Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ] Za wysoka temperatura

ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ferrador » 11 sie 2013, 18:33

Dzięki. Auto stoi na warsztacie, dam znać jak tylko będę miał możliwość co w trawie piszczy. Już mi dzwonili, ze napewno chłodnica niedrożna, co dalej??? Czas pokaże.

Awatar użytkownika
yaho71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: Rejowiec

Post autor: yaho71 » 13 sie 2013, 16:33

No i ja Panowie walczę dalej.. już nie mam siły.
Wczoraj zaprowadziłem auto do mechanika.
Zrzucił głowice i na oko stwierdził że uszczelka raczej była szczelna.
Dzisiaj ma sprawdzić głowice na szczelność..

btw. Jak mam już głowicę zrzuconą co można jeszcze posprawdzać bądź wymienić przy okazji?
Obrazek

ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ferrador » 14 sie 2013, 22:23

Princessa już w domciu;) Okazało się, że chłodnica była niedrożna wystarczająco. Kupili nowa, założyli, przy okazji zmienili rozrząd (choć km nie było, to piaty roczek stuknąłby w lutym), zalany G12+ (czerwony), ciśnienia pomierzone, wymieniony króciec trójdrożny górny. Teraz temp jest na 88-90, ale pewnie przez to, że termostat wcześniej wyjąłem. Muszę go zaaplikować z powrotem. Powinno działać! Will see ;)

[ Dodano: 2013-08-14, 22:27 ]
yaho71 pisze:No i ja Panowie walczę dalej.. już nie mam siły.
Wczoraj zaprowadziłem auto do mechanika.
Zrzucił głowice i na oko stwierdził że uszczelka raczej była szczelna.
Dzisiaj ma sprawdzić głowice na szczelność..

btw. Jak mam już głowicę zrzuconą co można jeszcze posprawdzać bądź wymienić przy okazji?
Może mechanikę posprawdzaj, pierścienie itd., skoro temp. bywała czasami na 100 st, jak pisałeś, spróbuj zweryfikować wszelkie następstwa przegrzania silnika?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 14 sie 2013, 23:00

AAZ tak ma że jak tylko staniesz w korku lub powoli bardzo jedziesz np w mieście to wentylatory co trochę chodzą, co innego jak wentylator chodzi, a temp dalej rośnie

ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ferrador » 16 kwie 2014, 00:29

arwam napisał/a:
AAZ tak ma że jak tylko staniesz w korku lub powoli bardzo jedziesz np w mieście to wentylatory co trochę chodzą, co innego jak wentylator chodzi, a temp dalej rośnie

wlasnie rosła, wolniej - ale rosla;(

[ Dodano: 2014-04-15, 23:51 ]
andrzejsz23 napisał/a:
albo gdzieś Ci układ łapie powietrze albo kompresja wali Ci w układ czyli uszczelka. A tym bardziej że z wyjętym termostatem Ci przegrzewa silnik a tak nie powinno być


Chciałbym powiedzieć ze temat zamknięty, ale jednak nie.
Zanim oddalem na warsztat auto, zauważyłem, że pod króćcem trójdrożnym płynu chłodzącego, jest mokro. Kupiłem krócieć, zmieniłem, razem z oringiem rzecz jasna.
I tu zaczely sie jaja.
Gubię płyn chłodzący i kontrolka + wskaźnik szaleją.
Zajrzałem głębiej i zauwazyłem malutki wyciek kilka cm pod króćcem, jakby na uszczelce pod głowicą.
Dziwne to, bo auto ma moc, zborniczek czysty (oleju nie przepycha), nie kopci na biało [powiedziałbym, że troche bardziej/więcej na czarno (ale to moze poprostu jest wina "brudnego" układu wydechowego?)], nie grzeje sie, went. działają.
Może i komicznie to zabrzmi , ale czy mogło dmuchnąć uszczelkę "bezproblemowo"? Tzn. bez tych wszystkich objawów, które zazwyczaj temu towarzyszą, a co kończy się potem naprawami idącymi od 800PLN wzwyż?

By the way, kontrolka płynu mruga nawet jak płyn ma poziom w zbiorniczku, jak jest ciepły, jak jest zimny, w czasie jazdy i posoju, a temp, pokazywana w granicach 70 st., czasem w koreczku podejdzie pod 80, ale juz wentyle słychac i zaraz spada.
Czy za to moze odpowiadac czujnik "niereformowalny" w/pod zbiorniczkiem, czy 3-pionowy z króćca?
Pytam, bo nie sztuka kupic nowy zbiornik, czujnik +spinka itd.
Dziekówka za sugestie.
<piwo>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 16 kwie 2014, 09:08

trzeba usunąć wyciek jeśli uszczelka pod głowicą to można samemu zrobić i wtedy zamkniesz się w 200zł daj jakieś foto silnik i zaznacz miejsce wycieku, ale jeśli dobrze zrozumiałem to chodzi Ci o górny króciec głowicy, jeśli tak to przed założeniem nowego oringu i króćca trzeba dobrze oczyścić

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga