Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 23 gru 2013, 20:29

Ja miałem taki przypadek że przy 140km/h urywało ciśnienie z 1,2Bara do 0,5 i więcej się nie rozpędzał, winny był filtr powietrza, nie wyglądał na brudny ale musiał być mocno zawalony drobinkami pyłu i nie przepuszczał dobrze. Po wymianie filtra chodziło wszystko ok. ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 gru 2013, 21:25

Ztnkrk pisze:"MUNIOR" chodziło mi, czy da się założyć przepływke pierburg i kompa zmienić, aaa wracajac do nastawnika potencjometrycznego droga sprawa :?: wiem, że jakbym przyjechał do Ciebie to byś wyleczył mi audika <ok> ^^

[ Dodano: 2013-12-22, 20:01 ]
przekładke z bosch -pierburg bym chciał zrobić wiesz ocb :lol:
No wiem ocb :mrgreen: w ciągu 3 lat ,35 sztuk już tak przełożyłem ,i po takim treningu ,ostatnio jakoś tak w 3,5 godzinki przekładam 8-) Pierwszą którą przełożyłem ,widzę co dzień w pracy ,bo koledze przekładałem i choć piewszy raz robiłem to 3 dni ,to auto śmiga od tamtego czasu do dziś , bez najmniejszych problemów 8-) Masz do mnie jakieś 175 km ,więc stosunkowo bliziutko ,biorąc pod uwagę ,że rekordziści ,mieli w jedną stronę dalej ,niż Ty w obie ;-)

Ztnkrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 21 sty 2012, 15:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ztnkrk » 24 gru 2013, 15:20

do Lubartów wychodzi 318km ode mnie do Ciebie hmmm bede sie musiał umowic z toba w takim razie.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 25 gru 2013, 22:04

Panowie, kiedyś był temat na forum z wykresami z hamowni i wynikami oraz opisem zrobionych modyfikacji, a teraz niestety nie mogę tego znaleźć, jeśliby ktoś mógł podać link bo chciałbym jeszcze to zobaczyć. Chyba że to było na forum VW i pomyliłem coś.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 25 gru 2013, 22:12

brabus124 pisze:Panowie, kiedyś był temat na forum z wykresami z hamowni i wynikami oraz opisem zrobionych modyfikacji, a teraz niestety nie mogę tego znaleźć, jeśliby ktoś mógł podać link bo chciałbym jeszcze to zobaczyć. Chyba że to było na forum VW i pomyliłem coś.
:arrow: https://audi80.pl/80-b3-b4-dtdtdi-ud ... t35093.htm

O to chodzi :?:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 28 gru 2013, 19:51

Krzysiek 84, Zgadza się ;) dzięki bardzo, jakoś nie mogłem tego odnaleźć

Ztnkrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 21 sty 2012, 15:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ztnkrk » 29 gru 2013, 10:08

Witam,

założyłem, nowy filtr paliwa, nowy filter powietrza, zrobiłem jazde próbna, dalej to samo mi się działo, na 3cim biegu rozpedzajac się w audiku odcieło paliwo. i nie chce zapalić, myślałem, że paliwa brakuje, wlałem z rezerwy 5l. na wszelki wypadek, sprawdziłem w filtrze paliwo i było, natomiast paliwo mi nie chce przejsc przez pompe, auto kreci kreci a pompa jakby paliwa nie zaciagała... MUNIOR HELP :cry:

[ Dodano: 2013-12-29, 10:45 ]
co on w niej zmodził takiego -----> <------ :-D :-D :-D

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 29 gru 2013, 10:47

MUNIOR HELP :cry:
Skromnie wtrącę się...
Po puszczeniu przewodów wysokiego ciśnienia, idących do wtrysków, leci z nich paliwo przy próbie odpalania? Zamontuj gruszkę do paliwa na przewód zasilający pompę i podpompuj. Jak pompa nie może zassać paliwa, to paten z gruszką powinien pomóc.
A powiedz mi kiedy dzieje się tak, że brakuje silnikowi paliwa? Czy jak rozpędzasz go z pedałem w podłodze, czy dzieję się to też w przypadku gdzie spokojnie dodajesz "gazu"?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 gru 2013, 10:59

Ztnkrk pisze:paliwo mi nie chce przejsc przez pompe, auto kreci kreci a pompa jakby paliwa nie zaciagała... MUNIOR HELP :cry:
Zrób tak jak radzi misiekdzwon, <ok>
misiekdzwon pisze:Po puszczeniu przewodów wysokiego ciśnienia, idących do wtrysków, leci z nich paliwo przy próbie odpalania? Zamontuj gruszkę do paliwa na przewód zasilający pompę i podpompuj. Jak pompa nie może zassać paliwa, to paten z gruszką powinien pomóc.
Jak nie pomoże ,to podłacz na krótko zasilanie n109 na pompie ....jak to nie pomoże ,to wygląda to na fiksujący nastawnik potencjometryczny ....To też możesz sprawdzić ściągając dekielek nastawnika ,po przekręceniu zapłonu ,palec nastawnika ma się przesunąć ...jak się nie przesunie to go poprzesuwaj ręcznie ,może złapie styk na ścieżkach ...mozesz też odsuwając palec ,swoim palcem przejechać po ścieżce ,poprawisz w ten sposób styk ,przy okazji zobaczysz ile brudu zostanie ci na palcu ;-) Zasadniczo nic więcej nie można tu już poradzić ...jak po tych zabiegach nie zagada ,to albo całkowicie padł nastawnik ,albo nalałeś jakiegoś suchego zajzajeru zamiast ropy ,i stanęła pompa wstępna ,w pompie wtryskowej ...jak stanęła ,to sama już raczej nie ruszy i trzeba rozebrać pompę :-/
Ostatnio zmieniony 29 gru 2013, 11:09 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Ztnkrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 21 sty 2012, 15:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ztnkrk » 29 gru 2013, 11:08

misiekdzwon pisze:
MUNIOR HELP :cry:
Skromnie wtrącę się...
Po puszczeniu przewodów wysokiego ciśnienia, idących do wtrysków, leci z nich paliwo przy próbie odpalania? Zamontuj gruszkę do paliwa na przewód zasilający pompę i podpompuj. Jak pompa nie może zassać paliwa, to paten z gruszką powinien pomóc.
A powiedz mi kiedy dzieje się tak, że brakuje silnikowi paliwa? Czy jak rozpędzasz go z pedałem w podłodze, czy dzieję się to też w przypadku gdzie spokojnie dodajesz "gazu"?
ona mi paliła itp, tylko brakowało jej mocy, raz podrywała skrzydła a raz szła jak stekajacy maluch... po wymienie filtrow paliwa, filtra powietrza, wydawało się, ze jej przeszło, zrobiłem jazde probna i dalej to samo było, chciałem jej rure przeczyscic i na 3cim biegu, odcieło palilo auto zgasło, i nie chce juz zapalic, tylko raz cos takiego miałem wiesz. bezpieczniki sprawdziłem, ide teraz popatrzyć jak mówicie, zeby chociaz ja uruchomic. mam druga taka sama audi, ale nie chce przekrecać czesci z tej do tej. pozniej dwie pod domem mi beda stały he :lol:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 gru 2013, 11:11

Ztnkrk pisze:mam druga taka sama audi, ale nie chce przekrecać czesci z tej do tej. pozniej dwie pod domem mi beda stały he :lol:
No jak masz drugą ,to najrozsądniejszm wyjściem ,byłoby przełozyć nastawnik ...bo prawdopodobnie on jest tu sprawcą...Jak masz ori plombę w nastawniku ,to prosta i szybka przekładka ,dawka zawsze taka sama ;-) Mam taki jeden testowy nastawnik z plombą ,szybka przekładka i diagnoza stuprocentowa

Ztnkrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 21 sty 2012, 15:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ztnkrk » 29 gru 2013, 14:19

MUNIOR podpiołem na krótko i gitara auto zapaliło. Przyczyna była kostka przy pompie, kabelek sie odlutowal. DZIEKI ZA POMOC <ok> <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 gru 2013, 14:36

Ztnkrk pisze:MUNIOR podpiołem na krótko i gitara auto zapaliło. Przyczyna była kostka przy pompie, kabelek sie odlutowal. DZIEKI ZA POMOC <ok> <ok>
Hehe ...wymyślamy tu wymyślne przyczyny awarji ...a tu banał , z kabelkiem :roll:

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 27 kwie 2014, 22:25

tak wracajac do tematu, moze on nie jest o T2 ale dzis mialem okazje sprawdzic audi z kolega z podobnym setupem, takie male wrazenia roznic miedzy t15 a t2,

3ci bieg i pedal w podloge, na starcie u mnie ogien, u niego deko slabiej, pozniej juz na 5tce widac znacznie roznice, u mnie 10te poty t15tki a u kolegi (klife z tego forum) auto "rwie", wydaje mi sie ze widac ze T2 lepiej zachowuje sie na wyzszych obrotach, troche kwas ze u mnie 11mm srednio dodala "koksu", u mnie bezdymnie a u kolegi dosc duzo, moze to wina softu?! nie wiem nie znam sie na tyle
ale trza pakowac T2!!! :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 kwie 2014, 22:52

_Dave pisze: u mnie bezdymnie a u kolegi dosc duzo, moze to wina softu?!
Według mnie powinieneś zmienić soft ,brak dymu u Ciebie ,gdzie u kolegi z T2 jest ,świadczy że masz za delikatnie podlane paliwem ,a u niego nadmiar ;-) zwiększ sobie ewentualnie dawkę .Turbina nie ma tu aż takiego znaczenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl