Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Dławi i nie jedzie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Haxor9430
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:21
Lokalizacja: Zawiercie

[B4 2.0 ABT] Dławi i nie jedzie

Post autor: Haxor9430 » 17 kwie 2014, 19:08

Witam od jakiegoś czasu borykam się z problemem w moim Audi jest to już denerwujące ponieważ samochód na zimnym silniku szarpie i nie chce jechac. A więc problem objawia się tylko na zimny silniku lub gdy jest nie dogrzany, najcześciej rano gdy wyjeżdżam daje gazu a samochód po prostu nie przyspiesza wyglada to tak jakby nie mial paliwa gdy zaczne pulsowac pedalem gazu samochod sie wkreca...Jak wyrzuce auto na luz i dodam gazu to po puszczeniu strzela z wydechu, czasem tez nie rowno pracuje i przygasa jednak to nie zdarza się często. Prosze was o pomoc bo nw co to juz moze być swiece wymienione kopułka filtr powietrza kable są dobre a dalej nw co to moze być...Dodam że jak ruszam na zimnym i odrazu na jedynce go nakręce to nie przerywa jednak jak chce wyjechać normalnie powoli to objaw jest taki jak przedstawilem samochód dlawi się i nie jedzie :((

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 17 kwie 2014, 20:28

Niebieski czujnik w króćcu głowicy lub monowtrysk do wymiany.

Haxor9430
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:21
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Haxor9430 » 18 kwie 2014, 08:07

Mam jeszcze takie pytanie czy jeśli czujnik jest zepsuty to przez niego mogą nie załączas się wentylatory?

Baldys1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 sty 2014, 22:06

Post autor: Baldys1990 » 18 kwie 2014, 09:16

Haxor9430, od wentylatora masz oddzielny czujnik wpięty w chłodnice

Haxor9430
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:21
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Haxor9430 » 18 kwie 2014, 12:34

Baldys1990, Okej już wiem o co chodzi Roman_S, a co do Niebieskiego czujnika przy glowicy zmierzyłem go przy gorącym silniku tylko nw jakie są wkońcu wartosci dla silnika

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 18 kwie 2014, 13:28

Było wiele razy na forum, szukanie zajeło niecałą minute:
to charakterystyka czujnika temp. silnika dla ECU
temp
[Celc] - opor[om]
50 - 700-900
60 - 525-650
70 - 380-490
80 - 290-350
90 - 200-275
100 - 175-225
Osobiście jak mierzę wartości czujnika wyjmuję go z króćca, wkładam do wody wraz z termometrem od pieca i mam dokładną temperaturę przy ktorej wykonuję pomiary.

Od wentylatorów jest oddzielny czujnik w chłodnicy. Często jest jakaś przerwa w obwodzie i nie załączają się wiatraki. Zdejmij wtyczkę od czujnika z chłodnicy i jakimś drucikiem zewrzyj w przewody. Jeżeli się włączą problem jest w czujniku, jeśli nie to możliwe, że w innym miejscu.

Haxor9430
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:21
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Haxor9430 » 18 kwie 2014, 21:37

bialas1, Dzieki za podpowiedź z pomiarem...A co do wentylatorów to już zrobione odkąd kupiłem samochód to tego nie robiłem a okazało się ze bezpieczniki walnięte ;)

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 19 kwie 2014, 07:49

sprawdz tez zapłon

Haxor9430
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:21
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Haxor9430 » 22 kwie 2014, 20:11

Dzięki wszystkim za pomoc jednak moje podejrzenia kieruje na ssanie bo to jest napewno problem z doplywem paliwa a auto na zimnym silniku powinno mieć wyższe obroty a on ma bardzo niskie czasem przygasa

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 22 kwie 2014, 23:02

po odpaleniu na zimnym obroty nie wskakuja od razu na okolo 1200 tylko powoli wzrastaja? Jesli WN,zaplon, podcisnienia sa OK to pod lupe wez krokowca lub tez TPS. a w ogole to masz ABT czy ABK?

Haxor9430
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:21
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Haxor9430 » 26 kwie 2014, 15:24

kardi21, Od razu po odpaleniu silnik chodzi na niskich obrotach...napewno nie wchodzi powyżej 1000 nawet czasem przygasa
ABT

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 26 kwie 2014, 19:10

Haxor9430, posprawdzaj,wyklucz to co Ci już koledzy do tej pory zasugerowali.

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 28 kwie 2014, 08:15

Zresetuj komp. i zobacz efekty (w ABT robi to cuda tylko na krótką metę).

może być 3 przyczyny najlepiej podpiąć pod com. lub szukać w ciemno
-niebieski czujnik
-sonda walnięta
-lub czujnik temp . powietrza zasysanego nie wymienny szukasz nowego mono-wtrysku

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 28 kwie 2014, 23:21

Czujnik temperatury zasysanego powietrza jest wymienny.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 29 kwie 2014, 14:50

Można gdzieś w takim razie dostać nowy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl