic nie zakłócało pracy ecu wiec mógł go uszkodzić mechanik? Jakos coś mi się on nie widzi.Mógł paść emulator w sterowniku gazu, że na benzynie nie przywraca połączenia na wtryskiwaczu benzyny. A na gazie też może nie podawać gazu na ten cylinder. Wyjęcie bezpiecznika od lpg nie pomoże na to.
Musiałbyś odłączyć sterownik od wtyczki i pozwierać odpowiednie pary pinów przy użyciu jakichś kabelków albo drucików aby wtryskiwacze benzynowe pracowały bez sterownika gazu.
Jeśli dobrze rozumuje zamkniecie wielozaworu i spuszczenie ciśnienia z instalacji na filtrze fazy ciekłej powinno załatwić sprawę ewentualnej nieszczelności.Może reduktor wężykiem podciśnienia albo wtryskiwacze lpg przepuszczają gaz że psuje to pracę na benzynie.
Sprawdzę i dam znać.Wtryskiwacze benzynowe masz podłączone przez przejściówki czy przylutowane do kabli na stałe :?:
Na razie dzięki za pomoc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Dzieki połączymy napisze o wyniku zobaczymy czy pomoże.
[ Dodano: 2014-09-16, 09:20 ]
Czas na wyniki. Dzieki aldi za pomoc. Wtryski pomostkowane nadal szarpie wiec to nie wina sterownika. Pewnego pięknego dnia wjechałem do kałuży i szarpało mniej wiec przegląd instalacji elektrycznej okazało sie ze masa była słaba na "oczku" przy akumulatorze. Autko śmiga aż milo.
[ Dodano: 2014-09-16, 09:20 ]
Czas na wyniki. Dzieki aldi za pomoc. Wtryski pomostkowane nadal szarpie wiec to nie wina sterownika. Pewnego pięknego dnia wjechałem do kałuży i szarpało mniej wiec przegląd instalacji elektrycznej okazało sie ze masa była słaba na "oczku" przy akumulatorze. Autko śmiga aż milo.