Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Problem z zaworami

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jankess229
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 kwie 2014, 18:34
Lokalizacja: Morąg

[B4 2.0 ABK] Problem z zaworami

Post autor: jankess229 » 28 kwie 2014, 21:37

Gdy dodaje gazu zaczynają mi klekotać zawory a na małych obrotach chodzi bez zarzutu
Coś podobnego jak na tym filmiku
[/code]
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2014, 06:05 przez jankess229, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 28 kwie 2014, 21:46

czy coś było robione z zapłonem,lub rozrządem?

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 28 kwie 2014, 22:38

dźwięk z filmu wygląda bardziej jak klepanie panewki

jankess229
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 kwie 2014, 18:34
Lokalizacja: Morąg

Post autor: jankess229 » 29 kwie 2014, 06:06

Właśnie mówią ze to coś z zawroami

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 29 kwie 2014, 09:00

jeśli odczuwasz spadek mocy i pali więcej auto to możesz mieć źle ustawiony zapłon to tak na wstępie ( ściągając kopułkę z aparatu zapłonowego można wstępnie to określić , jak jest odymiona w środku , ale nie zawsze bo różnica może być nie wielka i wtedy tego nie zobaczysz)
Przyczyn klepania zaworów jest wiele tj: zły olej , szklanki padnięte , pompa olejowa nie podająca odpowiedniego ciśnienia , uszkodzone samoregulatory ( nie wiem z którego roku auto masz bo chyba nie we wszystkich ABK były - niech ktoś mnie poprawi jak się mylę ) i przestawiony pasek rozrządu czego efektem jest zły kąt wyprzedzenia zapłonu( tak jak pisałem na wstępie )

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 29 kwie 2014, 12:02

jeśli dźwięk jest taki jak na filmiku to masz po panewkach, zawory nie mają nic do tego.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 kwie 2014, 13:51

Jak dla mnie to tak jak koledzy wyżej mówili czyli panewki zawory trochę inaczej grają niż na tym filmiku.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 kwie 2014, 14:15

Ooooo, mój filmik.

To były sworznie tłokowe, bo po zrobieniu samych panewek problem dalej pozostał. I niestety też oddałem wówczas auto do warsztatu (człowiek głupi wiem).

Jeżeli masz DOKŁADNIE tak samo będą to sworznie tłokowe.

W takiej sytuacji aż prosi się o mały remont.

Oczywiście żadne doraźne środki nie pomogą (wszelaka cudotwórcza chemia itp.)

Nie zastanawiając się długo kurs Wieluń Złoczew (świstak) i za klocek dostałem pewne ABK. Silnik, który mi klepał był zakupiony wcześniej w Namysłowie (kamilbmw cośtam). Długo mi nie pojeździł.

[ Dodano: 2014-04-29, 14:17 ]
Zapomniałem dodać, że po samym zakupie nie klepał. zaczął po niedługim czasie.

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 29 kwie 2014, 14:18

weź sobie stetoskop i sprawdz dokładnie gdzie bardziej słyszysz stukanie ale to co na filmiku to ewidentnie wskazuje na panewki ...

jankess229
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 kwie 2014, 18:34
Lokalizacja: Morąg

Post autor: jankess229 » 29 kwie 2014, 21:00

No jednak dowiedziałem się że to panewki ale mam mało kasy żeby zrobić jakieś propozycję na tanie rozwiązanie

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 29 kwie 2014, 21:06

Albo nowy silnik , ew jak chcesz to odwlec w czasie to jak jeździsz na półsyntetyku , wlej jakiegoś dobrego minerala

JARASACKI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:55
Lokalizacja: kuj.pom Bydgoszcz

Post autor: JARASACKI » 29 kwie 2014, 21:14

Jak panewki to nie duży koszt , ciekawe jak wygląda wał

jankess229
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 kwie 2014, 18:34
Lokalizacja: Morąg

Post autor: jankess229 » 29 kwie 2014, 22:02

Wał do szlifowania

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 29 kwie 2014, 22:04

...a tak wygląda jak grają panewki, na bank jest do roboty.

jankess229, żeby było jak najtaniej to nowy słupek, najlepiej który jest jeszcze w aucie bo generalka u mechanika to 1000 + kilka stów bo pewnie jeszcze wyjdzie kilka rzeczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl