Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 09 kwie 2014, 08:04

vitoc pisze:
Próbowałem samemu rozgryźć czytanie logów ale po prostu tego wszystkiego nie widzę. Czy moglibyście powiedzieć gdzie na przykład w dynamicznych logach w 011 jest zawarta wartość doładowania 0,5 bara ?
Grupa 11, Actual MAP (mbar) - Grupa 10, Barometric Pressure (mbar) = ciśnienie doładowania w mbar. Masz 1503,6 - 982,8 = 520,8 mbar czyli ok 0,5 bar.

W grupie 11 masz obroty, żądane doładowanie (Specified MAP - dla 2352 obrotów 1848 mbar (ok. 0,85 bar) i doładowanie jakie zostało wygenerowane w Actual MAP (1503,6).
Można sobie uprościć i odejmować 1000 mbar od Actual MAP

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 kwie 2014, 08:54

vitoc pisze:Czy padnięta przepływka może mieć wpływ na wartość doładowania ?
Nie tylko może mieć wpływ ,ale nawet na pewno,ma 8-) Taki program ;-)
vitoc pisze:Na co tak naprawdę wpływa czujnik temperatury paliwa,
Na dawkę ,kąt wtrysku itd ,logiczne że temp.paliwa -30 na stałe ,widzina przez kompa ,nie wpływa dobrze ,na ustawianie parametrów jazdy ...wymień przepływkę ,czujnik temp.paliwa w nastawniku i powinno wszystko wrócić do normy .Wymiana tych rzeczy to kilkanaście minut ,bo masz podane na tacy ,co jest niesprawne ...w dwie godziny to znacznie bardziej skomplikowane przypadki się rozkminia ;-)

oOo

Post autor: oOo » 26 kwie 2014, 18:56

Czy moglby ktos rzucic logami ze sprawnego seryjnego 1z ktory robi 0-100 w okolicach ksiazkowych 14s?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 kwie 2014, 20:03

oOo pisze:Czy moglby ktos rzucic logami ze sprawnego seryjnego 1z ktory robi 0-100 w okolicach ksiazkowych 14s?
Lepiej wrzuć swoje ,to Ci powiem czemu ci nie jedzie w te 14 sekund do setki ;-) Bo nic w logach nie zobasz ,prucz tego że wartości osiągane ,są takie jak rządane

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 26 kwie 2014, 20:58

podpowie mi ktoś może w pewnej sprawie:

chciałbym zakupić 'coś' co umożliwia diagnostykę mojego zetorka na boschu ... poleci ktoś coś ??

[ Dodano: 2014-04-26, 20:59 ]
może być z ALLEGRO itp/cena raczej nie gra roli ... mam stacjonarkę, którą przeznaczę właśnie na diagnostykę ...

oOo

Post autor: oOo » 26 kwie 2014, 21:06

Te sa dosc przypadkowe z dzisiaj; dawka 3.0 kat 49-50
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/zmqatxtq_171038.html
Grupy: 006 - http://vaglog.rtnet.pl/zmqatxtq_171039.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zmqatxtq_171040.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/zmqatxtq_171041.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/zmqatxtq_171042.htm

Miesiac temu czyscilem przeplywke - https://audi80.pl/19tdi-1z-czyszczen ... 928,15.htm ( tydzien temu jeszcze raz z ciekawosci shake z rozcienczalnika, ale jak widac znowu tnie przy 3k rpm).
Dzis wymienilem uszczelke pod nastawnikiem, bo troche cieklo zmiany za bardzo nie widac.
Grupa 13 z ciekawosci machnieta w sumie..

Brakuje 004, ale robilem ja jakis miesiac temu i wyniki byly takie:
http://vaglog.rtnet.pl/zmqatxtq_171044.html

Jakis czas temu wrzucilem starsze wyniki tutaj: https://audi80.pl/b4-19-1z-prosba-o- ... ht=#921121

Od tej pory poza uszczelka nic sie w aucie nie zmienilo. Grupa 006 logowana z przyspieszenia 1-2-3-4 do ok 100, zmiana biegu przy 3400rpm, 1-2-3 krecac do 4k daje podobny wynik (minimalnie lepszy), ok 17s do 100. Na podstawie mojej powierzchownej wiedzy z forum nie jestem w stanie znalesc przyczyny w logach, ale osobiscie podejrzewam pompe, wtryski (sterujacy ma nabazgrane cos bialym markerem jakby byl wymieniany), lub przestawiony rozrzad (sprawdze przy okazji zmiany uszczelki pokrywy zaworow). Z ciekawostek ostatnio zauwazylem, ze conajmniej wokol jednej swiecy (1lub2) sa niewielkie przedmuchy (rozlalo sie paliwko przy regulacji dawki i widzialem babelki - moze to normalne).

Docelowo chcialbym miec troche wiecej mocy, ale poki nie jezdzi to jak powinno, nie mam zamiaru nic w tym temacie ruszać. Po mechanikach samochodu ciagac nie zamierzam bo tam na pewno "bedzie Pan opierdo...".
Z moich obserwacji, to jeszcze przy ujemnych temperaturach auto ma duzo wiecej mocy.

Tak czy inaczej jakies wzorcowe logi by sie przydaly :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 kwie 2014, 22:25

Wiec w twoich logach widać tylko jedną niedobrą rzecz ,czyli w 003 ,to że trochę zbyt wcześnie tnie przepływka ,bo wartość 847,9 powinna się utrzymywać do ok.3,5 tys ,zobacz moje stare logi 003 <ok> http://vaglog.rtnet.pl/munior_45802.html pozostałych logach ,nic więcej złego nie widać ,typowe ori specyfikacje i pokrywające je z grubsza wartości aktualne 8-) Załóż sobie diodę we wtyczkę przepływki piny 1>6 i zobacz czy się poprawi ...tzn.poprawi się na pewno ,bo z samego dołu komp bedzie widział max wskazania przepływki ,ale nie o dół tu się rozchodzi ,tylko o to czy powyżej 3 tys ,poczujesz różnicę ,bo tam masz niedomaganie we wskazaniach twojej przepływki.Czyszczenie nie zawsze pomoże niestety ,i czasem trzeba wymienić przepływkę ,albo w wersji ekonomicznej zapiąć diodę ;-) tyle że trzeba sobie zdawać sprawę ,że mamy oszukane ecu ,i delikatniej na zimnym silniku obchodzić się z gazem ;-)

oOo

Post autor: oOo » 27 kwie 2014, 00:51

Dzieki wielkie za opinie. W trakcie majowki bede w domu to wrzuce diode i zrobie loga, zobaczymy jak sprawa wyglada. Odnosnie wartosci 847,9 to 3.5k rpm bylo na nowej przeplywce czy na "wzglednie" sprawnej? Pytam z ciekawosci przy ilu nowka zaczyna ciac.
Byc moze wydawalo mi sie, ale mam wrazenie, ze czytalem gdzies o mozliwosci oszukania kompa poprzez zmiane map tak aby nie widzial tego spadku w mierzonym powietrzu powyzej pewnych obrotow, czy jest to prawda? Jakby nie liczyc programator kosztuje sporo mniej niz przeplywka. Ew dioda na przycisk, lub pomiar napiecia na obrotomierzu i dioda sterowana jakims mikroklockiem za 5zl.

Jakis czas temu wsadzilem diode i nie odczulem duzo wiekszej roznicy (17s a 14s to ok 20%, co powinno byc odczuwalne). Inna sprawa ze 14s to ori robi niby przy dawce 4.8mg o ile pamietam a u mnie jest jest 3mg wiec powinno byc odrobine lepiej (o ile nie ma dziury w bloku :P ).

Z ciekawosci porownalem nasze logi w kwesti delta rpm/delta t i wyglada na to ze nawet do 3k rpm moja motorownia niedomaga, zakladajac oczywiscie, ze droga w obu pomiarach byla w miare zblizona/rowna (wykres powinien byc punktowy, ale zrobilem tak by bylo bardziej widoczne o co chodzi). Wg mnie taki wykres obrazuje moc i moment obrotowy na kolach pomniejszony o opory toczenia i powietrza, problemem jest jedynie czestotliwosc probkowania i znalezienie odpowiedniego odcinka testowego.

Obrazek
Wrzuce diode, pomierzymy zobaczymy. Jeszcze raz dzieki za opinie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 kwie 2014, 09:55

Ori zetor też nie zbiera się szałowo,nie wiem czy większosć ori, wyrobi do setki w te 14 sek ;-) ,bo jak zapnę ori sterownik ,to mimo wtrysków z AFN -a , wydaję że to nie jedzie :mrgreen: ale na pewno zbieranie się do setki ,nie trwa 17 sek,choć nie mierzyłem ;-) .Jak nie poczułeś różnicy ,po zapieciu diody to dziwne ,bo powinna być wyrażna ,przy niedomaganiu przepływki.Dymu pewnie też nie masz przy deptaniu ,co przy ori programie i wtryskach ,jest normalne ,a tym bardziej przy cięciu przepływki .Po zapieciu diody ,dym powinien się trochę pokazać ,tym bardziej że masz zwiększoną dawkę i dida oszukuje ecu ,które widząc max masę powietrza ,paliwa już z dołu nie żałuje,oczywiście w ramach ori skromnych map .Jeżeli po zapieciu diody ,nadal nie będzie trochę więcej dymu ,przy deptaniu ,to ja bym się przyjrzał wtryskom ,albo od razu poszukał z AFN-a ...bez spalin ,nie ma się "czym kręcić " turbina ,pużno wstaje ,i auto jest zamulone ...a brak dymu ,mimo zwiększania dawki i oszukania diodą ecu ,symulujac max MAF ,przy założeniu że wszystko mamy sprawne, zwykle świadczy że nie ma odpowiedniej ilosci paliwa ,wtryskiwanego nad tłok ,co jest raczej rzadkie ,bo zwykle wtryski podlewają ,ale zdarza się że i nie leją tyle ile trzeba,bo np.nie dają z wszystkich pięciu otworków 8-) Ostatnio przyjechała do mnie na "odmulenie " ,80 tka na "boschu " , kompletny brak dymu ,żeby nie wiem jak jej cisnąć .Podpinam vaga,bo od tego zaczynam ,a tam dawka paliwa w grupie 000 , 48 :shock: czyli ok.9,5 mg :roll: ,przy tak małej dawce ,mamy totalnego zamuła ,auto pali więcej i nie da się nim wyprzedzić niczego, prócz roweru ;-) Auto kompletnie bezsilne ,totalna porażka .Zwiększenie dawki do 24 ,sprawiło że auto z totalnego zamuła ,zaczęło jechac jak przystało na ori "boscha "czyli bez szału ,ale przynajmniej przyzwoicie .Po tym ,przyszedł czas na podpięcie tuningowego sterownika ,i dopiero po tym ,staruszka pokazała co potrafi ;-) ,auto nie do poznania ,żwawe i dynamiczne ,reagujące od razu na wciskanie gazu ....a własciciel meczył się z nią od jakiegoś czasu ...na szczescie nie dał się naciągnąc na bezsensowną regenerację i nie posłuchał podpowiedzi "mechaników " do których wczesniej jezdził ,którzy usilnie wmawiali mu że "turbo na pewno do regeneracji " ...bezmózgi nawet vaga nie podłaczyli ,tylko od razu "turbiana do regeneracji ",a wystarczyło zwiększyć dawkę do fabrycznej ,i już by auto w miarę jechało 8-) Ale takich mamy "speców " :roll: zdecydowana większość bawi się w zgaduj -zgadulę ,wymienia bez potrzeby dobre części na nowe ,albo wmawia ludziom że mają turbo do regeneracji...tylko wspóczuć ludziom ,którzy do nich trafiają, posłuchają i zupełnie bez potrzeby ,wyrzucają w błoto setki złotych...ale ja sam ,i paru kolegów ,swiata nie naprawimy ...kto ma problem z autem ,ma neta ,trafi na forum ,to ma duże szanse że nie da się naciągnąc na zbędne koszty i niepotrzebne regeneracje turbiny

Awatar użytkownika
mirkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: CB

Post autor: mirkowal » 05 maja 2014, 17:49

Zadam pytanie, choć pewnie śmieszne dla wielu użytkowników... a mianowicie czy sprawdzeniu VAGiem mojego silnika 1Z na boschu ewentualna regulacja dawki paliwa i kąta wtrysku odbywa się poprzez komputer, czy potrzebna ingerencja w pompę i nastawnik :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 maja 2014, 17:58

mirkowal pisze:Zadam pytanie, choć pewnie śmieszne dla wielu użytkowników... a mianowicie czy sprawdzeniu VAGiem mojego silnika 1Z na boschu ewentualna regulacja dawki paliwa i kąta wtrysku odbywa się poprzez komputer, czy potrzebna ingerencja w pompę i nastawnik :?:
W Audi80 tdi , na starszym osprzęcie,regulację dawki można zrobic tylko w jedyny dostępny sposób <ok> fizycznie przesuwając nastawnik...o ile oczywiście nie mamy ori blokady .Na nowszym osprzecie ,jest możliwość korekcji dawki vagiem.Kąt wtrysku ,czy to w starszym ,czy w nowszym ,można ustawić tylko i wyłącznie fizycznie przestawiając pompę .Przy tej pompie ,nie ma i nigdy nie było ,możliwości regulacji kąta wtrysku inaczej jak tylko fizycznie przestawiając pompę ,oczywiście vag niezbedny ,zeby widzieć co ustawiamy 8-)

Awatar użytkownika
mirkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: CB

Post autor: mirkowal » 05 maja 2014, 18:31

Zastanawiam się czy wystarczyłby tylko odpowiedni skaner diagnostyczny, który by to ogarnął :?: Laptopa jeszcze nie mam, a w warsztatach nie mają odpowiednich przejściówek.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 maja 2014, 18:34

mirkowal pisze:Zastanawiam się czy wystarczyłby tylko odpowiedni skaner diagnostyczny, który by to ogarnął
Wątpię ;-) Nie kombinuj ze skanerami ,bo na pewno nie wyjdzie taniej ,a może się okazać ze nic nim nie zdziałasz
mirkowal pisze:warsztatach nie mają odpowiednich przejściówek.
Interfejs+ przejsciówka kosztuje zawrotną kwotę ok.30 zł :mrgreen:

Awatar użytkownika
mirkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: CB

Post autor: mirkowal » 05 maja 2014, 18:46

Myślałem o jakimś viakienie 200-300 zł, byłby do dyspozycji fachowca jak i mojej w celach edukacyjnych ;-) W razie czego zabierałbym go ze sobą. A skoro odradzasz OK.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 maja 2014, 18:56

mirkowal pisze:Myślałem o jakimś viakienie 200-300 zł,
Jeśli myslisz ,że tym za 200-300zł ,w tym ,i jemu podobnych autach ,zrobisz coś więcej ,niż takim za 30 zł ,to jesteś w błędzie 8-) nawet programem za 10 tys ,w tym aucie ,niczego więcej nie zobaczysz ,niż jedynie dostępny blok 000 ... ECU w tym aucie ,nie udostępnia niczego więcej .I za to kocham te auta :mrgreen: ,bo moze nie koniecznie staruszka na "Boschu "jest tu dobrym przykładem ,ale na nowszym osprzecie z dostępną pełną diagnostyką ,można podłaczając interfejs za grosze , dowiedziec się w teście w czasie jazdy ,wszystkiego co nas interesuje :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl