Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problem z monowtryskiem. [Pyt

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rawendil2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 mar 2014, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rawendil2 » 10 kwie 2014, 00:32

Przepraszam,że nie dopisałem.
Mam przejściówkę i podpinałem samochód pod VAG.
Na początku pokazywało błąd jakiegoś czujnika ( doczytałem ,że na włączonym zapłonie a wyłączonym silniku to normalne )
oraz błąd czujnik położenia przepustnicy ( tps )

Skasowałem błędy.
Po czym zrobiłem reset ECU , zaadaptowałem mapę wtrysków ( chodził na luzie do rozgrzania bez dodawania gazu )
Błąd nie powrócił.

Przedwczoraj z mechanikiem pozmieniałem kable oraz świece.
Samochód chodził normalnie.

Błędem było ( jak się później dowiedziałem dolanie oleju do starego zamiast wymiana na nowy ).. Wtedy auto zaczęło schodzić z obrotów i gasnąc , telepać. Przebieg ponad 200 tyś. to olej powinno się wymienić na mineralny a ja dolałem syntetyka do górnej kreski.

Wczoraj rozkręciłem i wyczyściłem cały monowtrysk bez ruszania krokowca.

Autko jak na razie chodzi dobrze, jedyny problem to duże spalanie i to ,że obroty skaczą od 950 do 1050.

[ Dodano: 2014-04-10, 00:34 ]
dzikx pisze:w moich stronach z mniej niż 50zł nikt cię nie podepnie, a do tego nie koniecznie wyjdą błędy winowajcy problemu, co da może nic ?
Ale niech zrobi dokładne zdjęcie tego co tam ma i może jest to rzecz zbędna jakaś.
Co do odpinania to przy wytartych ścieżkach daje się stwierdzić odpinając i nie koniecznie zgaśnie.
Jutro zrobię zdjęcia i wstawię.

[ Dodano: 2014-04-10, 00:42 ]
Jarewa pisze:
rawendil2 pisze:Ogólnie miałem w planach czyścić TPS ( silniczek krokowy ) i nasmarować dobrym smarem.
A ty znasz procedury ustawiania potem? nie po to bumblują żeby byle kto tego nie rozkręcał.
Z tego co widzę to nic trudnego.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1682899.html

gadgad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 01 mar 2012, 20:12

Post autor: gadgad » 15 kwie 2014, 20:15

Witam, mam takie pytanko, czy do ABT podejdzie monowtrsk od vw golfa III 1,8 ABS (chodzi mi głównie to tą część z przepustnicą i tps-em). Oba wtryski na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 kwie 2014, 21:00

Z tego co kiedyś sprawdzałem po numerach na vagcat.com to chyba są takie same (nie chce mi się sprawdzać jeszcze raz). Tylko trzeba pamiętać że w którymś roku w vw jak i w audi zmienił się silniczek krokowy na 6 pinowy.

gadgad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 01 mar 2012, 20:12

Post autor: gadgad » 16 kwie 2014, 10:33

Posiadam jedne i drugie auto i wydaje mi się, że na pierwszy rzut oka obydwa wtryski są niemal identyczne (z wyjątkiem właśnie silniczka krokowego i niektórych króćców wężyków podciśnieniowych). W golfie był wymieniany monowtrysk, we względu na lejący wtryskiwacz, więc tps z przepustnicą są zapewne dobre. W Audi z kolei mam taki problem, że podczas przyśpieszania na pb jest taki moment kiedy silnik się zadławia a po dalszym naciskaniu gazu przyśpiesza dobrze. Na lpg jest dobrze. Byłem u diagnosty: sonda OK, czujnik temperatury (niebieski) OK, krokowiec OK, tps pokazuje jakieś dziwne wartości na mierniku. Instalację mam II gen, a spalanie na benzynie 11ltr a na lpg 13tlr, więc troszkę przydużo.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 kwie 2014, 15:05

Podstawowa różnica między przepustnicami jest widoczna bo od WV nie posiadają zderzaka gazu który bardzo umila drogę jazdy czas przełączania biegów itd. Zakładając przepustnice nie mającą tego bardzo silnik będzie nam hamował (bardzo szybko schodził z obrotów) no ale to jest kwestia już komfortu jazdy.

koral351

Post autor: koral351 » 16 kwie 2014, 21:05

dodawaj powoli gazu na postoju. jeśli w pewnym momencie nie będzie reagował lub reakcja będzie dziwna i w tym samym położeniu pedału auto się zadławia to winny jest tps. dostępny za ok 40zł. zmierz wartości bez gazu i na pełnym wciśniętym. zamontuj nowy i ustaw tak jak stary aby wartości były takie same. otwory są owalne do regulacji, powinno być ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl