Pompa wody jest nowa, a pompa wspomagania jest dużo niżej niż występuje dźwięk. Dźwięk wydobywa sie bardziej z pod obudowy rozrządu w okolicach klawiatury. Paski są naciągnięte optymalnie. Wcześniej mechanik napiął tak paski, że kółka od pomp się śliskały, a piski też występowały (w okolicach 950-1100 R.P.M.) teraz gdy wszystko jest poprawnie naciągnięte, a rozrząd poprawnie ustawiony auto chodzi ciszej, jest bardziej elastyczne ale są te piski/kwiki (tym razem w okolicach 1300 R.P.M.)
Jak PieterB, obstawiał bym napinacz, może łożysko już siada, spróbuj psiknąć WD 40 bądź silikon w szpraju ewentualnie podmienić na chwilę od kogoś sprawną rolkę.
Tylko, że rozrząd był wymieniany ~7 miesięcy temu wraz z napinaczem ale coś mi się zdaje, że kupie jeszcze raz jakiś konkretny i sam wymienię, jutro będę kombinował.
Witam,
U mnie jest podobny efekt przy obrotach ok. 1000. Po wizycie u mechanika dowiedzialem sie, ze to koncowe zywota łożyska oporowego sprzęgła. Bylem nie mile zaskoczony bo mialem nadzieje, ze to moze lozysko alternatora. Daj znac jak rozwiazales ten problem bo sam jestem ciekawy co to za swist. Chcialbym zeby to byko cos innego niz sprzeglo bo to kosztowny serwis. Pozdro
Moze w końcu ktoś pomoże . Ten dźwięk jest identyczny z tym, który wydostaje sie z pod maski mojej Audi.
Tyle, że jak zaznaczylem wylacznie przy obrotach ok 1000. Lekko obniz lub dopnies i powinno byc ok. Trzeba jednak wziąć pod uwage chwilowy moment obciazenia silnika np. Wentylator chlodzenia, reguluj z wyczuciem no a dobrze jest ta usterke usunąć. ,) . Czekamy więc na POMOC ...
Miałem po wymianie rozrządu identyczny dźwięk występujący tylko na rozgrzanym silniku i tylko przy 1000 obrotach. Pasek rozrządu był delikatnie za mocno naciągnięty.
Dokładnie znajomy miał takie coś jak sam sobie rozrząd zrobił też w 1Z. Pojechał do mechanika, ten mu poluzował odrobinę pasek i ucichło. Powiedział mu, że zbyt duża siła obciążała rolkę, czy coś takiego. Btw. pasek musi się leciutko uginać, kiedyś czytałem, że naciąg jest dobry wtedy gdy paska nie da się obrócić o 90* w najluźniejszym miejscu tzn. da się na jakieś 80*, ale nwm czy to prawda
Karti pisze:Dzwięk występuje u mnie tylko po zagrzaniu , temp. około 90 stopnie obroty 980 . hmm czy może za mocno naciągnięty pasek może być przyczyną ?.
Czy ja niewyraźnie piszę? Napisałem, że u mnie był przyczyną. Poluzuj pasek i sprawdź.