[80 B3 1.8 PGT] projekt turbo T3/T4
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
no to się cieszęrazem z Tobą <ok> <ok>turbofin pisze:Tym razem nie będzie LPG, zakładam digi I i tylko na etylinie będzie latało.
ale może zamiast nad digifantem myśleć może nad czymś w stylu Stand alone lub megasquirt? to trochę bardziej rozwojowe urzeądzenia.
ja jeśli kiedyś zasiąde do projektu 4.2 V8 to będę na tym rzeźbił. i albo Bikompresor, albo duże pojedyncze turbo, i raczej to drugie z niewielkim doładowaniem, chyba że będą pasować jakieś korby TDI pomyśl czy i do Ciebie nie będą pasować bo mogą przenosić ogromne momenty, szczególnie że w benzynie nie są obciązane aż takim stopniem sprężania
Akurat korby od G60 są bardzo mocne, widziałem zwykłe z 1,8 8v i te z PG to róznica w masywności jest znaczna. Nie słyszałem jeszcze o pogiętych korbach w G60.arwam pisze:no to się cieszęrazem z Tobą <ok> <ok>turbofin pisze:Tym razem nie będzie LPG, zakładam digi I i tylko na etylinie będzie latało.
ale może zamiast nad digifantem myśleć może nad czymś w stylu Stand alone lub megasquirt? to trochę bardziej rozwojowe urzeądzenia.
ja jeśli kiedyś zasiąde do projektu 4.2 V8 to będę na tym rzeźbił. i albo Bikompresor, albo duże pojedyncze turbo, i raczej to drugie z niewielkim doładowaniem, chyba że będą pasować jakieś korby TDI pomyśl czy i do Ciebie nie będą pasować bo mogą przenosić ogromne momenty, szczególnie że w benzynie nie są obciązane aż takim stopniem sprężania
Do V8 można by zapodać Eatona M112, ma ogromną wydajność nawet jak na tak dużą pojemność
na 4,2 nawet eaton M112 nie jest za bogatym kompresorem. ABZ'y sięwysoko kręcą więc jeśli dasz większe przełożenie, przekroczysz max obroty kompresora.
a co do Twojego projektu daj sobie jeszcze dodatkowy bypas z wyjścia kompresora na wejście, kiedy jedziesz z małym obciążeniem przy otwartym bypasie kompresor nie będzie generował strat, i nie potrzebnie obciążał paska a dodatkowo cała konstrukcja będzie żywotniejsza, za to bypas ma się zamykać kiedy wciskasz gaz do spodu
a co do Twojego projektu daj sobie jeszcze dodatkowy bypas z wyjścia kompresora na wejście, kiedy jedziesz z małym obciążeniem przy otwartym bypasie kompresor nie będzie generował strat, i nie potrzebnie obciążał paska a dodatkowo cała konstrukcja będzie żywotniejsza, za to bypas ma się zamykać kiedy wciskasz gaz do spodu
Ori G60 ma takiego bypasa, dobre rozwiązanie, tylko ja montuję blow offa, podczas zamykania przepustnicy będzie upuszczane powietrze, jak to się będzie zachowywało w trakcie jazdy to się okaże.
Jeśli zadowoli Cię 0,8 bara w 4,2 to M112 powinien dać radę. Max obroty kompresora są wieksze niż te z mapy tylko, że kręcenie wyżej nie zwiększa ciśnienia bo sprawność spada.
Chwilowo można zwiekszyć obroty wychodząc poza mapę.
Jeśli zadowoli Cię 0,8 bara w 4,2 to M112 powinien dać radę. Max obroty kompresora są wieksze niż te z mapy tylko, że kręcenie wyżej nie zwiększa ciśnienia bo sprawność spada.
Chwilowo można zwiekszyć obroty wychodząc poza mapę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ciekawe czy nie wystąpi efekt jak w 1.8 turbo przy wywaleniu DV na rzecz blow-offa. Czyli przepływomierz mierzy powietrze, które teoretycznie w 100% powinno trafić do silnika (a trafia w atmosferę) i na silnik idzie paliwo wyliczone także na to wyrzucone powietrze.turbofin pisze:Ori G60 ma takiego bypasa, dobre rozwiązanie, tylko ja montuję blow offa, podczas zamykania przepustnicy będzie upuszczane powietrze, jak to się będzie zachowywało w trakcie jazdy to się okaże.
Chyba że w ori G60 powietrze z tego zaworu nie trafia przed przepływomierz, który dzięki temu mierzy mniejszy przepływ.
Do kompresora zwiększają twardość sprężyny bov , żeby nie syczało przy niewielkim otwarciu przepustnicy, ale zastanawiam się jaki to ma sens, jak złoże auto to wyjdzie w jazdach testowychluckash pisze:Tu jest map sensor więc nie będzie błędów. Jedynie to ten bov może ciągle syczeć przy niewielkim uchyleniu przepustnicy w czasie jazdy.
Idziesz w dobrym kierunku z modami tak trzymaj. Ja stoję w miejscu jak na razie :mrgreen:
Co do doładowania to jest zagadka, bo mam założoną głowicę od audi A4 1,6 8v 100 KM, przełożenie kompresora eaton M45 2,4 , doładowanie na tej głowicy powinno wynosić około 0,85 bara i pytanie ile wyjdzie KM?
Na tej głowicy G60 , ale z turbiną przy doładowaniu około 0,7 bara osiągało ponad 200KM więc jestem ciekawy jak u mnie będzie?
Digi 1 jest z passata synchro po jakimś chipie , ale jak to będzie jeżdziło to się okaże...
Na czym kolego się zatrzymałeś? Miał być blok od jakiegoś tdi... i głowica 16V
Jak nie będziesz zadowolony z mocy to zawsze możesz wcisnąć tam turbo i powalczyć o następne 50-80km. Masz tam tyle miejsca że aż samo się o to prosi
Digi po chipie... hmmm... tu masz inna głowice. Ja bym jeździł ostrożnie nie wiadomo jaki to będzie miało afr.
Ja mam wszystko porozkładane czasu brak by zebrać to do kupy i trzeba jeszcze dokupić parę gratów. Dużo rzeczy zrobiłem od nowa min ssący kolektor.
Digi po chipie... hmmm... tu masz inna głowice. Ja bym jeździł ostrożnie nie wiadomo jaki to będzie miało afr.
Ja mam wszystko porozkładane czasu brak by zebrać to do kupy i trzeba jeszcze dokupić parę gratów. Dużo rzeczy zrobiłem od nowa min ssący kolektor.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zastanawiam się nad tym i chyba będzie to najlepsze rozwiązanie, za zestrojenie digi krzyczą sobie chyba coś koło 1000 złaldi pisze:Nie myślałeś nad sterownikiem piggyback do obsługi wtrysku paliwa? Dałbyś 600-700zł (+ ewentualnie 700 za szerokopasmową sondę lambda z kontrolerem) i mógłbyś stroić sobie sam. Bo indywidualne strojenie digifanta będzie raczej drogie i w razie dodatkowego strojenia po przeróbkach znów koszty.
Do strojenia można by wykorzystać wąskopasmową ori sondę?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trochę może być uciążliwe szukanie punktu zmiany napięcia. Ale nie jest to niemożliwe, chyba w III generacji LPG tak się stroiło całą mapę podawania paliwa na wąskopasmową sondę.turbofin pisze:Do strojenia można by wykorzystać wąskopasmową ori sondę?
Jedynie szerokopasmowa przydałaby się na miejsca mapy, gdzie trzyma się pedał w podłodze, bo tam dobrze by mieć przylane na AFR 12:1 a zwykła sonda przy już przy uboższej mieszance wskoczy na okolice 1V.