Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z cabrio] Stukanie w przednim zawieszeniu. Blagam!!

ODPOWIEDZ
K1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 kwie 2010, 11:06
Lokalizacja: Szamotuły/Poznań

[B4 1.9 1Z cabrio] Stukanie w przednim zawieszeniu. Blagam!!

Post autor: K1 » 12 mar 2014, 23:10

Ludzie blagam pomozcie mi... :( juz nie daje rady jestem na skraju sprzedania auta.
Od 3 miesiecy nikt nie jest w stanie zlokalizowac gdzie w koncu stuka... Ale do rzeczy!

Stuka z prawej strony ale jak by blizej silnika niz kola.
Stukanie slychac na drobnych ale czestych dziurach np. kocie lby na starej drodze.
Slychac tam tez drzenie jesli mam za niskie obroty i dodaje gazu.

Ale najlepiej to slychac jesli na uruchomionym silniku wykonuje gwaltowne lecz krotnkie ruchy kierownica. Dal bym sobie leb zciac ze to koncowka drazka ale nie!

Wymienialem juz jakies 3 mies temu laczniki stabilizatora, koncowki drazkow, tuleje met-gumowe, sworznie wahacza... chyba nic nie przeoczylem. W kazdym razie co mechanik to inna teoria niestety wymieniam i place i znow place a zawiecha jak walila tak wali...

Zaczynam sie zastanawiac czy nie bedzie to maglownica.. ale oprocz stukow wszystko dziala jak nalezy. nie ma luzow, latwo sie kreci.. Nie wiem juz co robic.Jestem zalamany.

t13ynacha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 sty 2012, 16:59
Lokalizacja: Aleksandrów kujawski

Post autor: t13ynacha » 12 mar 2014, 23:35

Kolego dokladnie dzisiaj zakończyłem swoja polroczna walke z ta zawiecha,wymienilem doslownie wszystko(łaczniki stabilizatora, koncowki drazkow, tuleje na wachaczach, tuleje na wozku, poduchy amortyzatora, sworznie wachacza, i wszystkie amortyzatory) i co i nadal pukało.... popierwsze podnies przod auta i poruszaj kolem i popatrz czy cos nie ma luzow, wez breche pomecz troche wszystkie osiagalne tulejki gumy itd. może cos zobaczysz, proponuje samemu to rozkminic bo ja bylem w 3 stacjach diagnostycznych i oni tam nic nie widzieli. I na koncu okazalo sie ze tulejki na drazkach kierowniczych sa wyrobione zalozylem bylo troche lepiej ale nadal walilo, i okazalo sie ze gumy na stabilizatorze były wyrobione, w tym rzecz ze przy podniesionym przodzie gdy sie poruszlo reka wydawaly sie sztywne. radzilbym ci zwrocic na to uwage.
Powodzenia życze :)

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 13 mar 2014, 00:05

t13ynacha pisze:okazalo sie ze gumy na stabilizatorze były wyrobione, w tym rzecz ze przy podniesionym przodzie gdy sie poruszlo reka wydawaly sie sztywne. radzilbym ci zwrocic na to uwage.
Cześć :-) Ma rację kolega,wszystko nowe więc zostało jedynie to do sprawdzenia zwłaszcza że jeśli masz pampersa (osłonę silnika) to ktoś mógł to przeoczyć.Pozdrawiam :-)
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos

Audi COUPE

K1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 kwie 2010, 11:06
Lokalizacja: Szamotuły/Poznań

Post autor: K1 » 13 mar 2014, 13:44

Dziekuje kolego oczywiscie najrze do tego co proponujesz, ale zastanawiam sie czy jesli te gumy faktycznie byly by wyrobione to czy podczas gwaltownego ruszania kierownica stuki byly by slyszalne rowniez tak mocno jak i na wybojach?

t13ynacha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 sty 2012, 16:59
Lokalizacja: Aleksandrów kujawski

Post autor: t13ynacha » 14 kwie 2014, 18:09

No to mi wyglada na drazki kierownicze, (nie koncówki) Na koncu drazka do maglownicy masz przykrecane te drazki, chodzi mi o te tuleje co tam sa, poruszaj kolem i zobacz moze wychaczysz luz, u mnie byly oby dwa do wy***ania, Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 14 kwie 2014, 20:21

Podpowiem że zawieszenie sprawdza się jak auto stoi na kołach, bo tak to koło zawsze ma jakiś luz oraz często nie da się wychwycić czy coś jest wybite czy nie.

Mogą to być drążki, zależy od podejścia mechanika bo wielu tego nie sprawdza. Poza tym przekładnia też nie jest niezniszczalna :-P A gumy stabilizatora jak są wybite to potrafią strasznie stukać, nie ma z tym dużo roboty więc warto sprawdzić.
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z Quattro (216 + swap Pierburg 16bit + swap Quattro)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 kwie 2014, 12:06

ja bym sprawdził czy na punkcie mocowań drążków kierowniczych do magla nie ma luzu góra-dół.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 24 kwie 2014, 16:10

wkłady amortyzatora mogą tak robić, weź trzymaj palcem za tłok amortyzatora przy nakrętce a ktoś niech po rusza kierą, będzie ruch to problem zlokalizowany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga