[B4 1.9 1Z] Wymiana nastawnika potencjometrycznego
[B4 1.9 1Z] Wymiana nastawnika potencjometrycznego
Witam panowie . otóż mam pytanie o wymianę nastawnika potencjometrycznego . wystarczy tylko wykręcić stary trzymający się na 4 śrubkach i wkręcić nowy(używany sprawny) i podłączyć wtyczkę i gotowe ?
Ponieważ wykręciłem swój stary . przeczyściłem go na 2 godziny w nafcie poleżał następnie kompresorem go potraktowałem pełno syfu wyleciało ale niestety po założeniu spowrotem auta nadal nie odpalało ;l / . wcześniej też nie odpalało a zaczęło się od braku reakcji na gaz potem doszło , mniejsza moc , problemy z odpalaniem aż w końcu wgl nie odpalił ; /
Ponieważ wykręciłem swój stary . przeczyściłem go na 2 godziny w nafcie poleżał następnie kompresorem go potraktowałem pełno syfu wyleciało ale niestety po założeniu spowrotem auta nadal nie odpalało ;l / . wcześniej też nie odpalało a zaczęło się od braku reakcji na gaz potem doszło , mniejsza moc , problemy z odpalaniem aż w końcu wgl nie odpalił ; /
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jeszcze trochę pożyjesz :mrgreen: ,bo to nic innego jak nastawnik .Padł Ci na 100% i to nie bez ostrzeżenia ,bo dawał wczesniej ,jak opisywałes ,charakterystyczne dla padającego tego typu nastawnika objawy ...jak już miałeś zdjęty dekielek ,było zobaczyć czy po wlaczeniu zapłonu ,ramię nastawnika się poruszy i po chwili wróci z powrotem ...jeżeli nie ,to padł na amen i nie ma opcji żeby odpalił.A jak już wymienisz ,i został by ci ori kabel z wtyką ,to odezwij się do mnie ,bo chętnie odkupiębazoo6 pisze:we wtorek wymiana i oby to było to. jeżeli co innego to się chyba powieszę .
Dzięki dzięki Wiesz jeżeli dostanę na szrocie do 200 zł nastawnik to kupuje i zakładam a stary wtedy mogę sprzedać nawet w całości . ale jeżeli będą krzyczeć powyżej 300 zł to już wolę oddać do regeneracji ten co mam Wszystko się jutro okaże czy wgl takie coś będą mieli . bo może być tak że będą chcieli razem z pompą sprzedać . a mi pompa nie potrzebna a sam nastawnik : D
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tylko zastrzeż sobie, że założysz i jak będzie coś nie halo ,to zwracasz .Co do regeneracji ,to na dłuższą metę ,impreza nie opłacalna ,bo w zależności od tego jak była zrobiona ,wcześniej czy pużniej problem powraca ,o czym wielu sie przekonało ,i równie wielu naiwnych ,zapewne przekona . Mam taki jeden nastawnik po kompleksowej regeneracji ,oczywiśicie leży "wyzłomowany " po pobraniu z niego kabla z wtyką ....widac że była wymieniana cała płytka ze ściezkami i nowe "wąsiki "stykowe ,zupełnie inne niż ori ...i co :?: i kicha ...fakt że nie wiem po jakim czasie od "regeneracji" zaczął fiksować ,ale auto falowało na obrotach i czasem na nim się "przycinało" w czasie jazdy...a taki ładny i nowy pod dekielkiem . Takie to są "regeneracje " ,kilkaset złotych wyrzucone w błoto .Podejrzewam że nowa płytka i cała rzeszta ,to dzieło małych chińskich rączek ,co jak wiadomo trwałosci nie wróży .... warto się w to bawić tylko i wyłacznie ,jak zamierzamy zaraz pozbyć się autabazoo6 pisze: jeżeli dostanę na szrocie do 200 zł nastawnik to kupuje i zakładam
Nie no oczywiście że jeżeli mi nie da gwarancji rozruchowej na szrocie to nie wezmę A co do regeneracji to słyszałem same pozytywne opinie . Opinie o tym gościu co to robi .że podobno na podzespołach boscha wszystko robi więc lipy nie robi A na przekładkę narazie brak funduszu a bardzo bym chciał to zrobić ponieważ wiem doskonale że problem na zawsze znika . i kilka niutonometrów w górę leci niestety kieszeń nie pozwala na to . trudno mam nadzieje że wszystko się dobrze potoczy dam znać w co i jak Jak jutro dostanę nastawnik odrazu wkładam i zobaczymy co się będzie działo Dzięki za pomoc i porady
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No własnie chodzi o to ,kto i "czym " to regeneruje...regeneracja ,regeneracji nie równa ...ale zawsze zastanawie mnie to ,z kąd regenerujący , biorą te "podzespoły boscha " ,wyrabiając się przy tym ,w cenie ok.300zł za regenerację takiego nastawnika ,no i skoro to trwałe ori podzespoły boscha ,czemu dają tylko 6 mcy gwarancji :shock: ,skoro ori wytrzymują nierzadko 20 lat i kilka set tysięcy przebiegu .... mnie to się kupy nie trzyma ,ale niech tam im bedzie ,że robia na ori podzespołach boschabazoo6 pisze: A co do regeneracji to słyszałem same pozytywne opinie . Opinie o tym gościu co to robi .że podobno na podzespołach boscha wszystko robi
Też to przerabiałem największa bolączka mojej audi przez 3 lata 3 nastawniki. Przed sprzedażą jak padł to nie miałem wyjścia i kupiłem nastawnik z całą pompą od tds-a, Nastawnik przełożyłem i sprzedałem auto a pompa została. Gdybym wiązał z tym autem się dożywotnio to bym zrobił se przekładkę na indukcyjny . ps. O dziwo nastawniki z tdsów są jeszcze w znośnym stanie jak się dobrze trafi to można z rok polatać <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Każdy robi jak uważa ,liczyć umie ,jego kieszeń ,jego sprawa .Na dłuższą metę wiadomo że lepiej przerobić na indukcyjny i mieć z tym raz na zawsze spokój. Ale jak pisze skoti,MarcinexB4 pisze:Podczas gdy wymieniacie po kilka nastawników, to na jedno by wyszło jakby zrobił przekładkę na pierburga i sobie gitary nie zawracać, <ok>
Jak zamierzamy wkrótce pozbyć się auta ,nie warto zbyt wiele w niego inwestować Chociaż ja swojej nigdy sprzedawać nie zamierzam ,ma u mnie dożywocie :mrgreen: znam ją jak włąsną kieszeń ,za dobrze mi się nią jeżdzi i tańszego w exploatacji i naprawie auta nie znajdę ,więc żadne nowsze wynalazki ,nie robią na mnie wrażeniaskoti pisze:największa bolączka mojej audi przez 3 lata 3 nastawniki. Przed sprzedażą jak padł to nie miałem wyjścia i kupiłem nastawnik z całą pompą od tds-a, Nastawnik przełożyłem i sprzedałem auto a pompa została. Gdybym wiązał z tym autem się dożywotnio to bym zrobił se przekładkę na indukcyjny