Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Traci moc przy 5000obr

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
NiKiEL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 01 kwie 2014, 23:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

[B4 2.8 AAH] Traci moc przy 5000obr

Post autor: NiKiEL » 22 kwie 2014, 17:18

Witam, mam problem kupiłem niecały miesiąc temu audi 80 i zauważylem spadek mocy przy 5000 obr, podłączony był pod komputer i nie wykazało żadnych błędów...

co moze byc przyczyną ??

pytajcie o co chcecie odpowiem na wszystkie pytania.

pozdrawiam

nerwus1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 cze 2011, 19:05
Lokalizacja: Głogów

Post autor: nerwus1988 » 22 kwie 2014, 18:06

Każde auto po przekręceniu maksymalnego momentu obrotowego słabnie.Np przy 4,5tyś ma max moment i do tych obrotów ciągnie jak wariat a powyżej słabnie

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 22 kwie 2014, 20:11

kolego a do odciecia silnik kreci jesli nie to pewnie skracanie dolotu nie działa

Awatar użytkownika
NiKiEL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 01 kwie 2014, 23:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: NiKiEL » 22 kwie 2014, 20:27

na biegu jałowym ciągnie do oporu, w czasie jazdy słabnie...
Czytałem że to może też byc czujnik położenia przepustnicy. jak to można sprawdzić ?

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 22 kwie 2014, 21:01

nerwus1988 pisze:Każde auto po przekręceniu maksymalnego momentu obrotowego słabnie.Np przy 4,5tyś ma max moment i do tych obrotów ciągnie jak wariat a powyżej słabnie
człowieku to nie diesel, o czym ty w ogóle piszesz :lol:

nerwus1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 cze 2011, 19:05
Lokalizacja: Głogów

Post autor: nerwus1988 » 23 kwie 2014, 09:11

Nie chce się sprzeczać u kolegi w temacie,Ale myślisz im większe obroty tym większa moc?Zobacz sobie na wykres z hamowni byle jakiego silnika....

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 23 kwie 2014, 09:38

NiKiEL pisze:na biegu jałowym ciągnie do oporu
i jak tu nie pomóc :shock:

Awatar użytkownika
NiKiEL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 01 kwie 2014, 23:35
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: NiKiEL » 23 kwie 2014, 15:00

Rychu82 pisze:
NiKiEL pisze:na biegu jałowym ciągnie do oporu
i jak tu nie pomóc :shock:
coś źle napisałem ?

Awatar użytkownika
Marker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 23 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: BIA

Post autor: Marker » 23 kwie 2014, 19:04

nerwus1988 pisze:Nie chce się sprzeczać u kolegi w temacie,Ale myślisz im większe obroty tym większa moc?Zobacz sobie na wykres z hamowni byle jakiego silnika....
Moc akurat jest większa przy zwiększaniu obrotów.

nerwus1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 cze 2011, 19:05
Lokalizacja: Głogów

Post autor: nerwus1988 » 23 kwie 2014, 19:53

Czyli radzicie jeździć cały czas na czerwonym polu obrotomierza bo ma wtedy największą moc ?:D nie zgodzę się z tą zasadą,każdy silnik ma określony moment do tylu i tylu obrotów a powyżej ich słabnie.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 23 kwie 2014, 21:06

Panowie, skupcie się na rozwiązaniu problemu, a nie na udowadnianiu słuszności własnych poglądów.

NiKiEL, nie miałem takich problemów ze swoim silnikiem, więc nie za bardzo mogę Ci pomóc, ale poczytaj jeszcze ten temat
:arrow: https://audi80.pl/aah-problem-z-jazd ... t72405.htm

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 kwie 2014, 21:15

Tak właśnie czytam i oczom nie wierze. Jak może moc rosnąć ze wzrostem obrotów...to ja zaraz kręce swojego do 11k :D

Wracając do sedna. Sprawdź czujnik wałka rozrządu (jest na prawej głowicy stojąc przodem do silnika). Może wygladać na cały ale...lubi się wycierać oraz łapać wilgoć. Powoduje przestawienie się zapłonu co może powodować utratę mocy.

Kolejna sugestia to sprawdzenie ustawienia rozrządu. Mam przeczucie, ze się wykrzaczył o jeden lub dwa ząbki.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 24 kwie 2014, 02:17

Cześć :-) Tak już napiszę z książki dla potomnych i przyszłych posiadaczy AAH 174ps osiąga przy 5500tyś/min tak jak ABC 150ps.Maksymalny moment obrotowy AAH 250Nm przy 3000 tyś/min,ABC 225Nm przy 3500 tyś/min.
bloku pisze:Wracając do sedna. Sprawdź czujnik wałka rozrządu (jest na prawej głowicy stojąc przodem do silnika).
Od tego bym zaczął choć problem z zapalaniem też by mógł wystąpić.Są jeszcze dwa ten od położenia koła zamachowego przy skrzyni (też po prawej jak pisze Bloku) oraz czujnik położenia wału to ten do którego wkręca się blokadę rozrządu hmm też pod prawą głowicą. Moje auto też mnie ciągle zaskakuje na różne sposoby mniejsze czy większe. Błędów nie miałeś więc coś z podciśnieniem,wężami,gruszką lub siłownikiem skracania dolotu.Może to być jakiś banał jak np zabrudzony filtr powietrza,nieszczelny dolot.
Przy wymianie pompy rozrząd miałem przestawiony o jeden lewa o dwa prawa przez poprzedniego gościa co to robił.Mogę tyle powiedzieć że auto dobrze paliło i gnało do przodu.Jedyne co można było wyczuć to skok mocy przy 4000 tyś kiedy dolot skracał się.Efekt jak przy turbo.Teraz wszystko płynnie działa z minimalnym uczuciem przejścia.Pozdrawiam :-)
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2014, 02:27 przez Slawo777, łącznie zmieniany 1 raz.

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 24 kwie 2014, 02:24

Sprawdź dokładnie czy działa skracanie dolotu. Musisz sprawdzić czy są podłączone podciśnienia, pod elektrozawór i pod gruszkę. Możesz też possać przewód od gruszki i zobaczyć czy sie poruszy <ok>

Poszukaj na forum jest mnówstwo tematów o o tym razem ze schematami podłączenia...

Może to tez być wina pompy/filtra paliwa...

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 24 kwie 2014, 08:19

NiKiEL pisze:
Rychu82 pisze:
NiKiEL pisze:na biegu jałowym ciągnie do oporu
i jak tu nie pomóc :shock:
coś źle napisałem ?
na obrotomierzu jest napis "opór"?...nie czytam w myślach na odległość ale jakby mi zależało na pomocy to bym opisał to ciut dokładniej ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl