Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Dusi się i nie wchodzi na obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Hirek_Mwo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 kwie 2014, 15:18
Lokalizacja: Mrągowo

[B4 2.3 NG] Dusi się i nie wchodzi na obroty

Post autor: Hirek_Mwo » 27 kwie 2014, 15:55

Witam.

Czytałem wiele postów ale mojego problemu nadal nie mogę rozwiązać.
Audi 80 B4 2.3 E NG 92r. Brak LPG, czysta benzynka

Opiszę całą sytuację:
Po odpaleniu autka na zimnym silniku nie mogę od razu ruszyć gdyż dusi się i w ogóle nie wchodzi na obroty, nie mogę dodać gazu na biegu jałowym bo dusi sie i gaśnie. gdy chcem wcisnąc gaz do deski słychać takie jakby strzelanie ( PRYCHANIE ) pod maską w okolicy filtra pow i zaczyna sie dusic i gasnąć. żebym mógł ruszyć muszę go gasić i przy odpaleniu dodac gazu tak by wskoczył na około 2000 obr. i tak trzymać aby się silnik rozgrzał ale i tak często bywa że obroty zaczynają spadac az silnik zgaśnie. po około 10 minutach odpalania i trzymania go na obrotach az sie podgrzeje dopiero mogę ruszyc autkiem. Gdy już audiczka zaczyna w miarę jechać to nie ma mocy przy ruszaniu, na swiatłach na 1 biegu to jest tragedia wraz z kazda zmiana biegu na wyższy jest ten sam efekt brak mocy i nieraz przy wciśnięciu gazu do deski dławi sie i prycha.
Autko więcej ryczy niż jedzie. Dodam jeszcze że nieraz są takie momenty po dłuższej jezdzie gdzieś w trasie że jak by ożyła i dostała kopa ale długo to nie trwa wyprzedze kilka aut stane gdzieś na światłach i klapa znowu to samo. brak mocy :/

Wymieniłem (świece NGK) (przewody NGK) (kopułka BOSH) (palec BOSH) (filtr paliwa BOSH) Zostało sprawdzone Ciśnienie 11 - 10 - 10.5 - 10.5 - 10.5

Autko stało już u 2 mechaników to zalożyli ręce i powiedzieli ze nie wiedza co zrobić. Mieszkam w Mrągowie na Mazurach taka mała mieścina i brak mechanika ktory by ogarną mi te autko. wydałem juz około 800 zł i brak efektów.

Po poszukiwaniach na forach sprawdziłem szczelność tak troszke prymitywnie a mianowicie butelka z lakierem do wlosow i poszedlem poszukac nieszczelnosci. po kilku sekundach znalazlem nieszczelnosc pod kolektorem ssacym mniejwiecej po srodku pryskajac lakierem pod kolektor od strony klawiatury. Obroty delikatnie wzrastaly. Czy to może byś główny powód ?
Ostatnio zmieniony 03 maja 2014, 18:51 przez Hirek_Mwo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 27 kwie 2014, 21:02

Proponuję na początek sprawdzić czujnik 2- pinowy od temperatury. Nieszczelność może być przyczyną, ale częściej występuje jakieś falowanie obrotów itp raczej w całym zakresie temperatur.

Hirek_Mwo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 kwie 2014, 15:18
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Hirek_Mwo » 28 kwie 2014, 11:21

krzych900 pisze:Proponuję na początek sprawdzić czujnik 2- pinowy od temperatury. Nieszczelność może być przyczyną, ale częściej występuje jakieś falowanie obrotów itp raczej w całym zakresie temperatur.
Czujnik był wymieniany wraz z przewodami swiecami itp. ale nie na orginał Bosh-a tylko w InterCars-ie dali mi jakiś zamiennik za 60 zł .

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 28 kwie 2014, 13:42

moze to cos pomoze:
silnik zimny, odpala ale gasnie, nierowmo pracuje, leca mu obroty, nie reaguje na gaz, po dodaniu gazu zaraz po odpaleniu dlawi sie i gasnie - czujnik temeperatury (nie ma zasilania i jesli nie dziala to nie dziala tez wtryskiwacz rozruchowy) ten czujnik odpowiada za uruchomienie wtrysku rozruchowego i jego wylaczenie po osiagnieciu pewnej temepratury silnika - jesli rozruchowy nie dziala takie sa efekty jak wyzej wymienilem. Wtryskiwacz rozruchowy zadko ulega awarii wiec pierw przetstuj orygianlny czujnik temperatury.
dlaczegu kupiles podróbe? bosch 130 około, teraz masz podwójny koszt i niepewnosc - Twoja sprawa.
ustawienie kąta zapłonu - to moze byc za pozny zapłon, ty mu cisniesz gaz a on jest mułowaty i powolij jedzie - sprawdz kąt zapłonu 15° +-1° kąt zapłonu ustawiac po zwarciu styków w złaczu diagnostycznym.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 28 kwie 2014, 19:34

Sprawdź ten czujnik multimetrem pomiędzy każdym pinem i masą. Oczywiście dla zimnego silnika jeden pomiar, a drugi dla ciepłego. Napisałem że to czujnik temperatury bo sam to już przerabiałem. Żeby mi silnik nie zgasł musiałem go trzymać prawie na 2k obr/min. Jeżeli mi spadł do obr biegu jałowego to dotknięcie gazu powodowało duszenie. Pomierzyłem czujnik, był uwalony to go wymieniłem.
U Ciebie jeszcze można się przyjrzeć wtyczce i przewodom do czujnika, bo może są urwane załamane itp.
A teraz trochę z innej beczki.
Słyszałem że ten wtrysk będzie działał bez ecu. Ciekawe czy ecu jest zabezpieczone bezpiecznikiem i jakby to wyglądało gdyby ten bezpiecznik się spalił?

Awatar użytkownika
PaCo666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 24 kwie 2012, 15:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: PaCo666 » 28 kwie 2014, 19:50

Podepnę się pod temat :)
Moje NG miało w pewnym momencie tak, że nie dało rady go w ogóle uruchomić - dopiero za piątą próbą, udawało się. W każdym razie - objawy były bardzo podobne do opisanych powyżej.
Co się okazało? Pan Mechanik, który ma styczność z silnikami na mechanicznym, stwierdził że pierwszy raz w życiu spotkał się z potrzebą wymiany...STEROWNIKA ZAPŁONU.
Po tej wymianie i regulacji - problem skończył się - auto odpala na zimnym i ciepłym - za pierwszym razem, i nie jest słabe (a tak było!).
Nie będę się wymądrzał (bo za słaby w uszach jestem :mrgreen: ), ale...może masz możliwoścć sprawdzić, czy nie masz podobnego problemu jak ja?
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 28 kwie 2014, 19:53

Może dobrze by było błędy wybłyskać

Hirek_Mwo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 kwie 2014, 15:18
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Hirek_Mwo » 30 kwie 2014, 01:00

Jutro jadę kupić czujnik temp nowy orinal bosh.
A czy jezeli jest malo plynu w ukladzie chlodzacym to czy czujnik bedzie pracował normalnie czujnik temp o ktorym mowa?
xxtomek , krzych900 Mam własnie takie objawy jak wy to opisujecie.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 30 kwie 2014, 09:50

Sprawdź po prostu rezystancję tego czujnika multimetrem i napisz tu wyniki. Zresztą na forum jest gdzieś tabelka oporność/temperatura tego czujnika to można sobie porównać. Nie ma sensu od razu kupować kolejnego czujnika, jak nie wiadomo czy ten nie jest dobry. A płynu to mimo wszystko radzę dolać.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 03 maja 2014, 14:16

Ja tez bym sie przyjrzal wtryskiwaczowi rozruchowemu.Moze nie domagac....

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 06 maja 2014, 08:28

Hirek_Mwo pisze:Jutro jadę kupić czujnik temp nowy orinal bosh.
A czy jezeli jest malo plynu w ukladzie chlodzacym to czy czujnik bedzie pracował normalnie czujnik temp o ktorym mowa?
xxtomek , krzych900 Mam własnie takie objawy jak wy to opisujecie.
uzupełnij płyn do zbiornika, fakt zmierz najpierw opornosc tego czujnika ktory kupiles i jest tam wkrecony, na zimnym silniku na obu pinach powinna byc taka sama wartosc oporu poniewaz z tego co pamietam kazdy z tych dwoch pinów leci do innego sterownika, na cieplym tez zmierz opór,
jak czujnik nie podaje wlasciwych informacji np ujmijmy "silnik ciepły" a tak naprawde jest zimny to nie jest uruchamiany wtrysk 6 i wtedy jest problem z rozruchem, gasnieciem, spadanie obrotów, 0 reakcji na gaz lub gaz a silnik zdycha. Mulenie w czasie jazdy i slabe wkrecanie najpierw sprawdz jaki masz kąt zaplonu,

Hirek_Mwo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 kwie 2014, 15:18
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Hirek_Mwo » 13 maja 2014, 18:37

Witam ponownie, po 2 tygodniach zmagań z 2.3 NG mam pierwsze rezultaty a mianowicie
autko gdy jest zimne potrzebuje hmm około 3-4 sekund na odpalenie po odpaleniu nadal nie reaguje na gaz i sie dławi i dusi. po psiągnięciu pewnej temperatury hmm po 2/3 minutach moje NG powstaje z popiołów czyli śmiga tak jak powinno na 2.3NG

Została usunięta usterka mułowatego autka i brak mocy poprzez wyregulowanie kilku rzeczy.

Co zostało wymienione i sprawdzone w autku:
Został uszczelnieny kolektor ssący
Sprawdzenie ustawienia rozrządu ( idealnie )
Sprawdzenie ustawienia konta zapłonu ( idealnie )
Sprawdzenie sondy Lambda ( działa )
Sprawdzenie czy dochodzi prąd do wtrysku rozruchowego ( Dochodzi )
Wymieniony czujnik 2 pinowy ( Bosch ) 139 zł
Przewody ( NGK ) 250zł
Świece ( NGK ) 120 zł
Kopułka ( Bosch ) 70zł
Palec ( Bosch ) 20 zł
Płyn Chłodniczy z wyczyszczeniem układu ( Prestone ) 60 zł
Termostat 60 zł
Filtr Paliwa ( Bosch ) 60 zł
Filtr Powietrza ( Bosch ) 30zł
Uszczelka pod klawiature gumowa 70 zł

Panowie Co można jeszcze SPRAWDZIĆ ?
Objawy tak jak wyżej opisałem : Zimne autko dławi się i nie reaguje na dodawanie mu gazu. Chwile trzeba kręcić aby odpaliło . Po zagrzaniu się autka tak mniejwięcej do temeratury 30/40* autko jest jak szatan.

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 14 maja 2014, 07:28

Gdy już audiczka zaczyna w miarę jechać to nie ma mocy przy ruszaniu, na swiatłach na 1 biegu to jest tragedia wraz z kazda zmiana biegu na wyższy jest ten sam efekt brak mocy i nieraz przy wciśnięciu gazu do deski dławi sie i prycha.
Autko więcej ryczy niż jedzie. Dodam jeszcze że nieraz są takie momenty po dłuższej jezdzie gdzieś w trasie że jak by ożyła i dostała kopa ale długo to nie trwa wyprzedze kilka aut stane gdzieś na światłach i klapa znowu to samo. brak mocy :/
Czyli po tych pracach ktore wymieniles powyzej, opisany przez Ciebie problem znikł.
Wymieniles wszystko po kolei i sprawdzales jak auto sie zachowuje?? wiadomo konkretnie co było powodem ze tak podczas jazdy muliło??

Objawy ktore opisales ze jeszcze wystepuja, tzn. problemy z odpalaniem na zimnym silniku - czy takie problemy sa tez gdy silnik jest cieply?

Hamer_mocne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 11 sie 2013, 19:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hamer_mocne » 19 maja 2014, 20:21

Mam podobny problem, czy może mieć na to wpływ regulator ciśnienia, ten na filtrze powietrza? Czy problemem mogą być wtryski? Objawy jak u kolegi, jak jest zimny ciężko pali, po odpaleniu trzeba go przy trzymać na obrotach żeby nie zgasł. Po chwili wszystko ok, wydaje mi się że dużo pali. podpowiedzcie coś. Zacznę od wymiany czujnika...

nerwus1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 cze 2011, 19:05
Lokalizacja: Głogów

Post autor: nerwus1988 » 20 maja 2014, 18:54

Mam to samo, auto nie odpalało.. po odpaleniu trzeba było od razu gaz trzymać aby złapało temperaturę.Później było w miarę ok,czasami potrafił przerywać szarpać itd.Przy temperaturze 90 stopni musiałem od razu wciskać gaz aby odpalić inaczej mogłem sobie kręcić bez skutku.Po wizycie u klubowicza padła diagnoza padniętego rozdzielacza:( W przyszłym tygodniu mam podjechać na wymianę,regulację itd.Powiadomię o rezultacie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl