powiem ci ze znawca nie jestem ale widzialem jakie gardlo ma t15 a t2MUNIOR pisze:Według mnie powinieneś zmienić soft ,brak dymu u Ciebie ,gdzie u kolegi z T2 jest ,świadczy że masz za delikatnie podlane paliwem ,a u niego nadmiar_Dave pisze: u mnie bezdymnie a u kolegi dosc duzo, moze to wina softu?!zwiększ sobie ewentualnie dawkę .Turbina nie ma tu aż takiego znaczenia
[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?
Potwierdzam, Turbo dużo się nie różni, ale jazda jest już inna._Dave pisze:powiem ci ze znawca nie jestem ale widzialem jakie gardlo ma t15 a t2
Na t15 więcej niż 3500obr nie ma co kręcić, tak na T2 granica ta przesuwa się spokojnie do 4tys. obr.
-
MUNIOR
- Forum Audi 80

- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie o gardłach tu piszemy ,bo że są róznice to oczywiste_Dave pisze:powiem ci ze znawca nie jestem ale widzialem jakie gardlo ma t15 a t2
brak dymu u Ciebie ,ewidentnie świadczy o mniejszej ilości paliwa ,gdzie u Kolegi z t2 jest go nadmiar ,o czym świadczy czarny dymek 8-)brabus124 pisze:Turbo dużo się nie różni, ale jazda jest już inna.Przy startowaniu ze świateł i pierwsze 3 biegi na t15 jest wyrywniejszy- agresywny ale przy większej prędkości >100km/h T2 spokojnie kręci i daje kopa, a t15 poci się i tylko przegrzewa dolot
Więc zależy co kto lubi
![]()
Po konsultacjach z Kostrzem okazalo sie ze mam wgrana zla mape bo na t15 wiec jak wreszcie Dave wpadnie na flaszke podmienimy kompa i tamtego sie odesle na nowe mapowanie
ma mniej kopcic, zobaczymy 
Swoja droga teraz zastanawiam sie czy tez nie mam pompy zmieninej skoro mam dolutowana wtyczke to moze ktos wczesniej wsadzil 11mm?
Swoja droga teraz zastanawiam sie czy tez nie mam pompy zmieninej skoro mam dolutowana wtyczke to moze ktos wczesniej wsadzil 11mm?
Temat jest o mocniejszym Turbo a raczej wydajniejszym Turbo, bo i T15 i T2 to mocne turbosprężarki i wiele znoszą
Jeśli ktoś chciałby się bawić w przeróbki to mogę poddać ciekawą myśl
Znalazłem Turbo które powinno być dużo wydajniejsze od t15 i od T2, a wstawać powinno podobnie jak t15, a na pewno lepiej niż T2.
Turbo z Nissana Primery p11 2.0TD 90KM - GT1548 - Ori. hybryda T15/T2
Wirnik wydechowy jest podobny jak w t15
Muszla zimna jest wielkością prawie identyczna jak T2, ma większy wlot ( T2-46mm GT1548 - 50mm) Ori guma najdzie- sprawdzone. Wylot z muszli jest identyczny jak T2
Koło kompresji jest Większe od T15 i T2 jest porównywalne wielkością do ARL - Gt1749vb
INDUCER - t15 - 33mm T2- 32,2mm Gt1548 - 37,2mm Gt1749vb - 36,4mm
EXDUCER - t15- 44mm T2- 48mm Gt1548- 48mm Gt1749vb - 49mm
Turbo ma ori. chłodzenie wodą. Niestety trzeba dorabiać flanszę pod portki, pod kolektor wydechowy, spływ i doprowadzenie oleju też są inne niż t15 i T2 :-|
Poza tym myślę że to bardzo ciekawe turbo.
Ja nie chciałem się bawić w robienie flanszy więc zrobiłem hybrydę T2/gt1548 ale jeszcze tego nie założyłem na auto, jak to zrobię to dam znać co i jak 
Turbo z Nissana Primery p11 2.0TD 90KM - GT1548 - Ori. hybryda T15/T2
Wirnik wydechowy jest podobny jak w t15
Muszla zimna jest wielkością prawie identyczna jak T2, ma większy wlot ( T2-46mm GT1548 - 50mm) Ori guma najdzie- sprawdzone. Wylot z muszli jest identyczny jak T2
Koło kompresji jest Większe od T15 i T2 jest porównywalne wielkością do ARL - Gt1749vb
INDUCER - t15 - 33mm T2- 32,2mm Gt1548 - 37,2mm Gt1749vb - 36,4mm
EXDUCER - t15- 44mm T2- 48mm Gt1548- 48mm Gt1749vb - 49mm
Turbo ma ori. chłodzenie wodą. Niestety trzeba dorabiać flanszę pod portki, pod kolektor wydechowy, spływ i doprowadzenie oleju też są inne niż t15 i T2 :-|
Poza tym myślę że to bardzo ciekawe turbo.
brabus124, r
W t15 masz taki problem ze oprocz tego ze masz malo wydajny kompresor, masz waskie gardlo w czesci wydechowej. Wiec nawet jesli zalozysz wydajny kompresor, to spaliny beda zalegac w cylindrze. To jest turbo do auta gdzie ktos jezdzi jak dziadek i nigdy nie depcze.
Zapytaj _Dave, jak mu sie jezdzi na chybrydzie t2/tb03
W t15 masz taki problem ze oprocz tego ze masz malo wydajny kompresor, masz waskie gardlo w czesci wydechowej. Wiec nawet jesli zalozysz wydajny kompresor, to spaliny beda zalegac w cylindrze. To jest turbo do auta gdzie ktos jezdzi jak dziadek i nigdy nie depcze.
Zapytaj _Dave, jak mu sie jezdzi na chybrydzie t2/tb03
arwam, Po części masz rację, ale akurat w gt1548 Wirnik ma trochę inny rozmiar niż w t15
Gt1548 - inducer 35mm exducer 41mm
t15 - Inducer 32mm exducer 42mm
Żeby pozbyć się blokowania spalin, można zrobić hybrydę T2/gt1548
https://audi80.pl/b4-19tdi-1z-hybryd ... t89294.htm
Kolega Dave ma hybrydę t2/T25
Gt1548 - inducer 35mm exducer 41mm
t15 - Inducer 32mm exducer 42mm
Żeby pozbyć się blokowania spalin, można zrobić hybrydę T2/gt1548
https://audi80.pl/b4-19tdi-1z-hybryd ... t89294.htm
Kolega Dave ma hybrydę t2/T25
arwam, Wiadomo że Ty :mrgreen: Mało takich hardcorów
Ja sam zrobiłem już hybrydę T2/Gt1548
Ale na razie nie mam czasu jej założyć.
[ Dodano: 2014-06-27, 13:48 ]
arwam, Co myślisz o wtryskach 216 firmy WZM ?
[ Dodano: 2014-08-05, 21:32 ]
Porównanie Gt1544 - Czyli naszej T15 a Gt1548
http://turbochargerspecs.blogspot.com/2 ... urbos.html
http://turbochargerspecs.blogspot.com/2 ... 00-hp.html
Jak widać Gt1548 ma lepszy przepływ spalin
i dużo większe koło kompresji
[ Dodano: 2015-05-01, 13:12 ]
Tak więc po ogarnięciu tematu dopiszę nowe spostrzeżenia
tak jak pisałem, że Gt1548 powinna mieć dobrą wydajność, założyłem gt1549S która ma identyczny wirnik i podobnej wydajności kompresor - dobrze się to sprawuje
ale przy gt1549s jest dużo mniej przeróbek, gdzie przy 1548 trzeba bardzo dużo rzeczy przerabiać - więc nie polecam się bawić. Trzeba przerobić łączenie turbo-kolektor, turbo-wydech, spływ jest inny i po przekręceniu muszli nie bardzo pasuje, a na doprowadzeniu oleju jest gwint calowy jakiś amerykański, który ciężko ogarnąć. - mi się udało, ale nie polecam, bo dużo przy tym pracy, a łatwiej jest z gt1549S- citroen/peugeot
[ Dodano: 2015-11-13, 22:57 ]
![Obrazek]()
Garrett Gt1549s z przerobionymi otworami pod kolektor z t15 i gt1544s (t15) dla porównania.
[ Dodano: 2015-11-13, 23:01 ]
[ Dodano: 2015-11-13, 23:06 ]
[ Dodano: 2015-11-13, 23:10 ]
[ Dodano: 2015-11-13, 23:13 ]
Otwory przerobione tak żeby przykręcić ori. downpipe od t15. Można zastosować flanszę i dospawać do niej DP.
[ Dodano: 2015-11-13, 23:30 ]
[ Dodano: 2015-11-13, 23:42 ]
[ Dodano: 2015-11-13, 23:47 ]
![Obrazek]()
Muszla gt1549s z gwintami pod kolektor z t15
[ Dodano: 2015-11-13, 23:50 ]
![Obrazek]()
Muszla gt1549s skręcona z kolektorem.
[ Dodano: 2015-11-13, 23:53 ]
![Obrazek]()
Mocowanie gruszki z t15 "przerobione" pod montaż w gt1549s - trzeba wywiercić 2 otwory w odpowiednich miejscach.
[ Dodano: 2015-11-13, 23:57 ]
![Obrazek]()
Wirnik gt1549s z lewej i t15 z prawej.
[ Dodano: 2015-11-13, 23:59 ]
[ Dodano: 2015-11-14, 00:04 ]
![Obrazek]()
Koła kompresji t15 i gt1549s
[ Dodano: 2015-11-14, 00:07 ]
[ Dodano: 2015-11-14, 00:08 ]
Wydajność takiej turbosprężarki gt1549s w 1.9TDI na dobrym osprzęcie to 170KM+
[ Dodano: 2014-06-27, 13:48 ]
arwam, Co myślisz o wtryskach 216 firmy WZM ?
[ Dodano: 2014-08-05, 21:32 ]
Porównanie Gt1544 - Czyli naszej T15 a Gt1548
http://turbochargerspecs.blogspot.com/2 ... urbos.html
http://turbochargerspecs.blogspot.com/2 ... 00-hp.html
Jak widać Gt1548 ma lepszy przepływ spalin
[ Dodano: 2015-05-01, 13:12 ]
Tak więc po ogarnięciu tematu dopiszę nowe spostrzeżenia
[ Dodano: 2015-11-13, 22:57 ]

Garrett Gt1549s z przerobionymi otworami pod kolektor z t15 i gt1544s (t15) dla porównania.
[ Dodano: 2015-11-13, 23:01 ]
[ Dodano: 2015-11-13, 23:06 ]
[ Dodano: 2015-11-13, 23:10 ]
[ Dodano: 2015-11-13, 23:13 ]
Otwory przerobione tak żeby przykręcić ori. downpipe od t15. Można zastosować flanszę i dospawać do niej DP.
[ Dodano: 2015-11-13, 23:30 ]
[ Dodano: 2015-11-13, 23:42 ]
[ Dodano: 2015-11-13, 23:47 ]

Muszla gt1549s z gwintami pod kolektor z t15
[ Dodano: 2015-11-13, 23:50 ]

Muszla gt1549s skręcona z kolektorem.
[ Dodano: 2015-11-13, 23:53 ]

Mocowanie gruszki z t15 "przerobione" pod montaż w gt1549s - trzeba wywiercić 2 otwory w odpowiednich miejscach.
[ Dodano: 2015-11-13, 23:57 ]

Wirnik gt1549s z lewej i t15 z prawej.
[ Dodano: 2015-11-13, 23:59 ]
[ Dodano: 2015-11-14, 00:04 ]

Koła kompresji t15 i gt1549s
[ Dodano: 2015-11-14, 00:07 ]
[ Dodano: 2015-11-14, 00:08 ]
Wydajność takiej turbosprężarki gt1549s w 1.9TDI na dobrym osprzęcie to 170KM+
- Krzysiek 84
- Junior Admin

- Posty: 5533
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko

Flansza którą można wspawać zamiast oryginalnej ( w ori. portkach)

[ Dodano: 2015-11-15, 23:40 ]
Ja nie piszę że to turbo jest "najlepsze" czy coś w tym stylu_Dave pisze:ja stary stoje za toba murem z ta turbina bo nikt inny sie nie odwazyl "poeksperymentować",
nie bede ci slodzil ale chcial bym zobaczyc chocby w kpowerze to co udalo ci sie z niej wycisnac :idea:
Ps. z tego co mi wiadomo to największy wynik jaki został osiągnięty na tej turbinie w AHU - ok. 180KM/380Nm - ale to nie na hamowni, a na programach bardziej rozbudowanych niż K-Power.
-
piotrek316
- Forum Audi 80

- Posty: 37
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14
piotrek316, Jak do tej pory jeździ na takich turbinach 6 osób ( w tym ja) i kolejne 3 są w trakcie montażu. Ja osobiście jestem zadowolony- turbo wstaje tak samo jak wcześniejsze t15 na grubym walku.
[ Dodano: 2015-12-21, 20:23 ]
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Gt1549s spasowane z kolektorem pod 1.9tdi z poprzecznie ustawionym silnikiem.
Gt1549s wejście od filtra ma 44mm ( t15 ma 46mm - przewód ori. bez problemu pasuje)
Wyjście na IC ma fi 50mm - przewód od garrett T2 pasuje P&P
(t15 ma wyjście 36mm - nie najdzie
)
[ Dodano: 2015-12-21, 20:23 ]


Gt1549s spasowane z kolektorem pod 1.9tdi z poprzecznie ustawionym silnikiem.
Gt1549s wejście od filtra ma 44mm ( t15 ma 46mm - przewód ori. bez problemu pasuje)
Wyjście na IC ma fi 50mm - przewód od garrett T2 pasuje P&P











