[B4 2.0 ABK] nie jezdzi na LPG
[B4 2.0 ABK] nie jezdzi na LPG
witajcie, mam taki problem z moja niunią, posiadalem instalacje LPG II gen GRC ze sterownikiem komputerkiem BRC JUST instalacja zaczela mi swirowac, choinka robila sie na przelaczniku itp, w koncu pewnego dnia wogole przestal jezdzic na LPG pomimo wlaczonego na stale klawisza na GAZ auto jezdzilo na BENZYNIE; sam szukalem myslac ze to moze bezpieczniki czy zwarcie, nic nie znalazlem wiec podjechalem do gazowników - sugestia gazownika byla taka "wywalic ta stara instalacje i wstawic zwykly sterownik plus jeden przekaznik i bedzie OK" wiec na wlasna rękę zakupiłem STAG 2W podlaczylemwedlag dołączonego schematu i nadal taka sama sytuacja jak przy poprzedniej instalacji tzn wogole nie jezdzi i nie odpala na gazie, jeśli klawisz jest przelaczony na stale na gaz, przekrecam kluczyk stacyjki slysze jak cyknal elektrozawory i zaswieci sie zielona kontrolka doslownie na 2 sekundy i rozlocza kontrolka zmienia sie na czerwona... pomocy! nie ma zilonego pojecia co sie dzieje POMOCY
co do podlaczenia STAG 2W podpialem w nastepujacy sposob:
bialy - wskaznik stanu gazu
niebieski - pod elektozawory LPG
zółty - pod wtryski (i tu wstawilem przekaźnik tak jak zalecaja czyli rozciety przewod od wtrysków koloru w tej chwili nie pamietam napewno bialy z jakim paskiem i te przewody dalem pod 87 i 87a na przekaźniku, 85 pod mase i 86 pod niebieskie tu gdzie elektozawory LPG)
brązowy - pod cewke zaplonowa pod brazowy
czarny - masa
czerwony - +12V po stacyjce
proszę o pilna pomoc i porady - bo juz mi sie pomysly skonczyly co moze byc przyczyna
co do podlaczenia STAG 2W podpialem w nastepujacy sposob:
bialy - wskaznik stanu gazu
niebieski - pod elektozawory LPG
zółty - pod wtryski (i tu wstawilem przekaźnik tak jak zalecaja czyli rozciety przewod od wtrysków koloru w tej chwili nie pamietam napewno bialy z jakim paskiem i te przewody dalem pod 87 i 87a na przekaźniku, 85 pod mase i 86 pod niebieskie tu gdzie elektozawory LPG)
brązowy - pod cewke zaplonowa pod brazowy
czarny - masa
czerwony - +12V po stacyjce
proszę o pilna pomoc i porady - bo juz mi sie pomysly skonczyly co moze byc przyczyna
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sygnał obrotów z cewki skąd wziąłeś? Z zacisku 1 cewki czy podłączałeś się do 3 pinowej wtyczki?
Możesz też okręcić kabel sygnału obrotów o przewód wysokiego napięcia, choć wtedy jest trudniejsze odpalanie na gazie bo nie otwierają się elektrozawory przed odpaleniem.
A jak przełączysz z benzyny na gaz to otwierają się elektrozawory? Albo czy pojawia się plus na niebieskim?
Musisz ustalić czy przełącznik nie załącza elektrozaworów czy któryś elektrozawór się nie otwiera po przełączeniu na gaz.
W moim poprzednim aucie w reduktorze BRC AT90E zawsze sklejał mi się elektrozawór na reduktorze. Sprawdź czy do wszystkich elektrozaworów dochodzi napięci i czy cyka w nich tłoczek przy podłączeniu napięcia. Możesz sobie podłączyć pod elektrozawory kabel z plusem.
Możesz też okręcić kabel sygnału obrotów o przewód wysokiego napięcia, choć wtedy jest trudniejsze odpalanie na gazie bo nie otwierają się elektrozawory przed odpaleniem.
A jak przełączysz z benzyny na gaz to otwierają się elektrozawory? Albo czy pojawia się plus na niebieskim?
Musisz ustalić czy przełącznik nie załącza elektrozaworów czy któryś elektrozawór się nie otwiera po przełączeniu na gaz.
W moim poprzednim aucie w reduktorze BRC AT90E zawsze sklejał mi się elektrozawór na reduktorze. Sprawdź czy do wszystkich elektrozaworów dochodzi napięci i czy cyka w nich tłoczek przy podłączeniu napięcia. Możesz sobie podłączyć pod elektrozawory kabel z plusem.
tzn tak w tej chwili jezdze autkiem na LPG "awaryjnie" poprostu podalem + i - bezpośrednio na elektrozawory i wypialem wtyczke z pompy benzyny - audiczka śmiga bez problemów, czyli wyglada na to ze elektrozawory są chyba ok bo wszystkie się otwieraja i wszystkie tykaja po podaniu pradu
jesli chodzi o ten kabelek co ma byc do cewki to podlaczylem go pod wtyczke idaca do cewki pod kabel brazowy ten od lewej na rysunku
załączam również filmik, zobaczcie co sie dzieje, po przekreceniu kluczyka ulamek sekundy jest ok bo zaswieca sie zielona kontrolka po czym jakims cudem wraza na czerwona pomimo ze klawisz jest w pozycji na stale LPG
https://www.youtube.com/watch?v=pv4hefeVMlk&feature=youtu.be
jesli chodzi o ten kabelek co ma byc do cewki to podlaczylem go pod wtyczke idaca do cewki pod kabel brazowy ten od lewej na rysunku
załączam również filmik, zobaczcie co sie dzieje, po przekreceniu kluczyka ulamek sekundy jest ok bo zaswieca sie zielona kontrolka po czym jakims cudem wraza na czerwona pomimo ze klawisz jest w pozycji na stale LPG
https://www.youtube.com/watch?v=pv4hefeVMlk&feature=youtu.be
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W jakiej pozycji miałeś przełącznik na tym filmiku?
Jeśli na odpalaniu na gazie (pozycja 0) to jest normalne że przez chwilę wskakuje na gaz aby dać dawkę rozruchową. A później przy paleniu znów powinno wskoczyć na zielone.
A w pozycji II, po przegazowaniu zapala się zielona kontrolka?
Żółty dajesz pod 86 masę 85 a odcięcie wtrysków między 30 oraz 87 (albo 87a jeśli na żółtym pojawia się plus przy pracy na gazie, ale jak dobrze pamiętam to tu plus jest przy pracy na benzynie więc 87 bez a).
drugi sposób to żółty ze staga 2w zostawiasz niepodłączony, 86 masa, 85 plus z elektrozaworów, odcięcie wtrysków między 30 a 87a.
Jeśli na odpalaniu na gazie (pozycja 0) to jest normalne że przez chwilę wskakuje na gaz aby dać dawkę rozruchową. A później przy paleniu znów powinno wskoczyć na zielone.
A w pozycji II, po przegazowaniu zapala się zielona kontrolka?
Jak musisz odpiąć pompkę benzyny aby tak jeździć to musisz mieć skopane odcięcie wtryskiwaczy bo jak wcześniej pisałeś podłączyłeś przekaźnik, który miał odcinać wtryski gdy na elektrozaworach gazu jest prąd.stom007 pisze: tzn tak w tej chwili jezdze autkiem na LPG "awaryjnie" poprostu podalem + i - bezpośrednio na elektrozawory i wypialem wtyczke z pompy benzyny - audiczka śmiga bez problemów,
I pewnie dlatego nie działa odcięcie. Poprawnie powinno być tak:stom007 pisze:zółty - pod wtryski (i tu wstawilem przekaźnik tak jak zalecaja czyli rozciety przewod od wtrysków koloru w tej chwili nie pamietam napewno bialy z jakim paskiem i te przewody dalem pod 87 i 87a na przekaźniku, 85 pod mase i 86 pod niebieskie tu gdzie elektozawory LPG)
Żółty dajesz pod 86 masę 85 a odcięcie wtrysków między 30 oraz 87 (albo 87a jeśli na żółtym pojawia się plus przy pracy na gazie, ale jak dobrze pamiętam to tu plus jest przy pracy na benzynie więc 87 bez a).
drugi sposób to żółty ze staga 2w zostawiasz niepodłączony, 86 masa, 85 plus z elektrozaworów, odcięcie wtrysków między 30 a 87a.
tak na filmie mialem w pozycji 0
sprawdzilem tak jak opisales metoda I i II obie zawiodly
co sie okazuje nie moge odpalic na benzynie raz na 3 razy chwile odpali i gasnie wtedy tak jakby chcial sie wlaczyc gaz w pozycji 0 no ale niestety gasnie
jak odpale na zwarcie na gazie zostawie w pozycji 0 to i tak gasnie
coś chyba jest nie tak przy listwie wtryskowej ale co??? gdzie szukać przyczyny??? doklad biegna te kable od wtrysków??
a i jeszcze jedno pytanko jeśli chodzi o sama instalacje STAG2 W czy w tej pozycji na sam rozruch potrzebuje benzyne?? nie da sie na samym gazie odpalic i jezdzic??
sprawdzilem tak jak opisales metoda I i II obie zawiodly
co sie okazuje nie moge odpalic na benzynie raz na 3 razy chwile odpali i gasnie wtedy tak jakby chcial sie wlaczyc gaz w pozycji 0 no ale niestety gasnie
jak odpale na zwarcie na gazie zostawie w pozycji 0 to i tak gasnie
coś chyba jest nie tak przy listwie wtryskowej ale co??? gdzie szukać przyczyny??? doklad biegna te kable od wtrysków??
a i jeszcze jedno pytanko jeśli chodzi o sama instalacje STAG2 W czy w tej pozycji na sam rozruch potrzebuje benzyne?? nie da sie na samym gazie odpalic i jezdzic??
skopane odciecie wtryskiwacz - tzn? gdzie szukać przyczyny?aldi pisze:Jak musisz odpiąć pompkę benzyny aby tak jeździć to musisz mieć skopane odcięcie wtryskiwaczy bo jak wcześniej pisałeś podłączyłeś przekaźnik, który miał odcinać wtryski gdy na elektrozaworach gazu jest prąd.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pisałem wyżej. Jak podłączyłeś przekaźnik do odcinania tak jak napisałem w pierwszej wiadomości to masz to źle podłączone.stom007 pisze:co sie okazuje nie moge odpalic na benzynie [...] skopane odciecie wtryskiwacz - tzn? gdzie szukać przyczyny?
Kable do listy masz dwa, jeden to zasilanie a drugim idą sygnały otwierające wtryskiwacze (w postaci masy). Jak przetniesz którykolwiek z tych dwóch kabli przed miejsce gdzie rozchodzą się na wtryskiwacze to te przestaną pracować.
Od tego jest pozycja 0.stom007 pisze:nie da sie na samym gazie odpalic i jezdzic??
I napisz czy na zapalonym silnik przy pozycji 0 albo II zapala się zielona lampka :!:
chyba się za bardzo nie rozumiemy
zapala sie tylko tak jak widac na filmie - czyli w pozycji 0 przekrecam kluczyk stacyjki i zapala sie zielona tylko na moment
w tej chwili odpalam auto TYLKO I WYLACZNIE podlaczajac na chama + i - do elektrozaworów
czemu mam źle podlączone? podłączyłem dokładnie tak jak opisaleś w ostatniej wiadomości dwie metody, obie zastosowałem i nadal jest źlealdi pisze:Pisałem wyżej. Jak podłączyłeś przekaźnik do odcinania tak jak napisałem w pierwszej wiadomości to masz to źle podłączone.stom007 pisze:co sie okazuje nie moge odpalic na benzynie [...] skopane odciecie wtryskiwacz - tzn? gdzie szukać przyczyny?
ok, tylko właśnie do tego zmierzam że na pozycji 0 ani nie moge odpalić ani jezdzicaldi pisze:Kable do listy masz dwa, jeden to zasilanie a drugim idą sygnały otwierające wtryskiwacze (w postaci masy). Jak przetniesz którykolwiek z tych dwóch kabli przed miejsce gdzie rozchodzą się na wtryskiwacze to te przestaną pracować.
Od tego jest pozycja 0.stom007 pisze:nie da sie na samym gazie odpalic i jezdzic??
lampka na stale nie zapala sie w zadnej pozycjialdi pisze:I napisz czy na zapalonym silnik przy pozycji 0 albo II zapala się zielona lampka :!:
zapala sie tylko tak jak widac na filmie - czyli w pozycji 0 przekrecam kluczyk stacyjki i zapala sie zielona tylko na moment
w tej chwili odpalam auto TYLKO I WYLACZNIE podlaczajac na chama + i - do elektrozaworów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A sory tak napisałem że nie zajarzyłem że sprawdzałeś obie metody.stom007 pisze:chyba się za bardzo nie rozumiemyczemu mam źle podlączone? podłączyłem dokładnie tak jak opisaleś w ostatniej wiadomości dwie metody, obie zastosowałem i nadal jest źlealdi pisze:Pisałem wyżej. Jak podłączyłeś przekaźnik do odcinania tak jak napisałem w pierwszej wiadomości to masz to źle podłączone.stom007 pisze:co sie okazuje nie moge odpalic na benzynie [...] skopane odciecie wtryskiwacz - tzn? gdzie szukać przyczyny?
Co do braku przełączania na zieloną lampkę to teraz wziąłem schemat i źle podłączyłeś sygnał obrotów (brązowy kabel staga):
Powinien być podłączony do zielono-białego czyli środkowy pin. A najlepiej abyś dobrał się w cewko-module do miejsca gdzie moduł łączy się z cewką. Zasilanie to pin 3 czyli kabel czarny.stom007 pisze:jesli chodzi o ten kabelek co ma byc do cewki to podlaczylem go pod wtyczke idaca do cewki pod kabel brazowy ten od lewej na rysunku
Następna rzecz to czy wypiąłeś odcięcie wtryskiwaczy z BRC.
podpiałem brazowy kabelek pod bialo-zielony tak jak radzisz i jest troszke lepiej
tzn. odpalić auta nadal nie moge w zadnej pozycji, w pozycji 0 nadal zachowuje sie tak jak na filmie
wiec odpalilem auto (NA ZIMNYM) na ostro, zostawilem w pozycji 0, audiczka odpalila i wtedy rozlaczylem kabelki te "na ostro" i chodzi ok rowniez w pozycji II, świeca dwie kontrolki czerwona od lewej i w koncu ta zielona srodkowa, natomiast w pozycji I niestety gasnie
po rozgrzaniu w pozycji 0 udaje sie odpalic ale nie za kazdym razem (moim zdaniem za krotki jest ten wtrysk pocztkowy gazu - tak jak widac na filmie, gdyby nie to pewnie odpalilbym w pozycji 0 rowniez na zimnym [wiem ze tak nie mozna ale w tej chwili nie mam wyjscia])
i teraz co dalej? coś musi być nie tak z benzyna....
co masz na mysli czy wypialem odciecie z BRC? tam biegly dwa kabelki od wtrysku do kompa bodajze i nic tam wiecej nie bylo
tzn. odpalić auta nadal nie moge w zadnej pozycji, w pozycji 0 nadal zachowuje sie tak jak na filmie
wiec odpalilem auto (NA ZIMNYM) na ostro, zostawilem w pozycji 0, audiczka odpalila i wtedy rozlaczylem kabelki te "na ostro" i chodzi ok rowniez w pozycji II, świeca dwie kontrolki czerwona od lewej i w koncu ta zielona srodkowa, natomiast w pozycji I niestety gasnie
po rozgrzaniu w pozycji 0 udaje sie odpalic ale nie za kazdym razem (moim zdaniem za krotki jest ten wtrysk pocztkowy gazu - tak jak widac na filmie, gdyby nie to pewnie odpalilbym w pozycji 0 rowniez na zimnym [wiem ze tak nie mozna ale w tej chwili nie mam wyjscia])
i teraz co dalej? coś musi być nie tak z benzyna....
co masz na mysli czy wypialem odciecie z BRC? tam biegly dwa kabelki od wtrysku do kompa bodajze i nic tam wiecej nie bylo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może spróbuj jeszcze poregulować czułość wykrywania obrotów potencjometrem z boku przełącznika. Tylko ostrożnie to rób, bo to mały delikatny potencjometr.
Albo jeszcze spróbuj okręcić brązowy kabel wokół kabla wysokiego napięcia. Tylko wtedy może nie działać "dawka startowa".
Co do braku pracy na benzynie to zobacz jeszcze raz jak masz podpięte odcięcie. Albo na próbę złącz kable poza przekaźnikiem.
Albo jeszcze spróbuj okręcić brązowy kabel wokół kabla wysokiego napięcia. Tylko wtedy może nie działać "dawka startowa".
Możesz kilka razy włączać i wyłączać zapłon aby więcej gazu poszło. I upewnij się że nie zacina ci się elektrozawór na reduktorze. Ja sam przy reduktorze BRC musiałem dołożyć przycisk otwierający zawory gazu manualnie żeby dać mu napięcie na 10 sekund aby się otworzył.stom007 pisze:po rozgrzaniu w pozycji 0 udaje sie odpalic ale nie za kazdym razem (moim zdaniem za krotki jest ten wtrysk pocztkowy gazu
Co do braku pracy na benzynie to zobacz jeszcze raz jak masz podpięte odcięcie. Albo na próbę złącz kable poza przekaźnikiem.
Jak dwa kable to OK bo myślałem że może masz wpięte w każdy z 4 wtryskiwaczy osobno. Na tych kablach wyprowadzonych przez zrobiłeś nowe odcięcie?stom007 pisze:co masz na mysli czy wypialem odciecie z BRC? tam biegly dwa kabelki od wtrysku do kompa bodajze i nic tam wiecej nie bylo
Regulacja czyłości niestety nic nie dala okrecanie kabla tez nic
Co do pozycji 0 tej centralki - to uważam ze to totalny bezsens ze tak szybko ona odcina i nie da sie tego ustawic a ni zmienic
Zakupiłem włacznik chwilowy i beda go musial dodatkowo domontowac.
Jeszcze ma takie pytanie, bo zauwazylem ze jak krece rozrusznikiem to przygasa mi cala centralka i tym samym mysle ze zamyka elektorzawory, gdzie prawidłowo powinien być wpiety czerwony kabel +12 V?? bo moze wlasnie tu jest przyczyna ze nie moge odpalic w pozycji 0
Jeśli chodzi o benzyne polaczylem ponownie odciecie i nic to nie dalo :-| pompa paliwa pracuje ale zauwazylem ze momentami tak jakby nie chodzila rowno czy to oznacza ze padla?
Co do pozycji 0 tej centralki - to uważam ze to totalny bezsens ze tak szybko ona odcina i nie da sie tego ustawic a ni zmienic
Zakupiłem włacznik chwilowy i beda go musial dodatkowo domontowac.
Jeszcze ma takie pytanie, bo zauwazylem ze jak krece rozrusznikiem to przygasa mi cala centralka i tym samym mysle ze zamyka elektorzawory, gdzie prawidłowo powinien być wpiety czerwony kabel +12 V?? bo moze wlasnie tu jest przyczyna ze nie moge odpalic w pozycji 0
Jeśli chodzi o benzyne polaczylem ponownie odciecie i nic to nie dalo :-| pompa paliwa pracuje ale zauwazylem ze momentami tak jakby nie chodzila rowno czy to oznacza ze padla?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeszcze możesz próbować podłączyć pod wyjście modułu do cewki:stom007 pisze:Regulacja czyłości niestety nic nie dala okrecanie kabla tez nic
http://img835.imageshack.us/img835/1010/ro5s.jpg tylko musisz metodą prób i błędów sprawdzić, który to jest zacisk sygnałowy.
Wcześniej pisałem - najczęściej wpina się pod zasilanie cewki. Czyli czarny w 3 pinowej wtyczce cewki.stom007 pisze:gdzie prawidłowo powinien być wpiety czerwony kabel +12 V??
Jeszcze możesz podłączyć LPG pod przekaźnik pompy paliwa. Wtedy będzie załączać się lpg tak jak pompa paliwa czyli przy pracy silnika. Do tego będzie za każdym razem długa dawka startowa (może nawet za długa i trzeba będzie od razu kręcić rozrusznikiem).
Do tego jakiś byle jaki przełącznik aby móc rozłączyć ten obwód i nie trzeba przełącznika dedykowanego pod LPG.
podlaczylem narazie zasilanie pod czarny do wtyczki idacej do cewki, wyglada na to ze jest wszystko ok chociaz musze dosc dlugo krecic na zimnym zeby odpalic na gazie, wiec czasami napewno się przyda wlaczniczek chwilowy (uniwersalny) ktory zamontowalem sobie w polce pod kierownica, taki jak na zdjeciu
pozostal mi tylko do ogarniecia temat benzyny bo nadal nie wiem gdzie jest problem
pozostal mi tylko do ogarniecia temat benzyny bo nadal nie wiem gdzie jest problem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków