Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Problem ze sprzęgłem?

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

[B4 1.9 TDI 1Z] Problem ze sprzęgłem?

Post autor: mzaba » 14 kwie 2014, 23:55

Niestety dopadł mnie problem ze sprzęgłem :-( . Zanim dam auto mechanikom i zaczną coś wymieniać (niekoniecznie to co trzeba) wolę najpierw zapytać tu na forum. Może ktoś z Was już się z czymś takim spotkał.
Otóż przez dłuższy czas coś mi lekko skrzypiało przy wciskaniu sprzęgła (było to słyszalne tylko przy zgaszonym silniku). Ponieważ żadnych innych objawów nie było olałem to. Wczoraj nagle skrzypienie zniknęło. A dziś pojawił się problem ze ślizgającym się sprzęgłem - przy mocniejszym wciśnięciu gazu na 3 i 4 biegu rosną obroty a nie wzrasta prędkość, po czym zaczyna powoli rosnąć prędkość i zaraz jest lekkie szarpnięcie i zaczyna jechać. Dodam jeszcze, że po tym jak mi zniknęło skrzypienie to pedał sprzęgła chodzi jakby trochę lżej (wcześniej był twardszy).
Czy takie objawy to wina kończącego się sprzęgła czy też może problem np. z pompą lub wysprzęglikiem? A może winny jest przewód łączący pompę sprzęgła z wysprzęglikiem? W jaki sposób można sprawdzić poszczególne elementy? Dziwne dla mnie jest to że po wciśnięciu gazu najpierw ślizga a później jakby załapywał i jest w miarę dobrze. To tak jakby coś nie odbijało odrazu tylko po chwili...

Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 15 kwie 2014, 07:54

Kolego ja myślę że dociska sprzęgła padł. <ok>

mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mzaba » 15 kwie 2014, 08:29

A czy przy padniętym docisku sprzęgła biegi wchodziłyby normalnie? I przy spokojnym rozpędzaniu również nie ma problemu. Na 1 i 2 nic mi się nie ślizgało (co prawda nie cisnąłem go ostro na tych biegach). Jedynie przy mocniejszym depnięciu na wyższych biegach pojawił sie problem z uślizgiem.
I zrobiłem jeszcze taki eksperyment: stojąc na parkingu na ręcznym zapiąłem 4 i powoli puszczałem sprzęgło. Efekt był taki że najpierw auto próbowało ciągnąć a dopiero jak znacznie puściłem sprzęgło to wtedy gasł.
Czy te wszystkie objawy wskazują na padnięty docisk? Nie znam się na tym dlatego pytam. Ze sprzęgłem to miałem tylko raz w życiu problem - jak mi się kilkanaście lat temu docisk w maluchu rozleciał i zablokowało mi całkiem sprzęgło - cholernie ciężko było go wcisnąć a jak się już udało to i tak biegi nie wchodziły.


[ Dodano: 2014-04-15, 23:53 ]
bozmek pisze:Kolego ja myślę że dociska sprzęgła padł. <ok>
Niestety chyba masz rację - sporo poczytałem na forum o problemach ze sprzęgłem i zaczynam się ku temu skłaniać... :-/ Ale na wszelki wypadek jeszcze zapytam: czy jest jakaś szansa żeby wina leżała po stronie hydrauliki sprzęgła (pompka/wysprzęglik/przewód łączący te elementy)? Muszę to niestety dać mechanikom do roboty i nie chciałbym żeby na mnie testowali co jest nie tak wymieniając części na mój koszt...

Przy okazji - czy macie może jakiś godny polecenia warsztat w Łodzi lub okolicy (również dalszej)? Taki który nie zedrze z człowieka skóry i zrobi wszystko porządnie. Jak mam wymieniać sprzęgło to pasuje również wymienić simmering na wale, uszczelnienia skrzyni i łożysko igiełkowe żeby za jakiś czas znowu nie zrzucać skrzyni. I wolałbym mieć pewność że ktoś mi to faktycznie powymienia...

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 16 kwie 2014, 14:18

Po kolei.
Opisane przez Ciebie objawy wskazują na docisk lub przypaloną tarczę- hydraulikę bym tutaj wykluczył.
Akurat w przypadku sprzęgła, nie będziesz miał pewności czy wszystko zostało powymieniane. Musisz mechanikowi uwierzyć i liczyć na uczciwość.
Raczej teraz nie ma oszustów, aczkolwiek naciągacze mogą być - chodzi o jak najwięcej wymian z czym wiąże się Kasa. A to już nie jest ordynarne oszustwo, bo przecież Paaanie!! na tym się nie oszczędza-chciałem Panu jak najlepiej.
Doprowadziły to tego ukł"ady sklepowo-warsztatowe, czyli tak zwane upusty dla mechaników. Dochodzi do tego kosz robocizny i mamy żywca na haczyku .
Jak jestem dobrym pokerzystą, to w mig ocenię klienta i wiem na ile mu nawymieniać żeby nie za bardzo marudził.
Każdy kij ma dwa końce i mechanik też może trafić na cFanego.

Najpewniej i najprościej robić samemu. Tylko akurat do tej roboty potrzebne są chęci i upór. Po rozpoczęciu odwrotu raczej nie ma.
Ale za to jaka potem satysfaaakcja. Jednak jako ten, co na własnej skórze to przerabiał, powiem, że nie warto się za to brać samemu. Wyjdzie drożej, zejdzie dłużej, może być coś nie tak i ogólnie szkoda czasu i nerwów.

mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mzaba » 16 kwie 2014, 23:04

Dzięki za pomoc i wyjaśnienia.
Czyli jednak zrzucanie skrzyni i wymiana sprzęgła... no trudno... Muszę niestety odłożyć wymianę do wypłaty więc chyba się na mpk przesiądę chwilowo żeby się gdzieś nie rozkraczyć bo mi się sprzęgło skończy.
Raz jeszcze dzięki. Pozdrawiam

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 17 kwie 2014, 00:03

Koledzy od zetorków moje sprzęgiełko podejrzewam że bedzie sie kończyć mały zakres i bierze na samej górze ,autko mam od pierwszego właściciela i oprucz paska wszystko co zmieniam jest ori
zmierzam do tego ze jak sie wezme za sprzęglo co mam zmienić
zestaw tarcza i docisk luk czy sachs
i co jeszcze jakieś łożysko oring
jakiej firmy
robić raz to porządnie

mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mzaba » 17 kwie 2014, 07:54

Kolego, ja będę musiał dać to mechanikom do roboty, więc żeby nie pakować się w koszty i nie zrzucać za chwilę skrzyni od nowa to planuję takie wymiany:
1. Zestaw sprzęgła (docisk + tarcza + łożysko) - myślę że czy SACHS czy LuK to nie będzie miało większego znaczenia (zresztą gdzieś się spotkałem z tym że można kupić zestaw w pudełku SACHS-a, a wybite ma znaczki LuK-a i odwrotnie)
2. Łożysko igiełkowe wałka sprzęgłowego SACHS/LuK
3. Simering wału korbowego od strony skrzyni - ELRING
4. Uszczelnienia skrzyni - ELRING
5. Zastanawiam się nad olejem w skrzyni czy wymieniać czy nie, ale chyba się skłonię do wymiany skoro skrzynia będzie zrzucona.

Na częściach nie ma co oszczędzać żeby nie robić za chwilę od nowa. Co do zaproponowanych przeze mnie rzeczy do wymiany - proponuję poczekać jeszcze na wypowiedzi ludzi bardziej doświadczonych ode mnie. Ja pierwszy raz mam problem ze sprzęgłem i po lekturze forum doszedłem do wniosku że skoro się zrzuca skrzynię to warto te elementy powymieniać. Ale niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni forumowicze.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 17 kwie 2014, 17:01

Sachs był montowany na pierwszy montaż. Zestaw jak najbardziej. To znaczy tarcza, docisk i łożysko. Łożysko igiełkowe, uszczelniacze wału tył i uszczelniacze wałka sprzęgłowego w skrzyni. Nic więcej nie trzeba po drodze wymieniać. A olej w skrzyni lepiej się wymienia jak skrzynia na miejscu.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 17 kwie 2014, 23:20

jesli moge sie wtracic ad sprzegla, dzis nad ranem skonczylem wymiane skrzyni, jak rozbebeszylem calosc, uznalem ze docisk jest ok, zamach tez, jedyne co trzeba to zmienic tarcze sprzeglowa, sprezyny byly ok takze jedyne w kwesti sprzegla co wydalem to zakucie nowym materialem, 80zl i sprzeglo jak fabryka :)

mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mzaba » 18 kwie 2014, 10:54

_Dave, jak mam dawać mechanikowi do roboty to wolę wymienic komplet sprzęgła + uszczelnienia niż za niedługo znowu dawać mechanikowi bo coś sie posypie i płacić 2x za robotę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl