Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 PGT] projekt turbo T3/T4

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 14 kwie 2014, 21:36

jest git

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 14 kwie 2014, 22:06

arwam pisze:<ok> <ok>
co prawda za gazownictwem nie przepadam ale znając polskie realia, rozumiem.
mimo wszystko podejście autora tematu jest na duży plus

Tym razem nie będzie LPG, zakładam digi I i tylko na etylinie będzie latało.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 14 kwie 2014, 22:39

turbofin pisze:Tym razem nie będzie LPG, zakładam digi I i tylko na etylinie będzie latało.
no to się cieszęrazem z Tobą <ok> <ok>

ale może zamiast nad digifantem myśleć może nad czymś w stylu Stand alone lub megasquirt? to trochę bardziej rozwojowe urzeądzenia.
ja jeśli kiedyś zasiąde do projektu 4.2 V8 to będę na tym rzeźbił. i albo Bikompresor, albo duże pojedyncze turbo, i raczej to drugie z niewielkim doładowaniem, chyba że będą pasować jakieś korby TDI pomyśl czy i do Ciebie nie będą pasować bo mogą przenosić ogromne momenty, szczególnie że w benzynie nie są obciązane aż takim stopniem sprężania

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 15 kwie 2014, 18:15

arwam pisze:
turbofin pisze:Tym razem nie będzie LPG, zakładam digi I i tylko na etylinie będzie latało.
no to się cieszęrazem z Tobą <ok> <ok>

ale może zamiast nad digifantem myśleć może nad czymś w stylu Stand alone lub megasquirt? to trochę bardziej rozwojowe urzeądzenia.
ja jeśli kiedyś zasiąde do projektu 4.2 V8 to będę na tym rzeźbił. i albo Bikompresor, albo duże pojedyncze turbo, i raczej to drugie z niewielkim doładowaniem, chyba że będą pasować jakieś korby TDI pomyśl czy i do Ciebie nie będą pasować bo mogą przenosić ogromne momenty, szczególnie że w benzynie nie są obciązane aż takim stopniem sprężania
Akurat korby od G60 są bardzo mocne, widziałem zwykłe z 1,8 8v i te z PG to róznica w masywności jest znaczna. Nie słyszałem jeszcze o pogiętych korbach w G60.

Do V8 można by zapodać Eatona M112, ma ogromną wydajność nawet jak na tak dużą pojemność

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 15 kwie 2014, 19:52

na 4,2 nawet eaton M112 nie jest za bogatym kompresorem. ABZ'y sięwysoko kręcą więc jeśli dasz większe przełożenie, przekroczysz max obroty kompresora.

a co do Twojego projektu daj sobie jeszcze dodatkowy bypas z wyjścia kompresora na wejście, kiedy jedziesz z małym obciążeniem przy otwartym bypasie kompresor nie będzie generował strat, i nie potrzebnie obciążał paska a dodatkowo cała konstrukcja będzie żywotniejsza, za to bypas ma się zamykać kiedy wciskasz gaz do spodu

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 15 kwie 2014, 20:25

Ori G60 ma takiego bypasa, dobre rozwiązanie, tylko ja montuję blow offa, podczas zamykania przepustnicy będzie upuszczane powietrze, jak to się będzie zachowywało w trakcie jazdy to się okaże.


Jeśli zadowoli Cię 0,8 bara w 4,2 to M112 powinien dać radę. Max obroty kompresora są wieksze niż te z mapy tylko, że kręcenie wyżej nie zwiększa ciśnienia bo sprawność spada.
Chwilowo można zwiekszyć obroty wychodząc poza mapę.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 kwie 2014, 20:37

turbofin pisze:Ori G60 ma takiego bypasa, dobre rozwiązanie, tylko ja montuję blow offa, podczas zamykania przepustnicy będzie upuszczane powietrze, jak to się będzie zachowywało w trakcie jazdy to się okaże.
Ciekawe czy nie wystąpi efekt jak w 1.8 turbo przy wywaleniu DV na rzecz blow-offa. Czyli przepływomierz mierzy powietrze, które teoretycznie w 100% powinno trafić do silnika (a trafia w atmosferę) i na silnik idzie paliwo wyliczone także na to wyrzucone powietrze.

Chyba że w ori G60 powietrze z tego zaworu nie trafia przed przepływomierz, który dzięki temu mierzy mniejszy przepływ.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 15 kwie 2014, 22:02

Zamontuję blow - offa przed COPOT em tak, żeby nie mierzyło upuszczonego powietrza

W G60 nie ma przepływki, są tylko dwa switche no i COPOT od temp zasysanego powietrza.

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 20 kwie 2014, 19:16

Tu jest map sensor więc nie będzie błędów. Jedynie to ten bov może ciągle syczeć przy niewielkim uchyleniu przepustnicy w czasie jazdy.

Idziesz w dobrym kierunku z modami tak trzymaj. Ja stoję w miejscu jak na razie :mrgreen:

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 21 kwie 2014, 01:02

luckash pisze:Tu jest map sensor więc nie będzie błędów. Jedynie to ten bov może ciągle syczeć przy niewielkim uchyleniu przepustnicy w czasie jazdy.

Idziesz w dobrym kierunku z modami tak trzymaj. Ja stoję w miejscu jak na razie :mrgreen:
Do kompresora zwiększają twardość sprężyny bov , żeby nie syczało przy niewielkim otwarciu przepustnicy, ale zastanawiam się jaki to ma sens, jak złoże auto to wyjdzie w jazdach testowych ;-)

Co do doładowania to jest zagadka, bo mam założoną głowicę od audi A4 1,6 8v 100 KM, przełożenie kompresora eaton M45 2,4 , doładowanie na tej głowicy powinno wynosić około 0,85 bara i pytanie ile wyjdzie KM?

Na tej głowicy G60 , ale z turbiną przy doładowaniu około 0,7 bara osiągało ponad 200KM więc jestem ciekawy jak u mnie będzie?

Digi 1 jest z passata synchro po jakimś chipie , ale jak to będzie jeżdziło to się okaże...

Na czym kolego się zatrzymałeś? Miał być blok od jakiegoś tdi... i głowica 16V

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 21 kwie 2014, 10:48

Jak nie będziesz zadowolony z mocy to zawsze możesz wcisnąć tam turbo i powalczyć o następne 50-80km. Masz tam tyle miejsca że aż samo się o to prosi :-P

Digi po chipie... hmmm... tu masz inna głowice. Ja bym jeździł ostrożnie nie wiadomo jaki to będzie miało afr.

Ja mam wszystko porozkładane czasu brak by zebrać to do kupy i trzeba jeszcze dokupić parę gratów. Dużo rzeczy zrobiłem od nowa min ssący kolektor.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 21 kwie 2014, 19:40

Może być ubogo, bo ta głowica ma dużo większy przepływ niż ori g60.

Strojenie będzie trzeba zrobić i pewno podnieść ciśnienie paliwa na listwie do 3,5 - 4 bara

Narazie niech odpali a póżniej sprawdzi się AFR jakąś sondą szerokopasmową najlepiej na hamowni .

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 kwie 2014, 20:06

Nie myślałeś nad sterownikiem piggyback do obsługi wtrysku paliwa? Dałbyś 600-700zł (+ ewentualnie 700 za szerokopasmową sondę lambda z kontrolerem) i mógłbyś stroić sobie sam. Bo indywidualne strojenie digifanta będzie raczej drogie i w razie dodatkowego strojenia po przeróbkach znów koszty.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 21 kwie 2014, 20:31

aldi pisze:Nie myślałeś nad sterownikiem piggyback do obsługi wtrysku paliwa? Dałbyś 600-700zł (+ ewentualnie 700 za szerokopasmową sondę lambda z kontrolerem) i mógłbyś stroić sobie sam. Bo indywidualne strojenie digifanta będzie raczej drogie i w razie dodatkowego strojenia po przeróbkach znów koszty.
Zastanawiam się nad tym i chyba będzie to najlepsze rozwiązanie, za zestrojenie digi krzyczą sobie chyba coś koło 1000 zł

Do strojenia można by wykorzystać wąskopasmową ori sondę?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 kwie 2014, 20:46

turbofin pisze:Do strojenia można by wykorzystać wąskopasmową ori sondę?
Trochę może być uciążliwe szukanie punktu zmiany napięcia. Ale nie jest to niemożliwe, chyba w III generacji LPG tak się stroiło całą mapę podawania paliwa na wąskopasmową sondę.
Jedynie szerokopasmowa przydałaby się na miejsca mapy, gdzie trzyma się pedał w podłodze, bo tam dobrze by mieć przylane na AFR 12:1 a zwykła sonda przy już przy uboższej mieszance wskoczy na okolice 1V.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl