Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 30 kwie 2014, 11:53

MUNIOR pisze:
_Dave pisze: u mnie bezdymnie a u kolegi dosc duzo, moze to wina softu?!
Według mnie powinieneś zmienić soft ,brak dymu u Ciebie ,gdzie u kolegi z T2 jest ,świadczy że masz za delikatnie podlane paliwem ,a u niego nadmiar ;-) zwiększ sobie ewentualnie dawkę .Turbina nie ma tu aż takiego znaczenia
powiem ci ze znawca nie jestem ale widzialem jakie gardlo ma t15 a t2 :)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 30 kwie 2014, 14:52

_Dave pisze:powiem ci ze znawca nie jestem ale widzialem jakie gardlo ma t15 a t2 :)
Potwierdzam, Turbo dużo się nie różni, ale jazda jest już inna. ;-) Przy startowaniu ze świateł i pierwsze 3 biegi na t15 jest wyrywniejszy- agresywny ale przy większej prędkości >100km/h T2 spokojnie kręci i daje kopa, a t15 poci się i tylko przegrzewa dolot :-P Więc zależy co kto lubi :-P

Na t15 więcej niż 3500obr nie ma co kręcić, tak na T2 granica ta przesuwa się spokojnie do 4tys. obr. ;-) niby nie dużo, ale różnica jest :-P

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 kwie 2014, 17:53

_Dave pisze:powiem ci ze znawca nie jestem ale widzialem jakie gardlo ma t15 a t2 :)
Nie o gardłach tu piszemy ,bo że są róznice to oczywiste ;-) tylko o tym ,czym się różni w czasie jazdy t15 i t2 <ok>
brabus124 pisze:Turbo dużo się nie różni, ale jazda jest już inna. ;-) Przy startowaniu ze świateł i pierwsze 3 biegi na t15 jest wyrywniejszy- agresywny ale przy większej prędkości >100km/h T2 spokojnie kręci i daje kopa, a t15 poci się i tylko przegrzewa dolot :-P Więc zależy co kto lubi :-P
brak dymu u Ciebie ,ewidentnie świadczy o mniejszej ilości paliwa ,gdzie u Kolegi z t2 jest go nadmiar ,o czym świadczy czarny dymek 8-)

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klife » 13 cze 2014, 15:41

Po konsultacjach z Kostrzem okazalo sie ze mam wgrana zla mape bo na t15 wiec jak wreszcie Dave wpadnie na flaszke podmienimy kompa i tamtego sie odesle na nowe mapowanie :P ma mniej kopcic, zobaczymy :)

Swoja droga teraz zastanawiam sie czy tez nie mam pompy zmieninej skoro mam dolutowana wtyczke to moze ktos wczesniej wsadzil 11mm? :D

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 23 cze 2014, 17:27

Temat jest o mocniejszym Turbo a raczej wydajniejszym Turbo, bo i T15 i T2 to mocne turbosprężarki i wiele znoszą ;-) Jeśli ktoś chciałby się bawić w przeróbki to mogę poddać ciekawą myśl :-P Znalazłem Turbo które powinno być dużo wydajniejsze od t15 i od T2, a wstawać powinno podobnie jak t15, a na pewno lepiej niż T2.
Turbo z Nissana Primery p11 2.0TD 90KM - GT1548 - Ori. hybryda T15/T2
Wirnik wydechowy jest podobny jak w t15
Muszla zimna jest wielkością prawie identyczna jak T2, ma większy wlot ( T2-46mm GT1548 - 50mm) Ori guma najdzie- sprawdzone. Wylot z muszli jest identyczny jak T2
Koło kompresji jest Większe od T15 i T2 jest porównywalne wielkością do ARL - Gt1749vb

INDUCER - t15 - 33mm T2- 32,2mm Gt1548 - 37,2mm Gt1749vb - 36,4mm
EXDUCER - t15- 44mm T2- 48mm Gt1548- 48mm Gt1749vb - 49mm

Turbo ma ori. chłodzenie wodą. Niestety trzeba dorabiać flanszę pod portki, pod kolektor wydechowy, spływ i doprowadzenie oleju też są inne niż t15 i T2 :-|
Poza tym myślę że to bardzo ciekawe turbo. ;-) Ja nie chciałem się bawić w robienie flanszy więc zrobiłem hybrydę T2/gt1548 ale jeszcze tego nie założyłem na auto, jak to zrobię to dam znać co i jak :-D

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 cze 2014, 05:06

brabus124, r
W t15 masz taki problem ze oprocz tego ze masz malo wydajny kompresor, masz waskie gardlo w czesci wydechowej. Wiec nawet jesli zalozysz wydajny kompresor, to spaliny beda zalegac w cylindrze. To jest turbo do auta gdzie ktos jezdzi jak dziadek i nigdy nie depcze.
Zapytaj _Dave, jak mu sie jezdzi na chybrydzie t2/tb03

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 26 cze 2014, 17:14

arwam, Po części masz rację, ale akurat w gt1548 Wirnik ma trochę inny rozmiar niż w t15
Gt1548 - inducer 35mm exducer 41mm
t15 - Inducer 32mm exducer 42mm

Żeby pozbyć się blokowania spalin, można zrobić hybrydę T2/gt1548 :-P
https://audi80.pl/b4-19tdi-1z-hybryd ... t89294.htm

Kolega Dave ma hybrydę t2/T25 ;-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 26 cze 2014, 22:26

brabus124, zgadnij kto Go nakręcił ? :)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 14 lis 2015, 00:08

arwam, Wiadomo że Ty :mrgreen: Mało takich hardcorów :-P Ja sam zrobiłem już hybrydę T2/Gt1548 ;-) Ale na razie nie mam czasu jej założyć.

[ Dodano: 2014-06-27, 13:48 ]
arwam, Co myślisz o wtryskach 216 firmy WZM ?

[ Dodano: 2014-08-05, 21:32 ]
Porównanie Gt1544 - Czyli naszej T15 a Gt1548

http://turbochargerspecs.blogspot.com/2 ... urbos.html

http://turbochargerspecs.blogspot.com/2 ... 00-hp.html

Jak widać Gt1548 ma lepszy przepływ spalin ;-) i dużo większe koło kompresji :-D

[ Dodano: 2015-05-01, 13:12 ]
Tak więc po ogarnięciu tematu dopiszę nowe spostrzeżenia ;-) tak jak pisałem, że Gt1548 powinna mieć dobrą wydajność, założyłem gt1549S która ma identyczny wirnik i podobnej wydajności kompresor - dobrze się to sprawuje ;-) ale przy gt1549s jest dużo mniej przeróbek, gdzie przy 1548 trzeba bardzo dużo rzeczy przerabiać - więc nie polecam się bawić. Trzeba przerobić łączenie turbo-kolektor, turbo-wydech, spływ jest inny i po przekręceniu muszli nie bardzo pasuje, a na doprowadzeniu oleju jest gwint calowy jakiś amerykański, który ciężko ogarnąć. - mi się udało, ale nie polecam, bo dużo przy tym pracy, a łatwiej jest z gt1549S- citroen/peugeot

[ Dodano: 2015-11-13, 22:57 ]
Obrazek

Garrett Gt1549s z przerobionymi otworami pod kolektor z t15 i gt1544s (t15) dla porównania.

[ Dodano: 2015-11-13, 23:01 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-11-13, 23:06 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-11-13, 23:10 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-11-13, 23:13 ]
Obrazek



Otwory przerobione tak żeby przykręcić ori. downpipe od t15. Można zastosować flanszę i dospawać do niej DP.

[ Dodano: 2015-11-13, 23:30 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-11-13, 23:42 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-11-13, 23:47 ]
Obrazek

Muszla gt1549s z gwintami pod kolektor z t15

[ Dodano: 2015-11-13, 23:50 ]
Obrazek

Muszla gt1549s skręcona z kolektorem.

[ Dodano: 2015-11-13, 23:53 ]
Obrazek

Mocowanie gruszki z t15 "przerobione" pod montaż w gt1549s - trzeba wywiercić 2 otwory w odpowiednich miejscach.

[ Dodano: 2015-11-13, 23:57 ]
Obrazek

Wirnik gt1549s z lewej i t15 z prawej.

[ Dodano: 2015-11-13, 23:59 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-11-14, 00:04 ]
Obrazek

Koła kompresji t15 i gt1549s

[ Dodano: 2015-11-14, 00:07 ]
Obrazek

[ Dodano: 2015-11-14, 00:08 ]
Wydajność takiej turbosprężarki gt1549s w 1.9TDI na dobrym osprzęcie to 170KM+

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 lis 2015, 00:57

brabus124 pisze:Wydajność takiej turbosprężarki gt1549s w 1.9TDI na dobrym osprzęcie to 170KM+
Pod 170 km to dobrze mieć już 216 -tki,
pompa to wiadomo 11 musi mieć
Fmic też musi być w miarę wydajny
dobrze byłoby mież też wałek 028E
<ok> :mrgreen: :-D

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 14 lis 2015, 23:32

Krzysiek 84,
Dlatego napisałem że na dobrym osprzęcie ;-) Nawet wtryski 230 można by pod takie turbo zastosować :-P

[ Dodano: 2015-11-14, 23:24 ]
Obrazek

Tak wygląda ori wyjście gt1549s na kolektor.

[ Dodano: 2015-11-14, 23:32 ]
Obrazek

Portki t15 przykręcane do gt1549s z zmodyfikowanymi otworami.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 15 lis 2015, 06:02

brabus124 pisze:Wydajność takiej turbosprężarki gt1549s w 1.9TDI na dobrym osprzęcie to 170KM+
ja stary stoje za toba murem z ta turbina bo nikt inny sie nie odwazyl "poeksperymentować",
nie bede ci slodzil ale chcial bym zobaczyc chocby w kpowerze to co udalo ci sie z niej wycisnac :idea:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 15 lis 2015, 23:40

Obrazek

Flansza którą można wspawać zamiast oryginalnej ( w ori. portkach)


Obrazek



Obrazek

[ Dodano: 2015-11-15, 23:40 ]
_Dave pisze:ja stary stoje za toba murem z ta turbina bo nikt inny sie nie odwazyl "poeksperymentować",
nie bede ci slodzil ale chcial bym zobaczyc chocby w kpowerze to co udalo ci sie z niej wycisnac :idea:
Ja nie piszę że to turbo jest "najlepsze" czy coś w tym stylu ;-) Ale myślę że jest ciekawą alternatywą jeśli ktoś chce podkręcić silnik ponad 140KM i nie chce się bawić ze zmienną geometrią. Jak widać na zdjęciach - nie jest aż tak trudno przerobić tą turbinę do montażu w 1z. Jeśli ktoś ma inne pomysły to zachęcam do podzielenia się ;-) ja na chwilę obecną lepszego wyjścia nie znalazłem.

Ps. z tego co mi wiadomo to największy wynik jaki został osiągnięty na tej turbinie w AHU - ok. 180KM/380Nm - ale to nie na hamowni, a na programach bardziej rozbudowanych niż K-Power.

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 21 gru 2015, 00:28

Śledzę temat , czekam na montaż i podzielenie sie wrażeniami :mrgreen:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 21 gru 2015, 20:23

piotrek316, Jak do tej pory jeździ na takich turbinach 6 osób ( w tym ja) i kolejne 3 są w trakcie montażu. Ja osobiście jestem zadowolony- turbo wstaje tak samo jak wcześniejsze t15 na grubym walku.

[ Dodano: 2015-12-21, 20:23 ]
Obrazek



Obrazek

Gt1549s spasowane z kolektorem pod 1.9tdi z poprzecznie ustawionym silnikiem.

Gt1549s wejście od filtra ma 44mm ( t15 ma 46mm - przewód ori. bez problemu pasuje)
Wyjście na IC ma fi 50mm - przewód od garrett T2 pasuje P&P ;-) (t15 ma wyjście 36mm - nie najdzie :-P )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl